17 februari 2008

Sol och stol

Jag lovade visa stolarna som jag fick av min väninna. De är precis passliga i färg för vårt hushåll, lite väl blanka kanske, men ändå passligt skamfilade. Så jag får se om jag alls ids göra något åt dem.Den andra stolen har en tygsits. Det nuvarande tyget är ganska sött, men smutsigt, slitet och sitter löst, så det blir nog till att byta ut det.
Idag har solen visat sig länge och det är så underbart! Enda nackdelen är väl att allt damm syns så bra, och inte känns fönstren särskilt rena heller... Men ljuset känns så helande! Från min bloggplats i vardagsrummet ser jag exakt det här:


Så ljust och rogivande! Man kan väl inte klandra mig då för att jag trivs vid datorn, när jag har en sån utsikt?

Söndag idag. En rofylld dag med allmänt pyssel. Jag kan bara säga, att trots en lindrig snuva så är livet gott just nu. Hoppas du har det lika bra!

Kamomilla

18 kommentarer:

  1. JA, visst är det härligt när solen visar sig även om våra fönster är så smutsiga och alla små gråa råttor dansar i solljuset....
    Dina fönster är så fina och hela detta rum.......förtår att du njuter från din blogghörna, det skulle jag också ha gjort!

    HA´det så gott!
    Miamaria

    SvaraRadera
  2. det är så underbart med solen! Att man kan längta så efter en årstid? :)
    Dessutom blir jag så uppryckt och vill pyssla och fixa mycket mer! Blir det inte så för dig med?
    Underbar bloggplats har du också! Härlig utsikt!
    Ha en fin kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nä den utsikten skulle man vilja ha. Själv så får jag glo in i en ful vägg! Men man får passa på att njuta av vädret ute när man kan.
    Må gott!

    SvaraRadera
  4. Hej Kamomilla! Jag håller med dig, man blir liksom varm inombords när man ser solen så här års. Det är nog något genetiskt hos oss nordbor ;-) Man får ha selektiv syn så man INTE tittar på smutsiga fönster utan bara ser den härliga solen!

    Tyvärr är jag inte ute mycket nu i solen, kan ju knappt röra mig utan att foglossning och sammandragningar gör mig dubbelvikt. Har försökt sitta på stentrappan (varmaste stället på våren hemma hos oss) men det är lite för kallt fortfarande och när jag ska försöka komma upp därifrån är det som när en elefant ska försöka uppträda graciöst...! Men nu måste det vara nära - jag hoppas det blir SNAAAAAART för jag är trött på att vänta. 10 dgr till beräknat datum.

    Vilken fin liten blogghörna med dito utsikt du har! Jag förstår att du trivs där.

    Kram från Kristin

    SvaraRadera
  5. Å du har det ju bara så fantastiskt fint och hemtrevligt hemma och de grå stolarna passade ju perfekt! Mari.

    SvaraRadera
  6. Såå fina stolar,och vilken underbar utsikt från dina vardagsrumsfönster som är fantastiskt vackra,fin snickarglädje..och stora fönster,som släpper in mycket ljus..ja ljuset är härligt och uppiggande när det återvänt!Kan verkligen förstå att du trivs vid din dator med en sådan vacker utsikt!=)
    Önskar dig en skön Söndagskväll!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. jag klandrar dig inte alls! jag skulle inte alls vilja lämna hemmet om jag hade det så där fint!

    SvaraRadera
  8. jag är ju så lättpåverkad, förstår du... o det är ju så fräscht!

    SvaraRadera
  9. Härligt med solsken, men som du säger man ser helt plötsligt hur smutsiga de är! Tröstar mig med att det är ganska likt för alla, eller?
    Här hade jag också trivts att sitta och blogga!! Ljuvligt!

    Ha det gótt!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Skickar ett litet tips som gäller dina blanka stolar! Jag tror att de kan mattas ner en smula om du tvättar av dem med målartvätt. Värt att pröva,i "värsta" fall blir de bara rena!!
    Mvh Åsa

    SvaraRadera
  11. Hej Åsa! tack för ditt tips, det ska jag nog ta och testa!

    SvaraRadera
  12. Ni har så fina fönster.....ja, hela hemmet ert.
    Ha det bra /madelene

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar bild med solen som skiner in.. Hoppas du fick lite extra energi.. =)
    Dina nya stolar e jätte fina.. Visst vill man helst ha kvar den gamla färgen med allt nött.. Lite nytt tyg så blir det nog kanon.. =)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Ja, jag förstår att du vill sitta ofta framför datorn med den utsikten, härligt!!
    Och stolarna du fått var också jätte fina, så snälla vänner du har!

    SvaraRadera
  15. Jaa...vem har det inte bra med sol och 10 plusgrader!! Fågelkvitter och snöfritt! Åhhhh......
    Stolarna är jättefina! Har alla där på andra sidan havet så där milda behagliga färgtoner!?
    Och din bloggplats får precis som ute temperaturen.......10+! hi hi
    Nu njuter vi medan det varar!!
    Kram till dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  16. Sinulle on haaste blogissani..

    SvaraRadera
  17. Hej godingen!!
    Nej, ingen kan klandra dig för att du trivs där inte!! HElt underbart!
    Jag hade kedjat fast mig vid skrivbordet..:)

    MAssa kramar och varma tankar till dig...hoppas livet leker!

    SvaraRadera
  18. Visst är det härligt med solsken! Det har inte blivit så mycket av den varan på sistone, så när solen väl visar sig är det bäst att passa på att njuta!
    Det är inte alla förunnat att kunna blogga med en så fin utsikt! Själv sitter jag framför fönstret, men tyvärr är nog inte utsikten mot grannhuset så värst fin så här vintertid. Visserligen piggar fåglarna som besöker talgbollen i lönnen upp, men längtar ändå till grönare tider när utsikten blir betydligt lummigare och mer inspirerande!

    SvaraRadera