8 februari 2008

Skrivbordet

Jag har tillbringat de senaste dygnen på annat ort så det har inte blivit några nya inlägg på några dagar. Men nu vet ni, nu är skrivbordet äntligen på plats! För att friska upp minnet på hur det såg ut före vi tog itu med det så ska jag visa en bild på det där det låg i vår bastukammare, i väntan på att vi skulle hugga tag i målskrapan. Det var ett ruskigt jobbigt projekt. Bordet har fuktskador på vissa ställen, men vi gjorde vårt bästa. Lite ruffigt är det ännu i ytan på vissa ställen, men vi tycker det känns okej i alla fall.




Under arbete....
Skrivbordet är enormt stort, med djupa skåp på sidorna. Utmaningen blir nu att gömma all teknik så det syns så lite som möjligt. Det finns duktigt med benutrymme och vi planerar en hylla där inne under bordsskivan, framför fötterna, där vi kan förvara skrivaren. Den är ju inte vacker att ha framme.
Stolen måste bytas utför den är alldeles för låg så man får lätt spända axlar vid datorn. Jag tycker nog annars om stolen. Vi har tre stycken som jag räddat från sommarstugan. De var grannröda och mycket slitna. Vackert hantverk utan en endaste skruv eller spik. Hur gamla de är vet jag inte säkert, men i design har de definitivt varit före sin tid.
Katten ville vara med på en bild också. Hon är nyfiken som bara den och när jag inreder måste hon alltid vara med och kolla vad jag flyttar på och vart.


Nu knackar veckoslutet på dörren. Ha det gott!

25 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt skrivbord! Har aldrig sett något liknande! Jättefint blev det!

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. nämen vad fint bordet är....tänk vad färg kan göra....

    nu är mitt bord färdigt och hemma...
    kika in ikväll så får du se hur det blev...

    är på jobbet..kikar in en stund till dig nu på rasten..
    ha en bra dag....kram anna

    SvaraRadera
  3. Ett verkligen underbart bord, säkert värd all möda med förarbetet!! Passar ju så bra där det står!!

    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Vilket maffigt skrivbord, det blev snyggt i vitt (inte helt oväntat!). Smart att sätta en hylla undertill, så att det inte syns! Man vill ju att så lite av tekniken ska synas, det är ju inte direkt snyggt med sladdar eller manicker.

    Söt katt! :-)

    Ha en skön helg själv!!!!

    Kram från Krisitn

    SvaraRadera
  5. Vad mäktigt skrivbord! O vilket jobb ni gjort! Jag lyfter på hatten (måste bara hitta den först)!

    SvaraRadera
  6. Oj! Det var en annorlunda skrivord..men vad snyggt det blev!! Där kan man verkligen gömma undan tekniska prylar och dylikt! Om det inte är någon annan som märker att man har gjort om nåt..så är det iaf katten som lägger märke till allt ;-)

    Trevlig helg!

    Kram Anne

    SvaraRadera
  7. Vad FINT skrivbordet blev!!!
    Jättearbete men måste vara mödan värt!

    Klart att katten ska vara med! Känner så väl igen det, våran är likadan. Ska vara med och se efter så vi inte försör bästa gämställena känns det som*fniss*.

    Trevlig Helg!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  8. öh..skriv b o r d skulle det ju stå :-)

    SvaraRadera
  9. Helt ljuvligt vacker möbel!
    Nu kan du inte slita dig från bloggen..:)
    Varma helgkramar till dig!
    Gúa

    SvaraRadera
  10. Så snyggt det blev! Härligt stort och rymligt!
    Passar väldigt bra där det står!

    Ha en sköön helg! :-)

    SvaraRadera
  11. Jättefint är det!!!
    Ser att formen påminner lite om vårt.
    Är det vardagsrummet det står i ?
    Tycker mig se några 40-tals fotöljer skymta, vi har en soffa i liknande modell.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Men så vackert det blev vilken underbr pjäs.....

    HA´en skön fredag!
    Miamaria

    SvaraRadera
  13. Vilket jobb du gjort! Jättebra blev det! Det är verkligen enormt!

    SvaraRadera
  14. Hej igen!
    Vår soffa kan du se om du går in på kategorin storstuga i min blogg, där finns den med på flera bilder. Den är också i ganska dåligt skick och borde renoveras...men oftast har jag nån filt eller täcke på den.
    Ja visst är det lustigt, vi tycks verkligen ha lika smak!

    SvaraRadera
  15. det ble jo bare utrolig fint etter jobben!!!! grattis!
    ha en flott helg!

    SvaraRadera
  16. Åh wow! Skrivbordet var ju helt fantastiskt! Fint det blev i vitt!
    Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  17. Hej!
    vilket slit men guuu så fint det blev!
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Men Herre Gud! Man kan ju ninte tro, att det är samma skrivbord. Wow så vackert! Där skulle jag gärna sitta och blogga :-)

    Kram
    Dorthe

    SvaraRadera
  19. Fantastisen kaunis ja TILAVA kirjoituspöytä! Ja upeasti kunnostettu.

    Ihanaa viikkistä!

    SvaraRadera
  20. Attans vad du svängt den magiska penseln då...oj så läckert skrivbord...står det i vardagsrummet eller+..superfint..vad skönt att få in så mycket i skåpet..önskar jag hade lite utrymme här i huset vårt så man kunde ha lite större och fler möbler..fast ytan här är dock bara 96 kvm..och en himla lång och smal hall som man inte kan göra nåt åt...min dröm är ett gammalt hus Och en händig man:) men det är bara drömmar det...får allt slita på den gamla gubben jag har ..fast han är mej då kär fortfarande efter 35 år snart..( vi träffades när jag gick i 9:an:)så det får väl gå ett tag till..men huset kanske ...kanske drömmen slår in..får se...för nu har vi haft detta i 28 år så kanske de nästa 28 kan bli i ett gammalt hus..ha de så gott...PIA

    SvaraRadera
  21. Oj, det här såg jag ju direkt att det skulle bli en av mina favoritbloggar! Hopaps det är okej att jag länkar. Kan inte förstå att jag inte hittat hit tidigare...

    Skrivbordet blev jättebra och snapsgömman var ju en jätterolig idé! Bra smak du har! Hela bloggen är superinspirerande! Jag får komma hit snart igen, för jag hinner ju inte kolla på allt som jag vill kika på...

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  22. Wau!
    Olet ollut tosi ahkera! Todella kauniin näköinen pöytä valkoisena.

    Mukavaa viikonloppua!

    SvaraRadera
  23. Fint blev det! Jag gillar speciellt dom bulliga fötterna...

    trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  24. Ihana kirjoituspöytä ja kaunis lopputulos!

    SvaraRadera