21 februari 2008

Mycket på gång igen

Nyss hemkommen från annan ort har jag glatt packat upp en del loppisfynd och efter att ha eldat och värmt i huset kan jag nu sätta mig ner och blogga en stund. I förra inlägget lovade jag bilder på symaskinsbordet och en bänk jag målat. Eftersom jag oftast håller mina löften så ska ni få se. Smaksak sen om det blev bättre eller inte, men lättare är det att hålla rent. Sen hade vi den gamla bastubänken ja... vacker var den inte, mörknad och ful och nästan med ena foten på soptippen (läs i kaminen) men jag tvättade den med målartvätt och genast såg den bättre ut.
Nu har jag äntligen kunnat inreda halva badrummet! Kommoden har fått en plats (där hade badkaret stått om det inte hade spruckit) Min mamma hjälpte med gardin (av ett gammalt lakan) och så har vi bänken då- där står den, nymålad och glad!
Jag gjorde ett fynd i stan. Vi har länge tängt att vi behöver en bytta för askan ur våra eldstäder. Om man går direkt ut med asklådan så yr det omkring, så vi saknade ett kärl med lock. Den här hittade jag i ett billighetsvaruhus och konstaterade att fastän den är ny, så har den just den där nostalgin i sig som jag ville ha.
Det var allt för idag. Nästa gång ska det handla om loppisfynd och lite förbättring av dem. makeover alltså, än en gång. ha det gott tills dess!

18 kommentarer:

  1. Hej!
    Så fint det blev!
    Gud vilken bra hink! Fin är den också. Vad är det för billighetsvaruhus??? Vi skulle också behöva en sån!
    Ha en bra kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. hmm... det står ett sådant där symaskinsbord (helt i vitt) hemma i barndomshemmet till ingen nytta, men har ingen plats för den :((
    fint ämbar, passar bra in hos er, o bastupallen passar in som hand i handske.
    måste skynda nu, antikrundan börjar just! kram!

    SvaraRadera
  3. Mamma har också en sån där gammal symaskin stående ute i en skrubb... Synd att jag själv inte har plats för den, annars skulle jag gärna ge den ett nytt hem!
    Vilken fin hink du hittat, gillar just den stilen jag med!

    SvaraRadera
  4. Symaskinsbordet blev ju jättefint, och smaksak......javisst, men det blev ljusare där, eller misstar jag mig?
    Och vilket charmigt badrum, det prickiga golvet ser så fint ut!
    Ja, den där hinken med lock skulle man behöva, särskilt just nu, för nu blåser det som bara den här!
    Och ditt tavelpyssel tyckte jag väldigt mycket om, tänk så mycket variation man kan göra med olika bilder och servetter! Fiffigt,att du skrynklade till bilden också!
    Ha´det så bra.....kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Snygg hink! Perfekt till askan. En sån skulle vi också behöva, har en emaljhink idag men tyvärr inget lock, vilket precis som du sa, inte är så smart...

    SvaraRadera
  6. Men åh var hittade du den där asklådan? Vi har en superful här hemma...

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint på din blogg! Underbara bilder och ett underbart hus, verandan ser helt ljuvlig ut! Glad att jag hittade hit!

    SvaraRadera
  8. Fantaaaaaastisk badrom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ME LIKE:)og en vakker bøtte til asken...

    KLEM!

    SvaraRadera
  9. FIIIIIIIIINT!!!!!!!!!!!!!!!!

    Super bra blev det i badrummet.
    Och symaskinsbordet är ju så himla snyggt...vad du har slitigt...

    Ha´det så gott!
    Miamaria

    SvaraRadera
  10. Många fina blogginlägg du gjort sen jag sist var här inne! Läste på gårdagens tidning om Ikea planer 100 km från oss. Hoppas det blir verklighet men Ikea i staden med stort T är ju också ganska nära!! *väntar otåligt*

    SvaraRadera
  11. Ja ibland behöver man inte köpa gammalt för att få den rätta känslan för nu produceras så mycket nytt i gammal stil :D

    SvaraRadera
  12. Vad fint du har! Jättefint i badrummet! Ha en trevlig helg. Kram /Anna

    SvaraRadera
  13. Fina fynd du gör!!!
    Jag väntar med späning på nästa inlägg!
    Må gott!

    SvaraRadera
  14. Vilket underbart badrum, det så mysigt och fint ut!
    Trevlig helg kram Helena/Fläckvis Fint

    SvaraRadera
  15. Tack snälla du för din fina kommentar inne hos mig! Den värmde verkligen!

    Jättefint har ni i badrummet!
    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Så kul och inspirerande att se allt ditt pyssel! Symaskinen blev jättefin och tavlan som du gjorde är ju urläcker! Så snyggt det blev!
    Badrummet ska vi inte tala om - rena drömmen i mina ögon!!!

    Vilket fynd med hinken med lock och allt! Ja, så fint ni har det och så duktig du är!

    Tackar för inläggen hos mej och dina kommentarer värmer verkligen!

    Ha en skön helg!

    Kram

    Lisa

    SvaraRadera
  17. Fint blev det, symaskinsbordet! Jag har också et sånt, fast det är brunt, ännu...
    Fint har du det också i badrummet!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  18. Precis som så många andra så vill jag också veta i vilket varuhus som du hittat hinken. Och jag har ju chans att åka och köpa den, eller skicka maken, eftersom det väl var i Åbo som du hittade den. Alla tycks ha samma problem med flygande aska!

    SvaraRadera