27 februari 2008

Spice up Your Life

Tack alla ni som lämnat så söta kommentarer i mitt förra inlägg om köket! Det är så kul att höra vad ni tycker! Jag ska fortsätta på kökslinjen för jag har äntligen ordnat lite bland kryddorna i hyllan som vi gjorde av gamla vinlådor. Har du någonsin tänkt på att kryddorna finns i alla möjliga underbara färger? Varma bruna, gula eller gröna färger som ser så goda ut...
Hyllan sitter här, nära tillhands vid hjälpbordet. En mortel och en örtgunga står nog på gubbens önskelista till näst, det svär jag på.

Apropå örter, så har jag vaxat en gammal vinlåda som jag nog tror att man kunde plantera lite örter i. (vaxad med osmocolors körsbärsfärgade vax) Tycker att den blev riktigt trevlig. :)


Idag är jag inte hemma för jag jobbar ju på annan ort på onsdagar och torsdagar. Det brukar bli lite loppisbesök då. Men vad jag köpte får du se i nästa inlägg. Så du är varmt välkommen tillbaka igen! :)

Ha det gott!

Kamomilla

23 kommentarer:

  1. Åh vad tjusigt. Vinlådan va allt bra tjusig. Vill ha!!!
    va snyggt och praktiskt att kunna se alla kryddor.
    ha de gott
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    kryddor är ju det som sätte rpiff på det hela..trevliga låda..

    har en budgivning av en liten tallriksylla på min blogg om du är intresserad..
    kram anna

    SvaraRadera
  3. Ihana viinilaatikko!!! Tuollaista olen yrittänyt löytää, maalaisin sen valkoiseksi ja laittaisin lasten leluja..

    SvaraRadera
  4. Hej! Ert hus är verkligen underbart och så mycket fina saker och möbler ni har.
    Visst är det fint att se kryddorna i köket.
    Rosépeppar är ju en snygg krydda också och kanlestänger och stjärnanis, goda? njaa, men snygga!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Mycket fint!
    Låddan blev fin!
    Kikar in igen, som vanligt för mer inspiration!
    Kramizz

    SvaraRadera
  6. Snyggt!
    Här har vi kryddorna i sina originalförpackningar, burkar och påsar i alla världens olika former och färger... Genomskinliga kryddburkar står på önskelistan inför helgens shoppingresa, men jag försökte räkna igenom lite och kom fram till att vi behöver så många. Vem har månne köpt hem alla de här kryddorna... :)

    SvaraRadera
  7. ordning o reda, pengar på freda'! ett tag var alla våra kryddburkar likadana o stod i alfabetisk ordning i hyllan, men numera är jag inte lika noggrann längre, för de står ju ändå bakom en dörr...
    vinlådan är jättefin!

    SvaraRadera
  8. Vinlådag är fin!
    En mortel skulle jag inte kunna leva utan, eller egentligen flera. Min farmors mässingsmortel, en i gjutjärn som jag köpte till stugan men måste ta hem eftersom den rostade, ersatte den med en i stengods, och den har jag använt som modell och gjort egna i stengods. Tyvärr har jag ingen skaplig just nu som jag skulle kunna skicka åt er, måste göra en sats snart.

    SvaraRadera
  9. Jättesnyggt!
    Jag undrar om vi är låtsastvillingar, eller?
    I somras hade jag planterat örter i en trälåda(lite större än din)som jag hade utomhus, det var riktigt fint!
    Var har du fått tag på vinlådorna?

    SvaraRadera
  10. Vacker kryddhylla! Vinlådan blev fin som nyvaxad!! Hoppas du fyndar mera på loppis!

    SvaraRadera
  11. Så mycket fina detaljer från ditt läckra och hemtrevliga kök! Och lådan blev fin med vax, tack för tipset och vi ser fram emot att få se mera loppisfynd, kul! Mari.

    SvaraRadera
  12. Åh den vinlådan var ju verkligen jättefin! Och å mysigt och fint du har i köket :)
    Ha en bra kväll!
    Kram.

    SvaraRadera
  13. snygg vaxad
    himmel vad du grejjar och står i
    mums vad jag gillar det du gör

    ha det bäst

    SvaraRadera
  14. glömde ju
    jag skulle ju säga att de där kryddburkar från arabia har jag med men jag har dem utan text =)

    SvaraRadera
  15. Jaaa...det har du rätt i! det där om kryddornas vackra färger!! Ser ju inte riktigt på dom i vanliga fall (får erkännas) men etiketterna på dom är ju faktiskt i vägen, ser ju mycket vackrare och finare i dina burkar!!

    Vinlådan blev ju jättefin!!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  16. Jag har sagt det förut, och säger det igen.....Ditt kök är en dröm!!!!

    Kram
    Dorthe

    SvaraRadera
  17. Du lyckas så otroligt bra med att få allting att passa ihop!

    SvaraRadera
  18. Hejsan!
    Snyggt, men det är ju allt som du visar!!! Jag har en sådan där gjutjärnsmortel, svart och tung som synden, antar att det är en sådan du menar? De är snygga och väldigt funktionella. Min är från 1700-talet och har en jättefin form. Vinlådor har jag inga alls men skulle gärna vilja ha... dina var jättesnygga!

    Kram ohc ha en skön helg!
    /Kristin

    SvaraRadera
  19. Visst är kryddor vackra!

    Lådan blev underbart fin! Så samrt att vaxa den!

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  20. Tack tack...jätteroligt att få en liten kille!!

    Saknar ord för att beskriva ert kök, älskar lantkök med de rätta detaljerna och det har du!!!

    SvaraRadera
  21. Kiitos viinilaatikkovinkistä, täytyy käydä kyselemässä!!

    SvaraRadera
  22. Vilka fina tips med kryddorna! Håller med - de har ju härliga färger faktiskt som ju borde synas, och kryddburkarna man köper är ju inte så roliga!

    Vinlådan blev ju jättesnygg! Så duktig du är!!

    Tackar för titten hos mej!

    Kram

    Lisa

    SvaraRadera
  23. Jättefint!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Må gott!

    SvaraRadera