3 februari 2008

Små steg åt rätt håll

Sakta men säkert, små steg i taget går våra projekt här hemma framåt. Skrivbordet ska äntligen målas idag. Det har varit ett hemskt jobb att få bort all färg, och i ett skede var jag nästan beredd att ge upp. Man ska verkligen älska en möbel för att orka... Igår tog min man över en stund för kampen mot alla stenhårda lager av färg är tung. Och när man väl börjat, så måste det slutföras. Ett bra underarbete är garantin för att få det snyggt.
På toaletten går det också framåt med små små steg. Nu är knopplisten på plats.
Och hyllan är målad! På den har jag mina burkar från loppis och en muggställning (?) som jag tycker att gör sig bra som smyckeshängare också. Tycker den passar bra där som svart, eftersom vår spegel också har en svart ram.
Ammunitionslådan jag visade i ett tidigare innlägg är också målad nu. Vi har ännu inte riktigt bestämt vad vi ska ha den till. Vi har en ide´ på lut, men vi får väl se vad det blir...

Nu ska det målas! Ha en bra dag!


Kamomilla

19 kommentarer:

  1. Så vackert det blev! Nu var jag väl snabb?!!!:)

    Knopplisten är ju underbar! Vilket vackert badrum ni måste ha nu!!!

    Ska bli spännande att se vad ammunitionslådan får för funktion!

    Ha en fortsatt skön söndag!!

    Kram

    Lisa

    SvaraRadera
  2. kan tänka mig att du är slut i händerna nu av allt skrapande. till slut får man alltid lön för mödan. det ska bli spännande att få se resultatet av dina ansträngningar!
    muggställningen passar som hand i hanske just där o för just det där ändamålet!

    SvaraRadera
  3. Å så vackert!!! Du har det så fint och så otrligt fina hörnor och arrangemang!! Mari.

    SvaraRadera
  4. Oj, vad det pysslas hos dig. Här hinner vi lagom och jämnt jaga ifatt alla dammråttor, mer i inredningsväg tycks det aldrig bli tid för. Det blir superfint allting du gör.

    Kram Bea

    SvaraRadera
  5. Ammunitionslåda! Det var originellt. Ska bli kul att se vad du hittar på med den :) Vad fint det blir också med knoppbrädan mot pärlspontväggen! Härliga bilder!
    /Kramar

    SvaraRadera
  6. Kyllä maalilla saa aikaan.
    Kivan näköinen lopputulos.
    Oikein ihanaa sunnuntai päivää!
    -Jaana-

    SvaraRadera
  7. Här jobbas det på flitigt och så himla fint det blir.... Knoppbrädan är så fin!

    Miamaria

    SvaraRadera
  8. Att slipa är ju inte direkt det roligaste man kan hålla på med..men slutresultatet är värd mödan eller hur :-) Så fint detblev med knopplisten! Vi har några sådana uppe på vinden...de ska nog få tillfället att åter hamna i dagsljus en vacker dag..

    Ha det bäst!

    Kramis A.

    SvaraRadera
  9. En idé på lut......det låter spännande!!
    Tänk vad fint det blir med den där ljusa färgen, jag ska måla i vårat kök, men misstänker att det kräver en del underarbete.......inte kul alls. Men bara man kommer igång.....
    Vad roligt att du tycker om mina tavlor, själv är jag ständigt kritisk, men någon sa att det är då man utvecklas. Jag får väl tro det då!
    Jaha, då är man inne i februari.......det tar sig, eller hur!? hi hi
    Kram kicki

    SvaraRadera
  10. Tänk vad du kan. Ditt pysselrum är jätte fint, jag kan tänka mig att inspirationen flödar där :) Du målar verkligen otroligt fint, hunden är så vacker, och dala hästen är så snygg. Ha d gott idag.

    SvaraRadera
  11. Åhh vad fin den är knopphängaren..passar ju så bra där !!
    Nu blir man ju allt bra nyfiken på den där lådan...
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Vad fint det blir!
    Ska bli spännande att se hur skrivbordet blev :)
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Ska bli spännande att se ditt skrivbord! Igår möblerade vi om och flyttade in ett gammalt men nyinköpt skrivbord också...
    Knoppbrädan är såå fin!

    SvaraRadera
  14. Tack för det......ja inspirationen den kommer när man minst anar, men den är en gåva när den dyker upp. Det går plötsligt så lätt......ja, det är bara att tacka och ta emot så länge det varar! För ibland är det ruskigt trögt........
    Jag är spänd på att få se vad du ska hitta på i din hobbyhörna. Jag tycker att du målar fantastiskt fint! Hoppas du får inspiration du också......jag blåser lite av min
    på dig......puhhhh....!
    Ha´det så bra!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  15. Spännande att se vad det blir av ammunitionslådan!! Knoppbrädan är så fin!, blir sugen på en sådan, får nog lägga huvudet på sné för maken*hihi* Han får inte vara sysslolös för länge...*fniss*

    Skrivbordet kommer att bli så fint!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  16. Så fint det blev.. Knopplister är bland det vackraste jag vet..
    Kul med mugghållaren, visst blir man glad när en grej kan användas till fler saker.. Multi funktion.. =)
    Spännande med ammunitionslådan..

    Kram Linda!!

    SvaraRadera
  17. Ljuvligt pysselrum. Gillar smyckeshängaren skarpt...smart ide...väntar spänt på vad du ska göra med ammunitionslådan...har en likadan och den ligger mest och dräller just nu. Du va banne mig ingen dålig målare!!! Har också en viss förkärlek till verktyg...älskar att gå på järnia och på swedol och dregla...var så himla lycklig när jag fick mig en slipmaskin i somras.

    Ja du det var helt sannslöst att hitta ett supertjusigt golv under plasten. Att ta bort plastmattorna och få fram de gamla golven är faktikst min favorit renoverings syssla...resultatet innfinner sig på stört och det är sjukt tillfredsställande...precis som om jag skulle lagt golvet själv =)
    Ha de gott
    kram kram

    SvaraRadera
  18. trevliga ting som du visar..vad fin lådan blev..jag gillar din knoppbräda..
    kram anna

    SvaraRadera
  19. Ert badrum blir hur fint som helst!

    SvaraRadera