8 februari 2011

After-skate i lusthuset

Ni ska inte tro att jag varit ute och skrunnit! Nehej! Bilden är helt arrangerad. Efter ett allvarligt handledsbrott för sex år sedan får man mig inte ut på hal is...

Men ja, häromdagen var jag alltså ute i lusthusetoch fotograferade. Jag hade en kommande portfolio i tankarna, men så blev jag ju ivrig och måste testa ett och annat..


After-skate feeling i lusthuset. Men jag blev tveksam om det blev för juligt? Bara för den lilla grankvistens skull...

Kamomilla


Luistelun jälkeen huvimajaan kahville? Ehei... Minua ei luistimille saa, en kertakaikkiaan uskalla. Kuusi vuotta sitten liukastuin ja sain pahan rannemurtuman ja sen jälkeen liukas jää tuntuu todella pelottavalta (vaikkei tuo onnettomuus luistinradalla tapahtunutkaan vaan ihan kävelylenkillä)

Innostuin edellispäivänä leikkimään kuvilla samalla kun sommittelin juttuja tulevaa portfoliota varten. Talvifiilistä hain, toivottavasti ei tullut joulufiilistä tuon pienen kuusenoksan takia...
Kamomilla

22 kommentarer:

  1. Jätte fin bild! Juligt eller inte? Man kan nog se den som både och vilket inte alls i fel enligt mitt tycke. Jag gillar helheten, att bilden ser så där härligt sliten ut. Ha en bra dag/Maria

    SvaraRadera
  2. Nej, juligt är det absolut inte. Jag tycker inte att skridskor har med jul att göra av någon konstig orsak. Hellre passar de ihop med sportlov. En jätte fin bild!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  3. nej, tycker int att den e julig, härligt vintrig bara!
    en fin bild!
    susanne

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken härlig bild! Gillar massor! Den är väl julig på det sättet att den är vintrig tycker jag,(skulle definitivt platsa in i nån tidnings decembernummer) men i mitt tycke hänger det inte på den där lilla grankvisten om man tänker jul eller inte. Jättefin bild!

    SvaraRadera
  5. Hurmaavan kaunis kuva! <3
    Ihanan talvinen kokonaisuus, eikä minun silmään ainakaan yhtään jouluinen :)

    SvaraRadera
  6. Vintrigt vacker tycker jag att bilden är.
    ha en bra dag
    Yvonne

    SvaraRadera
  7. det där med juligt eller inte ligger ju i betraktarens ögon. man kan tolka drycken som glögg om man vill att bilden är julig och som te eller kaffe om man vill att bilden endast föreställer vinter.

    SvaraRadera
  8. Härlig bild, man blir nästan sugen på att skrinna.

    SvaraRadera
  9. Hej! Jättefin bild. Ok, lite julig kanske med tallkvisten men jättevacker, hade tallkvisten varit lite frostig så hade det direkt blivit en mer "vintrig" bild. Måste få fråga vad det är för utbildning du går? Ser jättespännande ut./ Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Men åh så vackert! Va duktig du är! Jag tycker den är vintrig och vacker! Kram :)

    SvaraRadera
  11. Tycker det är en superfin bild som passar lika bra som sportlovsbild som julbild. En vinterbild helt enkelt :)

    SvaraRadera
  12. Mycket vacker bild, o jag tycker den kan vara badde jul eller och vinter bild. Jag hur du kanner dig om hal is, sjalv slog isen (akte skriskor) o brot axeln tre ar sen... Bara tanken gor ont av att sta pa isen igen.

    Vacker bild!

    SvaraRadera
  13. Inte juligt, bara vintrigt och så tjusigt!

    SvaraRadera
  14. Super fin bild. här har du en till som inte tar på sig skridskorna men i mitt fall är det bruten svanskota som gör att jag aldrig åker skriskor mer. Kramen

    SvaraRadera
  15. Jätte snygg bild!
    Vintrig :)
    Malin

    SvaraRadera
  16. Bilden är helt UNDERBAR! Och jag tycker inte alls den blev för julig, bara så där härligt vintrig! Kan riktigt känna den där känslan du vill förmedla med den här bilden, och då har du lyckats! :)

    SvaraRadera
  17. Hej!!
    Vilken fin bild. Gillar ditt "nya" utseende på bloggen, alltså färgen etc på bloggen. Ok då du var ju bra på bild me =) Såg rn liten Dalahäst i föregående inlägg. Det gillar vi skarpt vi DALAbor. Må gott. //Maria

    SvaraRadera
  18. Tycker inte att den är julig. Den är riktigt vacker och härlig.

    Ha det gott! kram

    SvaraRadera
  19. Vilken vacker bild! Nu blev jag riktigt sugen på att dra på mig skidskorna..bara för att få drick något varmt då man är färdig! ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  20. Underbar bild! Jättefin komposition och läckert drömskt ljus. Tycker den ser vintrig ut, inte julig. Undrar just var jag har mina gamla skridskor? Det var några år sen man använde dem...
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  21. Nej inte juligt! Bara otroligt vackert :O)

    SvaraRadera
  22. oj vad jag tycker om dina bilder. . .

    SvaraRadera