3 februari 2011

Zaida

Zaida är en väldigt reserverad kattfröken. Hon fastnar inte så ofta på bild, av den enkla orsaken att hon inte är så kelsjuk utan mest rör sig på egna vägar. Den senaste tiden har hon ändå spenderat mer tid med oss, mest på grund av att hon äntligen börjat acceptera att Svante finns i huset. Väldigt svårflörtad men söt... ;)
Svante däremot är en linslus utan like. Han älskar att snusa i min kameraväska.. matte ska vi fota nu? Jag brukar ju få så mycket beröm när jag poserar vackert... ;)

I en ram från fyndhörent i IKEA hamnade han. Nu i helgen ska två tavellister upp på väggen i kontoret, så senast nästa vecka kommer det väl upp bilder från
övrevåningen.
Kamomilla
Zaidaneitikin suostui kuvaan, varsin harvinainen juttu, on aika varautunut kissaneiti yleensä. Svante sen sijaan on tunkemassa kirsuaan joka kuvaan kun tietää saavansa kehuja jos kauniisti poseeraa kuvissa! ;)
Kamomilla

21 kommentarer:

  1. Zaida är så söt så hon behövde nog få komma med på bild också :)

    SvaraRadera
  2. Låter som min signe som oxå är reserverad men är nyfiken så hon kan lätt hamna på bild av misstag!:) Så fina bilder på både katt och hund! Kram

    SvaraRadera
  3. Zaida är söt och hon vet sitt värde som alla katter:) Svante börjar ju vara stjärnmodell redan;)

    SvaraRadera
  4. En söt liten kattflicka! Min katt (orientaliskt långhår)är likadan: han vill bara inte bli fotad. Den ena av hundarna därmed lyckas alltid väldigt bra på bild.

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  5. Det var en riktigt fin pisse du har! Och att hon inte vill vara med på bild, det förstår man ju, då kan hennes ädla själ försvinna, så är det med vår Pippi-katt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. ihan hirmusuloinen ja aistikas kuva Zaidasta!!!!

    SvaraRadera
  7. Gud vilken fin blogg helt underbart Tack. Kram sussi.

    SvaraRadera
  8. ljuvliga djur. ian och jag är så kattsjuka så vi snart går i bitar...
    jag har faktsikt två tavellister från ikea, men har ännu inte bestämt mig var de ska läggas upp. det finns fler förslag nämligen :)

    SvaraRadera
  9. Hon är i alla fall jättesöt Zaida! Jag kan tro att det inte är så populärt med konkurrens av Svante!!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. En vacker fröken är hon, Zaida.
    Spännande med utställningen, ditt bidrag kommer att bli så fint!

    SvaraRadera
  11. Vilka söta bilder! Vår hund är svår att fota på det viset att hon skulle gärna hoppa på kameran så fort den tas upp, jag tror att hon ser eller hör något som vi inte hör..katter är väldigt svåra att få bra bilder på, mina föräldrars katt rör sig hela tiden och när man hukar sig ner och skall fota så kommer han fram för att puffa..du har fått en jättehärlig bild på Zaida!

    SvaraRadera
  12. OJ, det hugger till i bröstet. Hon är mycket lik min gamle gubbe som blev 23 år...

    Allt väl med dig?

    Nu är det länge sedan jag var i bloggosfären inser jag när jag säger följande: så snygg sida du har gjort! Jag antar att det var ett tag sedan - ursäkta långsamheten hos undertecknad ;)

    SKöt om dig!

    Anna

    SvaraRadera
  13. Men vilken gomisse! Katter är ju så känsliga, fantastiskt att hon accepterat Svante alls, min gamla katt accepterade aldrig lille Herman som var kattunge, de är så sensitiva, vill ha matte för sig själva men de är så goa och gulliga båda två!! Mycket fin bild på henne. Mari.

    SvaraRadera
  14. Så fin hon är, Zaida! Alla har de sina egna personligheter, katterna. Zaida påminner väldigt mycket om min älskade kisse Misse som jag hade när jag växte upp, exakt samma fina grå färg.

    SvaraRadera
  15. Så fina båda två!! Min Frasse är inte så pose-vänlig, man får vara snabb.. ;)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  16. Lilla Zaida, så söt hon är. Ser lite nyfiken ut på fotot. Jag har två linslusar till katter.

    SvaraRadera
  17. Jättevackra dina fina husdjur!!! Själv har jag 2 kattflickor som jag älskar över allt annat!!!
    Lämnar med ett leende!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Mina föräldrar har två katter och min syster har en hund, så det råder total kaos i huset när dessa tre individer träffas :O) Hos oss har vi inga djur pga allergi... förutom kaninerna då som bor ute.
    Jättesöt tavla!

    SvaraRadera
  19. Loistava kuva kissaneidistä!

    SvaraRadera