1 februari 2011

Inramat

Snart ska vår skola ha foto- och konstutställning. Det känns rätt så spännande och jag ser nog fram emot det. Jag valde att bara ställa ut en bild- dels för utrymmesbristen och dels för jag hittade inte det par åt den som jag ville ha. Utställningsbilden ser du i min header- den till höger, med ljusstaken.Bilden ska bli lite mindre än en A2:a och få en kraftig ram- jag tycker att den behöver det och att det kommer att passa. Helt klart kommer den att skilja sig från mängden, då trenden idag är att limma upp utställningsfoton på skivor, helt utan ram.
Min ram kommer från en loppis- du trodde väl nåt inte annat? ;)
Kamomilla

Koulussa suunnitellaan nyt näyttelyä ja juhlallisia avajaisia. Minä asetan vain yhden kuvan näytille (tilanppuuteen takia, mutta myös siitä syystä etten löytänyt yhtä vahvaa paria sille.) Näyttelykuvaksi olen valinnut tuon headerissa olevan oikeanpuolisen kuvan- se jossa on korkea kynttiläjalka.
Kehyksen ostin kirpparilta- mistäs muuten? ;) Taitaa tuo kuva sitten erottua muista kun nykyinen trendi on pelkkä kapalevy jonka päälle liimataan valokuva.
Kamomilla

23 kommentarer:

  1. Kuvassa jännä tunnelma...kovasti tykkään..vähän niinku vois kättä ojentamalla poimia noita tavaroita:)

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin ram, tror att den kommer att passa jätte bra till bilden(fotot).
    H. Kristina

    SvaraRadera
  3. En underbar bild, ramen passar perfekt! Lycka till med utställningen!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  4. Jag har också tänkt använda gamla ramar till mina konstfoton på mina kommande utställningar - har bara märkt att det är ganska svårt att hitta hela ramar på loppis, ofta är det sönder i hörnen. I viss mån kan det vara charmigt men inte för mycket..du har hittat en fin ram!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin ram! Det är nog bra med loppis, för där hittar man det mästa bara man har ögonen med sig.
    Du kommer nog att lyckas med ditt foto med en sån fin ram.

    Kramisar

    SvaraRadera
  6. Uuuu va fint det kommer att bli!!

    SvaraRadera
  7. Bilden är vacker och ramen kommer att krona den. Trodde INTE att du hade köppt den ny ;)

    SvaraRadera
  8. den bilden och den ramen borde få hedersplatsen på utställningen!

    SvaraRadera
  9. Åh va kul med utställning! Dina båda bilder i headern är såå snygga och ramen kommer passa kanonbra! :)

    SvaraRadera
  10. Så skoj! Jättefin bild och med ram kommer den att locka många blickar!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  11. Hallå där!

    Ååååå...säger jag bara ååååå...
    Vilken bild!! å ram!!

    Vad du är duktig!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Det blir nog lyckat... Det är ju bra att ha en egen linje...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  13. Du sticker ut från mängden med din bild och ram, sannerligen! Fotoutställning låter i mina öron som något väldigt svartvitt och grafiskt....Spännande utbildning du går!
    Eija

    SvaraRadera
  14. Både bilden och ramen är supersnygga! Så skönt att du gör din egen grej och struntar i vad som är på modet.
    Lycka till på utställningen!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  15. Jag sku ha blivit väldigt chockad om du plötsligt hade meddelat att du tänkt ställa ut din bild som de andras (alltså bara som en skiva)... ;) Nu är du ju orginell med din bild och ram!
    Synd att jag inte kan komma och se utställningen, sku vara roligt och intressant!

    SvaraRadera
  16. Jättesnygg bild och jättesnygg ram! Dom kommer säkert att sticka ut och göra succé på utställningen.

    SvaraRadera
  17. Wow, den är vacker din bild!
    OCH det är ju bara en fördel att sticka ut ur mängden på en konstutställning:)
    Bilden passar absolut för en rejäl ram:)
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  18. Att sätta en sån speciell ram runt det fotot kommer att bli supersnyggt- den accentuerar bilden istället för att ta över. Speciellt när den är så stor. Lycka till.
    Du kanske får en röd prick på den...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  19. Oj, vilken snygg bild och den härliga ramen passar perfekt! och Oj, vad det har ändrat här sedan jag besökte bloggen senast. Oj, och du har ändrat också. Allt är till sin fördel!
    Du har verkligen lärt dig en massa under utbildningen.Stort Grattis till det och Lycka Till med utställningen!

    SvaraRadera
  20. Det är bra att skilja ut sej från mängden! Då syns man ju bäst :O) Jättefin bild som passar super i den fina loppisramen!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  21. Bilden kommer passa som hand i handske i den ramen!!
    Härlig stil tycker jag!

    Gillar också bilden på skorna i förra inlägget.

    Lycka till med utställningen!
    A-C

    SvaraRadera
  22. Din bild kommer att bli helt underbar i den fina loppisramen, och att dessutom kunna presentera bilden på ett annorlunda sätt som skiljer sig från de andra är ju finemang! Lycka till med utställningen! :)

    SvaraRadera
  23. Hoppas man får se bilden, blir ju så nyfiken...:) kramen

    SvaraRadera