5 februari 2011

Bara vara...

Jag känner mig fysiskt utmattad idag. Kanske är det min reumasjukdom som spökar, kanske håller jag på att bli sjuk eller så har jag bara haft lite för hög fart på i veckan, så kroppen säger stopp.
Jag lägger alla mina städ- och fixplaner på hyllan idag och samlar mina eventuella krafter till att skriva bildtexter till ett reportage som kommer ut nästa månad. Sånt är livet ibland- jag är glad att jag vuxit så mycket att jag nu lärt mig säga nej åt mig själv. Man behöver inte alltid göra allt man planerat- på en och samma dag. Det kommer en dag imorgon också. Dammråttorna väntar snällt. ;)
Kamomilla
Ihan uupunut olo tänään. Johtuu ehkä reumasairaudestani, tulevasta flunssasta tai ehkä minulla on ollut taas liian kova vauhti päällä. Laitan kaikki suunnitelmat hyllylle ja keskityn kuvatekstien laatimiseen. Maaliskuussa saatte ihailla ihanan suurperheen kaunista kotia Toivekoti& Puutarhalehtessä. :)
Kamomilla

25 kommentarer:

  1. Klokt resonerat av dej, Kamomilla!
    Ibland måste man bara sätta stopp och lyssna på kropp och kanske även själ!

    Önskar dej en fin och skön lördag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Skönt när man kommer till insikt att man kan säga nej och även gör det....jobbar på det jag med!

    Man blir visare med tiden!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  3. Det behövs lite mer bara vara i det här samhället tycker jag. Man ska få ta hand om sej själv också och inte bara ränna runt med sånt som lika gärna kan vänta! Ha ett skönt veckoslut, kram!

    SvaraRadera
  4. Klokt att lyssna på kroppen.
    Ta det lugnt och ha det bra.

    SvaraRadera
  5. Kropp och själ jobbar ihop, även om vi inte alltid lyssnar på dom....
    Jag påverkas även mycket av månfaser, väderomslag och kyla. En sömnlös natt kan förklaras med fullmåne, och extra värk och orörlighet i lederna är fint väder på gång... som en gammal vädergumma helt enkelt.
    Ha en skön fortsättning på din vilodag, bra att du känner efter...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Visst är det skönt när man kan lyssna till kroppens signaler och kan säga nej till "måsten"- utan att för den skull ha dåligt samvete.
    Dina texter ska ju också skrivas:)
    Ha en fin helg, hoppas du känner dej piggare snart!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  7. Välkommen i klubben!!!

    Det där lärde jag mej efter min burn-out. Man gör bara det som absolut behövs, resten av tiden tar man hand om sej själv.

    Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete.... ;o)))

    SvaraRadera
  8. Vad bra att du lyssnar till dina signaler och stoppar när det är läge för vila och återhämtning. Fin layout på bloggen du skaffat. Ha en skön helg, Marie

    SvaraRadera
  9. Helt klart är det så inget av dessa "måsten springer sin väg"... även om man ibland skulle önska det ;-)

    En vilsam och skön helg med plats för andrum önskar jag dig
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  10. Klokt talat!
    Här är en till som ställt in allt idag, kände mig inte i topp i morse, så jag har lagt allt annat än bloggläsande på hög.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Hoppas att du mår bättre snart!
    Trevlig helg - kram Ewa

    SvaraRadera
  12. Så vacker bild! Det är klart du ska vila och ta det lugnt! Man måste lyssna på kroppen! Ha en bra helg! Kram :)

    SvaraRadera
  13. Det är nog ett tecken på mognad, att kunna slappna av. Det är ju faktiskt så att hellre lite skit i knutarna än ett rent helvete pga att nån blir utmattad:)

    SvaraRadera
  14. Oj då du har reuma som spökar.. Man ska inte leka med sin hälsa... Har en syster boende utomlands som har en reumarelaterad sjukdom.. Kusligt att märka att ibland försvinner bara hennes krafter... Hon jobbar halv tid och då orkar hon lite bättre.
    Men alltid lika skoj att se när din blogg dyker upp på min sida, vad du hittat på...
    Stora kraamar
    Sanne

    SvaraRadera
  15. Bra att du lyssnar på din kropp. Ha en skön lördagkväll! Kram Kicki

    SvaraRadera
  16. Du är en klok människa, Kamomilla. - Ta det nu lugnt i helgen och ladda om batterierna. Hoppas du vaknar och är piggare imorgon!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  17. Väldigt bra att dra i bromsen då & då.. det skulle man nog göra mycket oftare..och som du säger...dammtussarna ligger snällt och väntar på sin tur.. önskar dej en skön helg.. och vila ..kram..Pia

    SvaraRadera
  18. Det är sant det du säger! Jag var en städfreak förr i tiden men nu har jag lärt mig att ta det lugnt. Två hundar och en katt lär en att lite hår här och där gör inget..-

    Ha en skön helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  19. Låter väldans klokt att lyssna på kroppen, ta hand om dig, kramen

    SvaraRadera
  20. Håller med med dem där ovan om att ta hand om sej själv :)
    Hoppas du känner dig bättre imårån!

    Och ingen panik med dammtussar, det är bara änglatofflor :)

    SvaraRadera
  21. Sköt om dig och vila ordentligt! Allt det andra kan gått vänta.

    Läste om Zaida i förra inlägget. Hade in henne innan Svante kom? Vi går i valptankar, och undrar väldigt vad vår lilla keliga katt ska tycka om en hundkompis.

    SvaraRadera
  22. Låter klokt! Något man verkligen borde lära sig, att lyssna på kroppen och säga NEJ då man inte orkar!
    Hoppas du inte blir suk, och att orken återkommer!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  23. Voi ihanuus - löysin ihanan blogisi "Mallan" kautta. Kyllä huomaa, että ammattilainen on asialla, kivasti luettavaa tekstiä ja tyylikkäitä kuvia. Palaan pian uudestaan! Hellitä hetkeksi ja nauti - sanoo vuorotteluvapaalainen, joka innostui opiskelmaan vapaalla floristiksi ja on intoa täynnä :) Kaunista sunnuntaipäivää!

    SvaraRadera
  24. Bra att vara lyhörd då det gäller sin kropp och reuma sjukdomar. Det går ju så i vågor, det har också jag fått erfara och man behöver ju ej ha dåligt samvete för att man helt enkelt inte gör ngt alls en dag... det kommer ju så många nya dagar... men jag vet, man vill så mycket, då man har inspiration, men dammråttor kan definitivt vänta..
    Kram fr Janet

    SvaraRadera
  25. Ihania kuvia blogisi täynnä :) Jään ehdottomasti seurailemaan.

    SvaraRadera