20 februari 2011

Is så långt ögat kan nå...

Halloj!
Här har ni mig :) Jag är ute i yttersta skärgården. Närmare bestämt på Utö- ett vindpinat och underbart vackert ställe.

Jag har fotat så armarna värker, naturen är fantastisk härute!! Och till min stora glädje fick vi både sol, mulet och snöyra... :)Så mycket att se och fotografera.. Vilken tur att jag har världens bästa assistent med mig!
Ikväll har vi legat i sängen och ätit ostar och druckit vin... Vilken lyx:)
Saknar nog Svante men han är i goda händer hos husvakterna därhemma, han klarar sig nog. Jag misstänker att han egentligen blir lite bortskämd ;)
Kamomilla

Lomalla ollaan ja ihanassa paikassa- Utössä-! Täällä luonto on karua mutta ah niin kaunista. Olen valokuvannut yli viisi tuntia ja huomenna jatketaan taas!
Svantea on kyllä vähän ikävä mutta kyllä hän siellä kotona pärjää. Taitaa saada jotain luksushemmottelua kun mamma on poissa...
Kamomilla

23 kommentarer:

  1. Oj vad häftigt att åka till Utö så här på vintern, hur tog ni er dit? Blåser det inte jättekallt där? Vi har också tänkt åka dit men på sommaren. Ha det skönt och förfrys er inte!

    SvaraRadera
  2. Men det ser ju helt häftigt ut!!!
    Kallt i o för sig, men vilka bilder det blir! Jag längtar efter ny kamera, men det är golvfoam, lister, lim och sånt som inhandlas nu inför köksbygget.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det ser ut men kallt. Spännande att se alla bilder framöver. Kram

    SvaraRadera
  4. Oj så vackra färger! Skulle vilja se flera bilder!

    SvaraRadera
  5. Oj, så kallt det ser ut, men ni verkar ju ändå ha haft det mysigt!

    HÄrliga bilder du fick ändå!
    Ha en fin vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. vilka vackra naturbilder :)ser härligt ut, vintrigt o vackert
    ha en trevlig stund där o njut
    kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Vackert landskap. MYsigt att åka iväg ibland :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Har ni tagit er ända ut till Utö!
    Det måste vara ett äventyr i sig att ta sig dit. Härliga foton du tagit och säkert fick ni uppleva mycket med där ute.

    Kramisar

    SvaraRadera
  9. utö vintertid låter extreme ;) men vackert!

    SvaraRadera
  10. Vackert omkring er har ni både ute och inne:) Blir spännande att vänta på mera fina bilder.

    SvaraRadera
  11. Haha! Sambon sade så sent som idag att det skulle vara fint på Utö nu :)
    Hur fungerar det riktigt kan man hyra stugor där eller så? För hotell har de väl knappast?

    SvaraRadera
  12. Låter helt underbart härligt och ser fantastiskt ut!
    La Dolce Vita!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Kan tänka mej att där är vackert! Har en kompis som var dit och fotade ifjol.

    SvaraRadera
  14. Vilket alldeles fantastiskt landskap! Och vilket LJUS det blev när solen trängde igenom molnen! Förstår att ni njuter av tillvaron där.
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  15. Har varit en tur till Utö faktiskt men då var det sommar. Kan tänka mig att det är riktigt fint där på vintern också. Ser så ut på fotografierna.
    Ha det bra! /Tant Brun

    SvaraRadera
  16. Uskon että om oikea valokuvausparatiisi! Hienosti välittyy sellainen dramaattisuus tuosta miljööstä, kiitos kuviesi.

    Ihanaa lomaa!
    /Mia

    SvaraRadera
  17. Vilket ställe!
    Men att ligga i sängen och äta tycker jag (åtminstone just nu) låter mer lockande än snöyra!

    Finfina bilder du tagit!
    Och så bra att du har en assistent/caddie ;)

    SvaraRadera
  18. Underbart, och vilka vackra bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  19. Va skoj=D då träffar ni säkert Hanna...hälsa!! Utö visar sin bästa sida på vintern tycker jag...
    Kramisar

    SvaraRadera
  20. Jag har alltid velat besöka Utö men det har bara inte blivit till; urfina bilder! Hoppas att vi får se lite mera av dem i fortsättningen också!

    Ha det bra på lovet!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  21. Vindpinat och vackert. Härliga foton. Kram på dig från Maria

    SvaraRadera
  22. Till Utö vill jag också åka någon gång, vore verkligen fascinerande! Vilken härlig vistelse ni måste ha haft där ute, kan tänka mig att kameran gått varm! :)

    SvaraRadera