14 februari 2011

Lila i sovrummet

Min väninna ska flytta och hon rensar bland sina grejer. Ibland är man ju så trött på sina egna saker medan någon annan tycker att det kan kännas hur nytt och trevligt som helst! :)

Så nu blev det nya gardiner och kuddar i sovrummet- ett tag i alla fall. Jag kan inte bestämma mig för om jag klarar av så här mycket färg eller inte. När det bli vår vill jag nog ha nåt lite luftigare. Men jag har inte bytt gardiner sen vi flyttade in, så kanske det är helt på sin plats att variera sig lite. En bukett med lila tulpaner på nattduksbordet vore kanske inte så fel men lönar sig inte riktigt då jag är så lite hemma...
Kamomilla

Makkarissa uudet verhot jotka sain ystävättäreltä joka tekee muuttoraivausta. En vain osaa päättää onko tässä minulle liikaa väriä vai ei, mutta saavatpahan nyt roikkua jonkun aikaa. En ole kertaakaan muuton jälkeen vaihtanut makkarissa verhoja joten ehkä ihan hyvä näin. Kevään edetessä kaipaan kyllä jotain ilmavampaa. Kimppu lilanvärisiä tulppaaneja sopisi nyt tuohon yöpöydälle, mutta toisaalta ei kannata kun en ole kovin paljon kotonakaan.
Kamomilla

24 kommentarer:

  1. Väldigt fint faktiskt. Ganska dramatiskt men man ska våga! Och till våren kanske det blir nåt limegrönt, vitt eller nån annan färg du gillar.
    Fin blogg!

    SvaraRadera
  2. Dramatisk lila - oh så fint! Jag gillar färg jag...
    Hjärtliga hälsningar
    Eija

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det var jättefint men jag förstår vad du menar. Byt om ett tag till något ljusare så kan du ju sätta upp dessa igen till hösten.

    Kramar Maria!

    SvaraRadera
  4. Hej där finaste kamomilla! Så fin bild du har på dig!
    Hjärtekramar kommer också....en hel hög!
    Lila är fint i rummet, ljuvligt.
    Godnatt vännen!
    Kicki

    SvaraRadera
  5. Tröttnar du kan du alltid skicka hit dom,jag ÄLSKAR LILA! :)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker om lila! Hade en period med mycket lila, gardiner, kuddar..till och med väggar i ljust lila. Dock så var det flera år sedan :-)

    Hyvää ystävänpäivää!

    SvaraRadera
  7. Piggt med färgklickar, och man kan ju alltid byta sen när man tröttnar ;O)

    SvaraRadera
  8. lila e jättefint där, verkligen!!

    SvaraRadera
  9. Riktigt läckert är det med lila! Men, som du säjer - risken finns ju att man tröttnar på färger, men då är det ju bara att byta ut!

    Jättehärlig bild!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. det var mycket färg för att vara du, men det är ju riktigt snyggt som omväxling :)

    SvaraRadera
  11. Näyttävät minusta hyvältä.. tuovat tilaan dramatiikkaa....
    Mutta ymmän kyllä tämän väriin kyllästymisen.....itselleni käy juuri niin kun tuon jotakin väriä kotiin niin enkö jo parin päivän päästä halua sen pois....
    Ihanaa tiistaita!!!
    Lämmöllä Jaana

    SvaraRadera
  12. Witam! Dla mnie duża zmiana, ale przyjemna dla oka. Coś nowego:)Fajne jest to, że gdy masz ochotę na tak intensywną barwę po prostu ją stosujesz. W twoim wnętrzu idealne się komponuje.
    Pozdrawiam z Polski

    SvaraRadera
  13. Jättefint blev det! jätteläcker nyans av lila. Det är ju perfekt det där att man har olika smak och kan överta grejer sådär.

    Jag håller också på och fixar lila i vårt sovrum, men som du säkert redan anat på mina bilder så blir det en aning mera färger än vad du använder! Fast inte lika fina nyanser som du har - jag färgade några tyg och dom blev mera rosa än lila faktiskt. Tänker också måla rutiga lila väggar efter sportlovet, ska se om det blir en hit eller miss, men det är kul att experimentera med färger tycker jag också! :-)

    SvaraRadera
  14. Kom, kom, kom till mig och trolla med ditt trollspö...

    Allt väl med dig idag?

    Sköt om dig!

    Anna

    SvaraRadera
  15. Så fint! passar ju så bra till grått.. Ja, jag byter sällan gardiner oxå, har vita överallt :)..beror väl på att jag inte har vita väggar helt enkelt..

    SvaraRadera
  16. Visst är det roligt med lite förändring. Gardiner och kuddar kan man ju lätt förändra med utan att det behöver bli bestående.
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  17. Oooh, jag som älskar lila! Härlig nyans du har där.
    Helt underbart söndagsfoto du visade! Jag vill också ta såna bilder...
    Underbar var också din after-ski bild! Inte alls julig, bara vintrig, lite sportlovskänsla där.

    Alltid inspirerande här!
    Ha en fin fortsatt vecka!
    A-C

    SvaraRadera
  18. Hej Kamomilla.

    Täällä on jotain sinulle:
    http://liliannalehdokki.blogspot.com/2011/02/palkinto-blogille.html

    Käypä kurkkaamassa :)
    -LL-

    SvaraRadera
  19. Vilken fin blogg och fina foton du tar. Min sambo har också en sån där super kamera, men tyvärr har jag inte tid och tålamod att lära mig den.
    /Agneta

    SvaraRadera
  20. Ibland piggar det upp med en liten färgklick. Lila är en vacker färg och min sons favoritfärg just nu.
    Han har inrett sitt nya badrum i lila och grått vilket jag tycker passar riktigt bra. Å ombyte förnöjer ju en liten tid, sen kan man ju byta igen till lite ljusare mot sommarn.

    Allt gott till dej! kram

    SvaraRadera
  21. Dom gardinerna gillar jag, mycket! Passar nog in hos dej med:)

    SvaraRadera
  22. Vårligt lila och snyggt. Tröttnar man är det väl bara att byta ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  23. Helt underbart sovrum! Undrar var du har köpt sängöverkastet?

    SvaraRadera