6 mars 2012

Ibland blir man bara inte nöjd

Vårsolen är underbar. Det enda kruxet är, att mitt i allt känns allt så sjabbigt, unket och tråkigt. Man längtar efter fräscht och rent.Mina hjortar fick gå i sommarvila nu, för mina stilleben kändes allt för vintriga.


 Jag testade med mina tippor och lite blomster, men äsch, inte kändes det bra heller. Vackert på ett sätt, men just nu kändes det som alldeles too much. Jag vill ha ENKELT nu, inge spets eller romantiskt nu inte.



Så jag minskade, men inte blev jag nöjd nu heller. Och så tog tiden slut på mitten. Bara att vänta tills inspirationen infinner sig. I helgen ska jag storstäda så kanske då?
                                                                  
                       Kamomilla


Kevätaurinko paljastaa kaiken pölyn ja kaikki asetelmat tuntuvat yhtäkkiä tunkkaislta, tylsiltä ja nähdyiltä. Sarvipäät saivat väistyä ja testasin tilalle tipuja ja kukkia. Äh, sekin oli jotenkin vain niin liikaa. Haluan YKSINKERTAISTA. Ei mitään extraa, ei pitsiä eikä romantiikkaa.
No, vähensin mutta en vieläkään ollut tyytyväinen, ja sitten loppui aika kesken. Pitää vaan sitten yrittää myöhemmin uudestaan. Ajattelin tehdä suursiivouksen viikonloppuna, joten ehkä se inspiraatio sitten tuleekin esille?

15 kommentarer:

  1. Ja, ibland blir man bara inte nöjd ! Jag håller på med samma sak...flyttar hit & dit, tar bort, lägger till...nä ! Får nog vänta lite & se om det löser sig.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det blev så fint med blommorna och fåglarna :)

    SvaraRadera
  3. Jag känner precis likadant! Vill ha vår i huset nu, men vet inte hur jag ska få till det.

    SvaraRadera
  4. Å vad jag känner igen mig. Har kört fast eller insnöad, vet inte vad problemet är. Hoppas det släpper för oss snart. Kram

    SvaraRadera
  5. Stilleben är en sak jag INTE kan, men blommor brukar göra det! Alltså narcisser eller pärlhyacinter eller krokusar- när de blommat ut kan du sedan gräva ner dem på gården!

    SvaraRadera
  6. Åh, sådär håller jag också på - byter ut och tar bort...! Ibland blir man nöjd - ibland inte! Den sista bilden blev väl jättefin!
    Fåglarna är såååå söta och bryter av så fint till det andra!
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Å vilken härlig blogg jag har hittat till. Här kommer jag att stanna till flera gånger.
    Må gott!
    Sanna

    SvaraRadera
  8. Tyhjennysbuumi se on täälläkin!!
    Kaikki ylimääräinen on saatava nurkista pois!!
    Tekee mieli huone kerrallaan käydä läpi ja tyhjentää,siistiä ja raivata!!
    Tuo kevätaurinko saa sellaista aikaiseksi!!
    Ja sitten jossain vaiheessa huomaat,että nurkkiin on taas soluttautunut salavihkaan kaiken moista roinaa ja rompetta...
    Tyhjennysinnostusta ja seesteistä lopputulosta toivottelee:Katinkainen

    SvaraRadera
  9. Ja, det blir nog lättare att göra det mysigare inomhus sen när man kan gå ut och hämta färska kvistar och annat! Tänkte på dej igår, funderade på det här med stilleben och att du är så bra på såna, och att mina enda stilleben just nu är barnens leksaker i en enda hög :)

    SvaraRadera
  10. Sitä se kevät teettää: laittaa pölyhuiskan heilumaan ja huonekalut ym. vaihtamaan paikkaa. Inspistä!

    SvaraRadera
  11. Back to basic, typ. Du hitter nog rätt om du får fundera och provfotografera lite. Foton rätar ut många frågetecken...
    Fördelen med renovering och rumsbyte är att man tar bort allt och börjar från början.
    Tänk så mycket jag har packat ner det senaste, som nog kanske till o med blir en loppis fram i sommar istället.
    Vi har möjlighet till gårdsloppis i stallen, och vid en stor vältrafikerad riksväg så borde man väl bli av med nåt?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  12. Ibland är det jättesvårt att få till det hur mycket man än plockar om.. Och ibland får man en ide i huvudet och så blir det hur bra som helst. Du får nog till det! :) kram Anna

    SvaraRadera
  13. Fint blev det i vilket fall som helst. Jag gillar det! Men det är svårt det där emellanåt, att lista ut hur man vill ha det. Men så helt plötsligt faller allting på plats! Så bara vänta...

    SvaraRadera
  14. Jag har också märkt att jag är sugen på enkla lösningar och detaljer i inredningen. Inte för mycket krusiduller eller mönster. Vill ha enkelt och stilrent!!

    Ha en fin dag!
    Hälsningar Kristina

    SvaraRadera
  15. Jag gillar nog den sista bilden mest! Det ska inte vara för mycket av det goda alltid heller ;)

    Så brukar det vara för mig att när jag enkom ska "arrangera" så blir inte alls resultatet till nåt. Man måste ha den rätta känslan, kasta sig in i det när lusten faller på.

    Sköna bilder!!

    SvaraRadera