14 mars 2012

Vacker butik i charmig gammal ladugård

Jag besökte Adalmiinan Helmi i ett jobbärende, och blev på så gott humör! Inte bara är butiken (som finns i en gammal ombyggd ladugård) underbar, utan också ägarinnan är så fantastiskt trevlig! Ni vet, det finns människor som bara suger energi ur en, men så finns det sådana som sprider energi åt andra. Annariina är den där energispridaren, sprudlande glad, postiv och energisk och det syns i hennes härliga butik! Jag fick låna grejer för styling av ett kommande jobb, det är jag tacksam för.

Där fanns lampor "to die for", härliga kuddar och vackra kläder.. ja, allt möjligt som gärna hade fått följa med mig hem.. Det här blev nog inte sista besöket!
( Om nån är petnoga och orkar hänga upp sig på de sneda linjerna på bilden uppe i högra hörnet så kan jag säga att jag såg det, men sen verkligen inte orkade  börja göra ett nytt collage- jag har inte såå mycket överlopps tid heller, för imorgon bär det av på jobbresa igen! Tjohoo!)



Kävin Adalmiinan Helmiessä, Paimiossa, työasioilla. Tulin siellä aivan loistavalle tuulelle! Tiedät varmaan että on olemassa ihmisiä jotka imevät sinusta viimeisenkin virran, ja on ihmisiä jotka taas pystyvät jakamaan energiansa muillekin. Annariina on tuota jälkimmäsistä sorttia. iloinen, energinen, ahkera ja se myös näkyy hänen puodissa! Sieltä löytyi ihania valaisimia, muhkeita tyynyjä, ihania vaatteita  ja vaikka mitä..Ihan takuulla käyn siellä toistekin!
(p.s Jos juku jaksaa ollan pilkunviilaaja ja huomauttaa ylänurkassa olevan kuvan vinoista linjoista niin voin kertoa että olen kyllä huomannut- en vain enää jaksanut tehdä uutta kollaasia, minulla on muutenkin aika  vähän kortilla juuri nyt, sillä huomenna lähden taas työmatkalle.)

14 kommentarer:

  1. Jösses vilket ställe, det riktigt kliar i fingrarna att få botanisera där...
    Du far och flänger i jobbet, det är ju jätteroligt att du har kommit igång. Så roligt att följa din väg i ditt nya yrke, som verkligen verkar vara precis det du ska hålla på med.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. To die for...jag förstår vad du menar ! ;)
    Kram Anki

    SvaraRadera
  3. Jag bara älskar Adalmiinan helmi. Brukar besöka den många gånger vid jultiden bara för stämningens skull och just nu fick jag riktigt en längtan dit. Skall nog göra ett besök bara jag hinner :-)

    SvaraRadera
  4. Det är nog ett härligt ställe! Jag har inte varit dit på länge nu, men efter dina bilder så bara måste jag åka dit snart :)

    SvaraRadera
  5. Oj, vilket ställe! Det skulle ligga lite närmare så vora jag där för att kika.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Käyn täällä vierailulla melkein joka päivä ja joka kerta voi ihastella noita sinun kauniita kuvia. Olen itse vasta tai jo vuoden harrastanut tätä blokkailua ja harjoittelen kuvien tekemistä joka ei ole minulle mitään helpoa. Kiitos kun jaat näitä kuviasi ja niitä saa näin ihastella ja tietysti lehdissä myös.
    Se mitä yhdessä aikaisemmassa jutussa kirjoitit kuvien käytöstä on tosi surullista. Miksi ihmiset lainailee toisten kuvia ja käyttää niitä sitten omina - surullista.

    SvaraRadera
  7. Men oj så fint, jätteinspirerande! Kram A

    SvaraRadera
  8. Täh, mikä vino nurkka ja missä kulmassa :o)
    Ihania kuvia, taas kerran!

    SvaraRadera
  9. Underbart ställe!!
    Hmmm... kliar mig i huvudet över vilka sneda linjer du menar...??

    SvaraRadera
  10. Kahvikaneli- Kattohan se on vinossa- kuvassa (ei siis oikeasti) :)

    SvaraRadera
  11. Aikamoinen sattuma. Tuolla käväisin tänään minäkin, tosin ei ollut ikävä (ja ihme!) kyllä kamera mukana... Olisi kyllä hyvin voinut olla, kauniita esienitä ja ihanuuksia kaunis vanha navetta pullollaan ;-)

    SvaraRadera
  12. Vilka härligt inspirerande bilder!!! Har sååå tänkt att jag borde fara dit ngn gång, men inser att det är bäst att fara utan barnen :) Annars hinner jag ju inte njuta i ta in allt det vackra!

    Ha d finfint på jobbresan!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Länge sen jag varit där.. där är så mysigt! Kanske man borde ta sig dit nu i helgen på utfärd då vi inte har så mycket som vi måste göra här hemma nu.

    SvaraRadera