8 mars 2012

Varning: det här ger sommarlängtan!

Tack för alla kommentarer i förra inlägget! Jag vill ännu poängtera att jag inte ville belysa denna sak alls bara ur min synvinkel, utan ta upp en diskussion kring detta fenomen i sig. Man kopierar helt sorglöst vad man vill här i blogglandia, och det är inte alltid sådär helt okej...
 Nå men nu till trevligare saker. Jag har idag redigerat ett paket skärgårdsbilder som kommer ut i sommar, i tidningen Maalla. Det är bryggor, hav, abborrar, måsar som skriar, solsken och värme... Det var inte lätt kan jag säga. Jag fick en sån enorm längtan till sommaren. Nu tänker jag plåga dig med det också! Vassego!:

                                                             Kan du höra dem skria?


Kiitos kommenteista (kts edellinen postaus) Haluan vielä erikseen huomauttaa etten tässä suinkaan itseäni ajatellut vaan halusin herättää keskustelua koko ilmiöstä. Täällä blogilandiassakin lainataan ihan surutta mitä vain, eikä se aina ole ihan ok...
No, mutta sitten kivaan aiheeseen: Olen tänään tehnyt valmiiksi kasan kuvia Maalla lehdelle. Juttu julkaistaan kesällä. Olin viime kesänä  saaristossa tekemässä ihanaa fiilisjuttua. Laiturit, meri, ahvenet, lokit, aurinko, lämpö... Niiden kuvien tekeminen ei ollut kovinkaan helppoa! Olisi jo kesä!!! Nyt aion kiduttaa teitäkin tällä kesänkaipuulla! 

16 kommentarer:

  1. Guudsee jag längtar redan och denna bild förstärker min längtan ännu mer. Fin bild! Jag bor där ingen fiskmås hittar, så känslan av fiskmåsskri är musik i mina öron. /Jill

    SvaraRadera
  2. Härliga sommar.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Det var INTE snällt! Här är snö igen, jodå mer än på bilden sist, det kom inatt och under dagen.
    Men snart så har vi säkert den härliga sommaren här och vi kommer att gnälla över värmen nån dag, det brukar vi ju...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Den härligaste bilden bland många fina!! Längtar!

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Först nu gav jag mig tid att läsa ditt förra inlägg. Visst är det förargligt! Fräckt, tycker jag! En av de rikssvenska bloggarna jag följer, fick t.o.m hot när hon blev arg för att nån tagit hennes foton utan lov. Fy fasen så oförskämt!
    Stå på Dig! Det är ju dina konstverk och ditt levebröd!
    Kram, mona

    SvaraRadera
  6. Nog är den bilden sommar i högst grad.
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Vilken sommarkänsla!
    En legomatta jo.. Kanske fungerar bra i praktiken. Skulle säkert fungera under själva byggandet, men sakerna som skapas ska ju testas sen.. Åka på soffan, skyffla upp sågspån, ritas av.. o.s.v.
    Men så länge pappan hålls nere i legorummet med sina legon så är jag nöjd :-)

    SvaraRadera
  8. Underbar sommarbild, och visst längtar man!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Halloj där!
    Hihi, jag har precis suttit och frossat i sommarbilder på min blogg också... det är så kallt och grått här fortfarande, jag vill ha vår.
    Intressant med ditt inlägg om bilderna, jag har själv läst lite om Pinterest och att man egentligen bör läsa det finstilta noga innan man "pinnar loss". Att använda vattenmärke är nog väldigt klokt.

    Kram på dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Jo jag kan höra dem och jag kan känna sommardoften och havet...
    Vet du att det varit måsar vid Strömma kanal i ungefär en veckas tid?!
    Trodde först inte mina öron, men jag fick bekräftelse av mina arbetskamrater ;)

    SvaraRadera
  11. En helt underbar bild!! Du är duktig.

    SvaraRadera
  12. Vilken fullträff, du kan verkligen! Jag brukar aldrig få fåglar att fastna på mina bilder, de har försvunnit när jag trycker av (hihi)..Idag hörde jag fåglarnas kör ute, våren är på väg med stormsteg!

    SvaraRadera
  13. Om den bilden ger sommarlängtan? Japp! ;o)
    Alldeles alldeles underbar!
    Och den förra bilden också.
    Jag hittade en hel hög av mina bilder på en rysk (tror jag) blogg. Jag blev så himla snopen....men lite mallig också.
    Det hade ju inte hjälpt om hon hade frågat.....;o)
    Nej, skämt å sido!
    Fast nog har jag hämtat roliga bilder nån gång som passat i ett inlägg. Ibland går det inte att spåra källan.
    Gulp....ska nog tänka mig för.
    Jag förstår att de inte kan hålla tassarna borta från dina. De är verkligen oemotståndliga!
    Både tekniskt och dina val av motiv. I love!
    Nu har du markerat! Bra! Det var det första jag gjorde med mitt konsthantverk när jag skaffade blogg.
    Kram på dig du duktiga tjej!
    Önskar dig en fin helg!
    Kicki

    SvaraRadera
  14. Tänk att något så irriterande som fiskmåsar faktiskt kan få en att känna längtan... Vi ser inte havet från vårt hus, men vi hör det, och vi hör alla sjöfåglarna som kommit, det är underbart, våren är verkligen på väg nu!
    Bra skrivet om att låna bilder i förra inlägget. Om folk bara kunde fråga ändå, och respektera andras egendom... Vet många som hittat sina bilder i omgjort skick på Pinterest.

    Fin helg till dig!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  15. Åh, inte snällt! ;) Jovisst, jag kan höra dem!

    SvaraRadera
  16. Härlig bild. Sommarkänslor, big time :-)

    SvaraRadera