14 september 2012

Utefix del 2

Egentligen är jag urusel utepynt, men det är lätt att dölja på bild. Mitt problem (det gäller blomland och annat trädgårdsjobb också) , är det att jag  inte kan tänka STORT. Jag har svårt med stora öppna ytor och blir bara kvar i nåt hörn och pillar med nåt krafs. Nu ser ni ju bara cykeln och pyntet, men terassen är enorm, och helt tom, sånär som på några plastiga solstolar som det egentligen är dags att vika ihop och sätta undan.

Jag köper lite ljung och silverblad eller vadetnuhette, och plåttrar ihop något. Ja ni ser, det är mest containerskrot och lite ljung.  Bara för att konstatera att jag borde ha handlat tredubbelt mer och jag borde ha mer ideer. Men sånt är livet. Alla kan inte allt och ibland har det ju att göra med pengar också.. Jag får nöja mig med cykeln och blunda för det stooora tomma som gapar brevid..






Terassin koristelua osa 2
Olen ihan mahdottoman toivoton keissi näissä ulkokoristeluhommissa, mutta onneksi kuvilla voi antaa ihan toisenlaisen vaikutelman! Ongelmani on se, etten osaa ajatella LAAJASTI, vaan jään näpertelemään jotain detskuja johonkin nurkkaan. Tehän näätte kuvassa nyt vain tämän vanhan pyörän, sekä muut jutut, (suurimmaksi osaksi roskalavalöytöjä) mutta totuus on se, että terassi on VALTAVA ja ihan tyhjä.  (Jos nyt ei lasketa niitä muovisia aurinkotuoleja jotka odottavat että joku jaksaisi kantaa talvisäilöön...)

Ostan callunaa ja hopealehteä vaimikäsennimiolikaan, ja näpertelen. Nimenomaan näpertelen. Vain todetakseni että callunoita olisi saanut olla vaikka kolmekertaa enemmän, ja ideoita myös.  Mutta ei voi mitään. Kaikki eivät hallitse kaikkea, ja joskus on ihan rahastakin kiinni nämä jutut. Saan nyt tyytyä tähän pyörän koristeluun ja ummistaa silmäni tyhjälle terassille.


13 kommentarer:

  1. Vilket vacket höststilleben med cykel, ljung och rost, snyggt! Nej, inte lätt att planera stora ytor, kan kännas lite trist i en trädgård att göra det också, jag tar också hörn för hörn och låter ogräset bestämma;) Vilka fina bilder från Tallin, har aldrig varit där men nu fick jag stor lust att åka dit, synd att det stormar så mycket på vattnet denna tid på året bara... Mari.

    SvaraRadera
  2. Samma här, jag skulle behöva mängder med höstblommor för att det ska se ut för något.
    Du har ju gjort riktigt snyggt där vid cykeln!

    SvaraRadera
  3. Japp, det var cykeln... :-)
    supersnyggt, och ett bra sätt att dölja ytor.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Men det är ju bara det som syns på bild som räknas! ;) Skämt åsido, förstår vad du menar med stora ytor. Men bra om man då kan fixa fina stilleben som du.

    SvaraRadera
  5. Hej! Men vet du att det där är jättefint!!! Man kan ju ta terrassen i små delar nästa gång ett annat hörn...Davina

    SvaraRadera
  6. Jamen det där är ju så vackert som det bara kan vara!! Jag har inte alls gjort nåt höstpynt ännu...

    Så många fina inlägg här! Förstår det är jobbigt att inte få visa vad du jobbat med... förräns det kommit i tryck alltså.

    Trevlig helg till dig!

    SvaraRadera
  7. Halloj!
    Riktigt kul ide att ställa upp cykeln på altanen och dekorera den & runt om. Oftast är det enkla det som är vackrast.
    Önskar dig en mysig fredag
    kram Arja

    SvaraRadera
  8. Så snyggt med höst...här blommar pelargonerna för fullt och vid den här tiden när dom e som störst så blir jag så trött på dom och vill också höstpynta...(vilka problem va)
    Ha det skönt i höststormen!!

    SvaraRadera
  9. ..men vad vackert containerskrot sen..Tycker personligen att det är vackrare med prydnader i grupp än att t:ex ha en bytta med ljung här och en där. Och du kan visst detdär..du har öga för allting :-)

    SvaraRadera
  10. Ihanat näpertelyt. Olet kyllä melkoinen aarteiden metsästäjä!
    Ilona

    SvaraRadera
  11. Jag tycker du har gjort jättefint:)
    Bättre med ett blickfång än inget alls.
    Ta hjälp av skogen om du vill ha mer och gratis material. T.ex fyll stora glasfalskor eller burkar med kottar, mossa eller stenar och ställ i en grupp. Plocka stora grenar och sätt i rostiga hinkar eller zinkhinkar. Rönnbär kring ett uteljus på ett keramikfat är oxå fint.
    Ullan

    SvaraRadera