10 november 2012

Att börja från rent bord

Åh så skönt! Nu har jag ett 2 meter långt bord i hemmakontoret! Hade först tänkt mig två skilda bord, men mannen insisterade (och orkade bära)  så det var bättre såhär. Och det blev riktigt bra!! Velade länge mellan vitt och svart, men stannade på svart i alla fall. Dammet syns bättre- men det måste torkas ofta ändå, så inte datorn tar skada. Den svarta ytan går så bra ihop med de svarta tavellisterna som fanns här från förut.
Mattan är väl inte vad jag tänkt mig, men jag rusar inte iväg och köper en ny matta bara för att-   när det ändå fanns en ledig matta i huset.

Kaffemuggen fick bli pennställ- för säkerhets skull (jag kan det där med att hälla kaffe på fel saker) Kortläsare och ritplatta nära till hands

Allt småstuff som behövs

Loja grodan på sin hyllplats

Oj vad jag är nöjd!! Nu återstår att städa arkivet (bakom draperiet) Mina tidningar ska dit, så mannen får mapphyllan som finns på hans kontorssida, till eget bruk.


No, nyt tuntuu hyvältä! Kotitoimistossa on nyt 2 metriä pitkä pöytä. Olin alun perin sillä linjalla että olisin ostanut kaksi erillistä pöytää mutta mies sai ylipuhuttua. (ja oli mukana ja jaksoi kantaa- huom) Tiedän että pölyt ehkä näkyy paremmin, mutta ne on pyyhittävä useasti joka tapauksessa, sillä en halua että kone täyttyy pölystä. Taululistatkin jotka jo olivat seinälla, sopivat hyvin mustan pöydän kanssa. Matosta en nyt oikein tiedä, mutta en viitsi kyllä uuttakaan ostaa kun talosta löytyi ylimääräinen!

Kahvimukista tuli kynäkuppi (varmuuden vuoksi- minähän osaan kaataa kahvia vääriin paikkoihin). Kortinlukija ja piirtoläpyskä löytyy läheltä ja niin myös kaikki muut tarpeeliset pikkutavarat. Olen oikein tyytyväinen! Nyt pitäisi verhon takana oleva arkistokin käydä läpi jotta saisin kaikki lehdet sinne, ja mies saisi mappihyllyn omalla toimistopuolellaan käyttön!


9 kommentarer:

  1. Vilken jättetrevlig arbetsplats! Snyggt sv/v och allt på rätt plats.
    Tänkte på det där att du inte kunde kommentera hos mig ibland. När jag ska kommentera hos dig så får jag högerklicka och öppna kommentarerna i en ny flik. Det är hos dig och några andra som det behövs. Jo, jag kan öppna nya små fönster hos andra, så det är inte det där med pop-up´s... men det är kärt besvär att öppna en ny flik, alltså...hihi
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. ÅÅh, härligt arbetsplats du har!! Skulle bra kunna tänka mig att sitta just vid ditt bord och blogga :) Hihi* för det är vad jag använder min dator till som hemmamamma för tillfället!! Fin lördag till dig!

    SvaraRadera
  3. Gud så snyggt du har det, superstylish verkligen!

    Ha en fortsatt fin lördag :)
    Kram Catta

    SvaraRadera
  4. Riktigt snyggt!
    Önskar så att jag också fick mej en egen "hörna"

    SvaraRadera
  5. Riktigt snyggt!! Hur får du så "skarpa" bilder?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hei! Löysin tänne ensimmäistä kertaa ja jään lukijaksi :) tervetuloa meille www.willawanilla.blogspot.com. :) Ihana koti teillä!!! ja Wau mikä työhuone!

    SvaraRadera
  7. VAU..vad fancyt..ser profecionellt ut bara värre och jättesnyggt. Svart var helt klart ett bra färgval :-)

    SvaraRadera
  8. Helt klart mera som en arbetsplats nu än tidigare - även om det var väldigt trevligt då också :)
    Härligt med stora ytor och nystädat!

    SvaraRadera
  9. snyggt bara värre! Där kommer du nog minsann att göra fina bilder, och vad skönt att få bre ut sig med så långt skrivbord. Kaffemuggen är minsann pricken på i:et!

    SvaraRadera