19 november 2012

Små steg...

 Jag vill redan bli lite julgalen och börja njuta. Många julbloggar har redan dragit igång, så visst ligger det i luften.  Inte så många dagar kvar faktiskt- och det är ju av de här dagarna före som man njuter mest. Själva julafton är över på ett ryck och sen kommer tomheten, när förtrollningen är bruten. Så nu vill jag njuta.  Sakta låta det komma närmare. Jo, jag erkänner, jag är julgalen. :) Jag har till och med en app i min telefon, som räknar dagar...




Men inte börjar jag julpynta än, bara förbereder sådär smått! :)  Kanske ger mig ut i skogen och samlar lite mossa och grankvistar, köper några nya ljusslingor och sånt. Häromveckan fyndade jag en fin tofs också, på loppis. Tycker den är rätt så läcker.


 Minä aikanakin haluan jo olla jo hieman hullu ja alottaa joulufiilistelyn. Joulublogitkin on jo polkaistu käyntiin, ja ihan oikeasti noita päiviäkään ei ole niin hirvittävän monta. Sitäpaitis pitää nauttia tästä ajasta ennen joulua, sillä itse aatto on  on ohi hetkessä ja sen jälkeen tulee tyhjä olo. 

Jep, tunnustan- olen jouluhullu mutta en minä koristelemaan vielä ryhdy. Suunnittelen vain. Käyn vaikka metsässä hakemassa sammalta ja kuusenoksia, ostan uusia valoköynnöksiä vanhojen tilalle.
Viime viikolla löysin tämän hienon koristeen kirpparilta.

8 kommentarer:

  1. Jag håller såååå med dej.

    Gillar att börja sådär smått...
    till lillajul är nästan allt framdraget utom granen.
    Och sen så njuter jag hela månaden för sen efter jul
    vill jag ha putsat bord igen.
    Och på bloggen får man så många fina idéer :)

    Och man vet ju aldrig när en tomte tittar in :)
    Ha det bra!
    Monica

    SvaraRadera
  2. Jag har ju varit så anti-jul att jag liksom inte vet hur man gör... jag får försöka hänga med så gott det går, och hoppas på att julen inte hinner gå över innan jag är färdig med mitt julstök. Misstänker att det, som vanligt, inte "kommer ut i händerna" utan att pyntandet och pysslet stannar kvar i huvudet...
    Undrar om det är tanken som räknas även i detta?
    kram elsamarianne
    (som tycker om den jul-iga tofsen)

    SvaraRadera
  3. Den är riktigt läcker! Jag vill också börja smyga in lite jul, men först borde "nån" torka damm hos oss...

    SvaraRadera
  4. Jättefin tofs! fast julappen får nog bo hos nån annan än mej - jag tycker julen kommer alltför fort i år! nå, kanske mitt huvud hänger med nåt tag och kommer i julstämning det också

    SvaraRadera
  5. så fin röd pärl tofs tycker jag.
    Ha en fin måndagskväll!
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  6. Man blir lätt lite julpåverkad när det börjar pyntas i bloggarna, men jag väntar nog ett tag ännu för att inte bli led på julen innan den är här. Men tofsen är fin! Och jag älskar din älg här under!

    Kram Sabina

    SvaraRadera
  7. Supersnyggt med tofsen på ljusstaken, gillar nyansen!

    SvaraRadera
  8. Så härliga bilder. vilken vacker kontrast det djupröda ger mot det silvriga. Gillar toffsen skarpt.

    SvaraRadera