29 november 2012

Jag hade en så fin dag!


Vilken fin dag jag hade igår! Snön låg vit på marken, jag spelade julmusik i bilen och skrålade som en galning för mig själv, på vägen in mot stan.



Intervjun blev lite försenad, på grund av strul på statens järnvägar men det var okej!   Jag spenderade  väntetiden med att gå runt i butiker i Hansakvarteret i Åbo. Sökte mig till Stockmanns julpyntsavdelning för det är ett måste varje år. Jag är säkert världens sämsta kund, för jag går inte loss som en galning och börjar shoppa, utan njuter mer med ögonen. Jag kan i alla fall berätta att där om någonstans finns något för varje smak! Kitschigt rosa, vackert brunt och vitt, rött och guld, svart och vitt.. ojojoj! Himmelriket för min inneboende skata som älskar allt som glimmar...


Varför gillar jag såna här kitschiga saker? Jag blir ju som ett litet barn som vill ha allt...


 Dessa bilder tog jag med varuhuschefens tillåtelse, det vill jag påpeka. Kom ihåg det fellow bloggers, man ska alltid be om lov!


Rosa  eller brunt...


.. rött, guld eller  svart...



På sista bilden ser ni Tiina, hon som gjorde intevjun. Vi hade en riktigt trevlig dag tillsammans och jag kan bara konstatera att där sitter rätt människa på rätt post. Om man får en intervju att bli såhär avslappnad och trevlig, då kan man sin sak.


Jag hoppas jag kan min sak- för idag är det min tur att göra en intervju. Jag ska träffa en riktigt intressant kulturperson, som jag ska göra ett reportage om. Wish me luck!


Ihana päivä eilen! Lumi peitti maan , soitin joulumusaa autossa ja laulaa hoilotin iloisesti matkalla kaupunkiin.
Haastattelu myöhästyi hieman, VR:n syytä, mutta ei haitannut. Käytin odotusaikaa hyväkseni ja kävelin kaupoissa ja nautin. Menin Stokkan jouluosastolle, sillä sinne pitää päästä joka vuosi. Olen kyllä huono asiakas sillä harvoin ostan mitään, mutta voinhan aina kertoa muille näistä ihanuuksista! Täältä löytyy jotain jokaisen makuun!

Roosaa, kitschiä, kaunista ruskeaa ja valkoista, mustavalkoista, punaista tai kultaa ..voivoi. Sisäinen harakkani olisi haalinut vaikka kaikki ihanuudet itselleen!
Sain muuten  tavaratalon johtajalta luvan  kuvata, ja muistakaa muutkin bloggajat tämä, että lupa täytyy aina olla!!! Kunnioittakaa sitä! Kivalla mielellä ollaan liikkeellä!
Viimeisessä kuvassa Tiina, joka teki haastattelun tänään. Meillä oli todella mukava päivä ja voin vain todeta että siinä on oikea ihminen oikeassa pestissä. Haastattelu oli mukavan leppoisa  ja se on taito jota ei kaikilta löydy!  Toivottavasti minultakin löytyy se taito, sillä tänään tapaan erään kiinnostavan kulttuuripersoonan ja olen itse haastattelijan paikalla. Wish me luck!

5 kommentarer:

  1. Tänk så mycket intressanta ställen du besöker, och så spännande personer du möter i ditt arbete. Vilken resa du gjort! Det är så roligt att följa dig.
    Visst är det underbart med allt som glimmar...jag är också sån som ser och inte handlar... men igår blev det en enkel vit julstjärna på fot som står här i fönstret på kontoret. Lagom för mig som är "nybörjare" hihi.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen många julsaker att välja mellan! :)
    Spännande med intervju! Det gick säkert jättebra!
    Jag har förresten nämnt dej som inspiration i mitt inlägg idag, när det handlar om foto! Hoppas att det var OK.
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Åååh! Inte undra på att skatan hoppar jämfota av förtjusning och vill ha allt NU BUMS! Härliga grejer dom säljer!

    SvaraRadera
  4. I början då det begav sig, mitt fotande. Fotade jag också på stockas julavdelning. I mitt oförstånd frågade jag inte om lov. Men sen kom en försäljare och sa åt mig att jag nog bra kan fota bara jag int fotar människor, och det hade hon sett att jag inte gjorde. Nu vet jag bättre.
    Gillar också den avdelningen...har gått där och pillat många gånger redan i år. Gillar skarpt dom vackra maskerna, fåglarna och fjärilarna.. :-)

    SvaraRadera