11 november 2012

Boots by Crocs

Jag har nog skrivit om det någon gång, att jag är reumatiker, och dessutom har artros i både handleder och fötter. Jag har också kraftigt nersjunket fotvalv och nästan platta trampdynor. Det känns som att gå direkt på skelettdelarna.  Inget högklackat för mig alltså, inte ens till fest. Det är få skor som känns ok på mina ömma fötter, men crocs funkar, i alla lägen. Tur att de har annat än trädgårdstofflor också- för faktiskt så har sortimentet blivit riktigt bra, och det finns ju både snygga BOOTS som jag trånar efter, och trevliga sommartossor.


Denna gång fick det bli de här, för jag behövde verkligen ett par skodon för både höst och vår. Åh vad jag gillar dom, och mina fötter drar en lättnadens suck.

Olen tainnut joskus aikaisemmin mainita, että olen reumaatikko ja minulla on nivelrikkoa sekä ranteissa että nilkoissa. Jalkapöytä on madaltunut pahasti. Minusta tuntuu, kuin kävelisin suoraan luuston päällä.(auts)  Mitään korkeita korkoja en siis voi käyttää, en edes juhlissa, ja vain harvat kengät sopivat minulle. Crocs on niistä harvoista kaikkein paras. Onneksi crocs valmistaa muutakin kuin puutarhatohveleita! Niiltä löytyy todella kivan näköiset BOOTsit, jotka myös haluaisin, ja mallistossa on kivan näköisiä kesätennareita ja vaikka mitä.
Ostin nyt nämä ruskeat kivat jalkineet sillä tarvitsin jotain sopivaa syys-ja kevätkäyttöön. Tykkään, ja jalat kiittävät!


10 kommentarer:

  1. Har inget med detta inlägg att göra, men kom ihåg en underbar fb sida när jag läste om din babyfotografering; Jillian Greenhill Photography. Gå in på den om du vill ha ideér till babyfoton! rekommenderas!
    Tack för en härlig blogg, har följt den i flera år!

    - Ingela -

    SvaraRadera
  2. De stövlarna ser jättesköna ut, så jag förstår att du trivs med dem! Jag tycker det blir allt viktigare med bekväma saker på fötterna ju äldre jag blir. Förr plågade jag mej själv med att "gå in" skorna när de var nya! Fy vilken plåga det var! Så gör jag INTE längre, kan jag säja!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Snygga och ser sköna ut, kan det bli bättre? :)
    Önskar dig en skön söndag. Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Tog mig en titt i crocsbutiken i stan och visst sjutton har det snygga skodon! Dock inte i den billigare ändan...

    SvaraRadera
  5. Till och med jag som älskar att gå i högklackat ...tycker att de här är super fina!Dem ser verkligen sköna ut, så klart varför inte?
    Ha en skön dag ,Karla.

    SvaraRadera
  6. Men de var ju verkligt fina Crocs... Kunde ju inte tro att ett par crocs kunde bli så fina...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Ser verkligen supersköna ut. Vet hur artrosen plågar, jag har i hela ryggen och alla större leder... utom den bytta förstås... så man får verkligen se till att man kan lindra på nåt sätt.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Så bra! Snygga är de dessutom! Jag äger några Crocs, men kände inte till de där!

    SvaraRadera
  9. Jag håller såå med dig angående crocs, dom är dom bästa. Men tyvärr passar alla stövlar min fot. Jag har sen igen höga fotvalv. Har harmat många gånger då jag prövat deras vinterskor.
    Dina är jättefina :-)

    SvaraRadera
  10. Stövlarna va ju riktigt fina och mjuka och goa ser dom oxå ut att vara!!!Ha en fin Måndag!!
    Lotta

    SvaraRadera