4 september 2013

Bara för att...

..jag älskar bilder. Jag SER allt i bilder. Bilder som jag tagit, bilder som blivit otagna, bilder jag drömmer om ,bilder som känns omöjliga, bilder som bara inte lämnar mig i fred...

Och tänka sig, man jobbar som fotograf och inte har sina alster framme! Något enstaka foto, jo, men inte så många. Två kanske? Min utställningsbild från skolan och ett halvdant svartvitt foto på mannen tagen med filmkamera under studietiden.
Nu planerar jag en fotovägg. Med bilder som jag gillar, bilder som tilltalar mitt öga. Bilder som man ska njuta av. Och bilder av familjen. Fast det blir svårt. De är svårflörtade. - Är du nu där med den där kameran igen?
Men eenivei, först ut är denna.  Den ska upp på väggen. Utan vattenstämpel, givetvis. Den gjorde jag förresten igår. Jag gillar att byta efter humör och efter stilen på bilden.

Psst! Kolla förresten vad som snart händer i besöksräknaren!



Rakastan valokuvia. (ylläriylläri...) Näen kaiken kuvissa. Napsittuja otoksia, vielä tekemättömiä, kuvia joista haaveilen, mahdottomia kuvia ja kuvia jotka eivät jätä minua rauhaan...You name it.
Luulisi valokuvaajallakin olevan seinät täynnä kuvia, mutta ei. Noita on ehkä kaksi? Näyttelykuva opiskelu-ajalta ja miehestä filmikameralla napsittu mustavalkokuva samoilta ajoilta. Tästä syystä sunnittelen jonkinlaista valokuvaseinää, johon tulisi minulle tärkeitä kuvia. Sellaisia jotka miellyttävät silmää. Lisäksi tietystimyös kuvia  perheestä. (Tuo jälkimmäinen onkin melkoinen haaste.) Kovin suurta innostusta täällä i näytetä..  Taasko se heiluu tuossa tuon kameran kanssa? Mutta eenivei, tämä pääsee ainakin seinälle. Ilman veisleimaa., tietysti. Vesileiman tein muuten eilen. Minusta on kiva vaihdella kuvan sisällön ja tyylin mukaan. 


Psst!  Vilkaisepa kävijälaskuria, siellä tapahtuu kohta jotain jännää!

13 kommentarer:

  1. En fotovägg av dina fina alster kan bara bli helt underbar... Vou besöksräknaren har då otroligt höga tal... Tänk att få 1 miljon i mätaren... Men förstår nog att det händer riktigt snart.. Alltid lika skoj att kika in hos dej...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med bilder! Vilken jättefin bild du visar idag! Så vackert det blir när man, som du, jobbar med ljuset!
    Oj, så många besökare! Grattis såhär i förskott! Snart slår den om....!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. En fotovägg är ju vad du absolut skall ha med dina helt fantastiska bider. Men det är svårt. Förståår dig eftersom jag också tänkt lite på en sån, men vad skall man vällja bland alla tusen och en foton.
    Det fotot är så fint.

    SvaraRadera
  4. Jo en fotovägg låter fint,
    och synnerhet du med dina superfina bilder.

    wow din mätare tickar som bara den,
    Grattis :)

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  5. Så vacker bild!! Klart att du ska sätta upp dina favoriter, så att både du och andra kan njuta av dem, du ska verkligen vara stolt över dem!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Ihania kuvia sinulla.
    saanko kysyä kuinka teet näitä vesileimoja?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Photoshopissa. Valokuvien ja fonttien avulla

      Radera
  7. Hei, hyvältä näyttää, niin kuin aina... Millainen siitä takasta tuli, josta oli rakennusvaiheen kuvia alkukesästä? Sekin oli kivan näköinen, vaikka olikin keskeneräinen!
    Tsemppiä syksyyn!!

    SvaraRadera
  8. Hej
    Underbara bilder... det visar du ju alltid!!
    Jag har under mina bloggår fått ett helt annat sätt att se på bilder och att ta en bild med kameran är inte bara att trycka av längre*ler*
    Det ska vridas, flyttas bort sånt som stör och inte står man rakt upp och ner längre... nä det ska hängas, hukas, krypas och de mest underliga vridningar på kroppen för att få till det där som just jag ser skulle bli så fantastiskt på bild!
    men inget ont som inte har något gott med sig eller hur!!
    Ha en underbar helg.
    Kram Marith

    SvaraRadera
  9. Takasta tulee kyllä kuvia pian! :)

    SvaraRadera