19 september 2013

Semesterinlägg nr 3 Mycket blått och gult

På lördag var det dags för mannens kurs, men först på eftermiddagen. Vi sov länge, och njöt av den frukost värdparet försett oss med. Allt ekologiskt och supergott. De hade verkligen tänkt på allt för vi saknade inget!
Sen var det dags att åka iväg.

Lauantaina oli sitten miehen kurssipäivä, mutta vasta iltapäivällä. Nukuimme pitkään ja nautimme sitten isäntäväen tuomasta aamupalasta. Luomua ihan kaikki, ja niin hyvää. Mitään ei kaivattu, he olivat todellakin ajatelleet ihan kaikkea. 
Sitten mies lähti kurssille, Svartå Kvarnille.




Medan gubben var på kurs, åkte jag iväg och fotade. Besökte samma ställen som dagen innan, men med god tid. Det fanns mycket att se, och jag fick nya vänner också. :) Bää!
När solen gick ner, var det dags att hämta gubben för att åka "hem "och äta.
Jag hoppas ni orkar med dessa bilder, det finns hur mycket som helst, och i nästa inlägg tänkte jag visa lite spännande arkitektur och byggnadsdetaljer.

Sillä aikaa kuin mies oli kurssilla, annoin kameran laulaa. Kävin samoissa paikoissa kuin edellisenä päivänä mutta kävelin rauhassa ja kuvasin omaksi ilokseni. Sain jopa uusia kavereita. Mää...
Auringon laskiessa oli aika hakea mies ja mennä "kotiin" syömään. 
Toivottavasti jaksatte katsella näitä kuvia, sillä niitä on vielä lisää, ja seuraavassa postauksessa ajattelin esitellä arkkitehtuuria ja mielenkiintoisia yksityiskohtia. 






















13 kommentarer:

  1. Åå, så vackra bilder! Får jag flytta in i dem? Älskar odlingslandskap. Och får :)

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder...just den där bänken utanför Saltå Kvarn satt vi och fikade vid förra gången vi var där med hunden ;) Nära bäcken...♥

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder Camilla, och visst orkar man med mer ;)

    SvaraRadera
  4. Jag var i Järna 1992 och fotade de fina pastellfärgade husen. Minns ännu känslan när (de "analoga") bilderna kom med posten och var ovanligt skarpa och fina med klarblå himmel och harmoniska hus. :) Det var ju lite längre väntetid på bilderna då.

    SvaraRadera
  5. Mielettömän upeita tunnelmia olet taas taltioinut. Miten noissa polkupyöräkuvissa voikin olla niin pysähtyneen ajan tuntua? Kauniita kaikki!

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka härliga bilder du visar oss! Visst är det vackert och speciellt i Järna! Där har jag varit några gånger också och förundrats och handlat i deras butiker.

    Vilken ljuvlig tripp ni verkade ha!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Fina bilder! Roligt att se Sverige genom din kameralins.
    Du har verkligen öga för smådetaljer.
    :)

    SvaraRadera
  8. Ju fler bilder jag ser, kommer jag på att jag besökt stället som liten. Så otroligt vackra foton du levererar som vanligt :)

    SvaraRadera
  9. vilka bilder,tack för att du delar med dig.
    Ville bara titta in och önska dig en trevlig helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Åå fyy sjutton vad du knäpper fina bilder! Dom tar nästan andan ur en! Det skulle bli verkligen fina vykort av dessa bilder... den nedersta med cyklarna mellan träden är bara så underbar.

    kram Sabina

    SvaraRadera
  11. Helt otroligt fina bilder! MIn favorit är den sista bilden - helt perfekt ju!

    SvaraRadera
  12. Så fina bilder igen en gång!!! Mmm...sommaren känns långt borta nu! Skön helg till er*

    SvaraRadera
  13. Dunder bilder, som vanligt :) Man kan se på dem hur många gånger som helst :)

    SvaraRadera