22 september 2013

Brödkursen

När den andra och sista kursdagen var över, fick jag smyga in i bageriet på Saltå Kvarn och ta några bilder. En hel del bröd fick deltagarna ta med sig hem, och ni kan väl tro att det doftade gott i vår bil?



 Brödgurun och kursledaren Manfred ställde glatt upp på bild tillsammans med min man. Ett fint minne.






Kun toinen ja myös viimeinen kurssipäivä oli ohi, sain kuvata Saltå Kvarnin leipomossa. Osanottajat saivat ottaa leipää mukaan kotiin, ja uskotte varmaan että meidän autossa tuoksui taivaalliselta?

Leipäguru ja kurssinvetäjä Manfred suostui ilokseni mukaan kuvaan. Hieno muisto.

8 kommentarer:

  1. Kan tänka mig doften! Jobbigt då man inte unnar sig bröd själv... ;)

    SvaraRadera
  2. ser fantastiskt ut och kan verkligen tänka mig doften.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Hieno tunnelma kuvissa :) miten noissa oloissa maltat olla syömättä leipää /hiilareita..

    SvaraRadera
  4. Mums! Och vilket snyggt bageri! Storgillar golvet.

    SvaraRadera
  5. ...finns det något godare än ny gräddad bröd ?...

    SvaraRadera
  6. Åhhh, nu blir jag verkligen avundsjuk. Den kursen skulle jag verkligen vilja gå någon gång.
    Det måste ha doftat underbart.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  7. Jag kan tänka mej att din brödbakande man var i sitt esse här!
    Åh, så mycket gott bröd och vilken doft det måste ha varit!

    Ha en fin start på veckan!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Åh, vilken härlig kurs det måste ha varit :) Tycker själv om att baka bröd, även om det blir mest till julen då ;)

    SvaraRadera