9 september 2013

Elva månader

Det är inte lätt att vänja sig vid sitt nya jag. Jag tror att jag fortfarande ser ut som i bilden till vänster, tagen för 11 månader sedan. Då hade jag redan gått ner 4½ kg... När jag tror att jag ser ut sådär ännu, brukar jag ta fram den där gråa jackan och prova den.

Jag drunknar i den. 


 Såhär med facit i hand så var det kanske inte smart att klä sig i rysch och pysch heller, men det är en annan sak..


Omaan uuteen minään on vaikea tottua. Kuvittelen edelleen näyttäväni samalta kuin vasemmassa kuvassa joka on otettu 11kk sitten. (silloin olin jo laihtunut 4½kg hehe) 
Aina kun luulen olevani tuon näköinen, kaivan tuon harmaan takin esiin ja sovitan sitä.

Hukun siihen. 

Näin jälkeenpäin todettuna tuo hörhelöpukeutuminen  ei ollut kovinkaan fiksua mutta se onkin eri juttu...

18 kommentarer:

  1. Vau, onnittelut!

    Sama projekti meneillään täällä, tilanne -13,3 kg.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis hur du känner dig! Jag har en klänning jag brukar brukar prova med jämna mellanrum och blir lika förvånad varje gång. Stort grattis förresten :)

    SvaraRadera
  3. Mahtavaa, että laihdutus on onnistunut, näytät upealta!

    SvaraRadera
  4. Människa, vad fin du är! :)Tänkte skriva grattis, men sen så är det nog så, att det knappast kom som ett paket på posten heller :) Misstänker du fått jobba för det, så jag säger hellre Hejja hejja! :) Duktiga du :)

    SvaraRadera
  5. Vilken skillnad! Bra jobbat :)

    Johanna

    SvaraRadera
  6. Härligt! Jag fick kika en och två gånger på dina båda stövelpar, de liknar så två av de par jag har nämligen.

    SvaraRadera
  7. Grattis igen till alla kilona! Det måste ju kännas jätteskönt och så påtagligt när du provar gamla kläder när du hade en annan storlek, men du är fin på båda bilderna!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Du är fantastiskt snygg, både förr och nu men ÄN bättre nu;) Bra jobbat, jag skulle verkligen behövaa dra in på vissa saker jag med, du är en bra förebild! Vilket fint reportage nedan och vilket växthus, fantastiskt!!!!

    SvaraRadera
  9. Voj shitt va snygg du blivit!! Målmedvetenheten har verkligen betalat sig! Härligt!

    SvaraRadera
  10. Du vet ju vad jag tycker - lika söt då som nu. :)

    SvaraRadera
  11. Alltså jag tycker du både är fin nu och var fin då! Fast du har lite bättre sån där power pose på bilden överst till höger :) Businesswoman i full fart kanske?! Grattis!

    SvaraRadera
  12. Molemmissa näytät hyvältä ja hörhelövaatteet ova mielestäni myös hienoja, mutta painonpudotus on upea asia ja ihanaa varmaan, kun vaatteet sopivat päälle paremmin. Itseä harmittaa aina miettiä, näkyykö vatsamakkarat vaatteiden läpi.

    SvaraRadera
  13. Bra jobbat:) Den svarta kjolen gillar jag!! Av erfarenhet vet jag att huvudet inte riktigt hänger med resten av kroppen...en ganska märklig känsla ;)

    SvaraRadera
  14. Visst är det härligt att se sig själv i den nya varianten, men jag antar att du, som jag, ibland studsar till när man får syn på sig själv i en spegel oförhappandes...
    Jag var också mer "ryshig" och bylsig förr, men trivs väldigt bra med tighta kläder nu. Visst är det konstigt?
    Så himla snygg den där kavajen är...
    ja hela du
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  15. Måste säga att du är så fin på båda bilderna!...och den lite mer romantiska stilen du hade då är lika rätt som den lite mer strikta du har nu! Med det menar jag att din personlighet lyser genom båda bilderna...oavsett vikt! Ändå fanns det ju en anledning till att du tog itu med dina mat och motionsvanor och det är starkt gjort att ändra ett beteende! Med det fick du ju också en lättare kropp :)
    Höstkram till dig!
    Birgitta

    SvaraRadera
  16. Vilken skillnad! Känner igen känslan, jag rasade i vikt efter jag fick barn och vägde i våras ca 10 kg mindre än innan jag blev gravid. I början tog man ju fram samma storlekar som innan när man var ute och handlade kläder! Det dröjde länge innan jag hittade rätt i mitt nya jag. Men det känns ju så mycket bättre!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Tosi hienon työn olet saanut tehtyä itsesi kanssa. ONNEA!

    SvaraRadera