29 januari 2015

Att vakna med fel ända

...eller att vakna med rumpan före som min mamma alltid sa, när jag var liten och var morgonsur. Nuförtiden är jag sällan morgonsur, för jag tycker om morgnar- om jag mår bra. Igår hade jag väldens energi och var på reportageuppdrag och hade hur skoj som helst.
I natt blev sömnen hackig och 5.15 väckte en av katterna mig med sitt busande och efter det gick det inte att somna om.
Så nu är jag en trasa. Det här känns som en riktig wettexdag, inte bara för sömnen utan nåt annat, (kanske nån bobba?)  men jag får väl bara snällt vänta till det går över.
Jag ber om ursäkt för att bilden inte har nåt med texten att göra, men jag ides ju inte fota en disktrasa heller och nu är skaparlustan inte på topp precis.. ;) Imorgon är en ny dag! fredag- dessutom!


HERÄTA VÄÄRÄLLÄ JALALLA
..tai peppu edellä kuten äidilläni oli tapana sanoa kun olin pieni ja heräsin aamukiukkuisena. Nykyään en ole huonotuulinen aamuisin, sillä pidän aamuista-  jos voin hyvin. Eilen minulla oli rutkasti energiaa ja olin juttukeikalla ja hauskaa oli. Tänään taas...   No yöunet olivat kehnot ja 5.15 heräsin siihen että toinen kissoista piti jonkinlaista aerobiciä enkä enää sitten saanutkaan unta.
Nytt on ihan rätti olo. Sellainen wettexpäivä joka ei tunnu johtuvan pelkästään huonoista yöunista vaan ehkä jostain muustakin (joku pöpö?)  No, ei auta kuin odottaa, kyllä se ohi menee..

Pyydän anteeksi ettei kuvalla ole mitään tekemistä tekstin kanssa, mutta en viitsinyt mitään rättejäkään kuvata eikä luovuus ole ihan huipussaan tällä hetkellä ;)  Huomenna on varmasti toisin! ja huomenna on sitäpaitsi perjantai!




4 kommentarer:

  1. Vacker bild! Inte kul att vakna för tidigt. Jag går alltid upp 5,15 på vardagarna för att hinna gå ut och gå med mina vovvar fast det är jag som får väcka de :) Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att vakna fem är väl i och för sig inget farligt, men när man somnat först ett så är det inte kul :)

      Radera
  2. Hoppas det inte är någon bacill som fått fäste och att du kan vila så du snart är pigg igen!
    Energikram till dig :)
    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Birgitta, vi ska hoppas det. Känner mig faktiskt piggare nu, framåt eftermiddagen :)

      Radera