1 januari 2015

Ett brev till oss

Sådärja, nu var nyåret firat och vi tar ett steg in i det nya året. Jag hoppas det för med sig det vi önskar, och att vi får ta ett steg framåt i våra drömmar.  Den som lever får se.
Nyåret firade vi in med ett enkelt fiskbord och på kvällen blev det ostar. Gott gott!

Jag packade ner en del av julen redan, lämnade bara granen och fönsterstjärnorna. Nu njuter vi av vinterpynt igen, och det betyder ljus i massor.

Bland julsakerna i lådan lade jag ner ett brev som jag skrev till oss själva. Lite kort om vad vi tänker just nu och vad vi hoppas att det nya året för med sig. En liten undran om hur det kommer att kännas att packa upp allt nästa gång och var det kommer att ske. Nu är det bara att vänta ett år då, för att få läsa det.  Det kan ju hända att jag hinner glömma hela brevet och blir glatt överraskad.


KIRJE MEILLE
No nyt on sitten uusi vuosi juhlittu ja otettu askel uuteen vuoteen. Toivon että se tuo mukanaan sitä mitä hartaasti toivomme ja että pääsemme toteuttamaan unelmiamme pian. Uutta vuotta juhlimme yksinkertaisella kalapöydällä ja illalla söimme juustoja. Namnam!


Pakkasin osan joulusta jo laatikkoihin ja niiden mukaan laitoin kirjeen jonka kirjoitin meille itsellemme. Mietteitä siitä mitä tuleva vuosi tuo mukanaan ja miltä tuntuu taas koristella uutta joulua vuoden päästä- ja ennen kaikkea missä silloin mahdammekaan olla. Nyt pitää sitten vain odottaa vuoden päivät ennen kuin saamme lukea. Voi olla että unohdan koko kirjeen ja yllätyn iloisesti kun löydän sen.





5 kommentarer:

  1. Vilken jättebra idé! Skulle vara ett bra sätt att påminna sig själv om vad man hade för förväntningar av det nya året. Många brukar ju dela med sig sina mål och önskningar på bloggen, men själv tycker jag det känns för privat för att delas med resten av världen! Tack för idén :)

    SvaraRadera
  2. Ihana idea Camilla. Täällä pidän peukut ja varpaat pystyssä että toiveenne toteutuvat, koska melkeen arvaan ainaskin yhden asian mitä kirjeessä lukee <3!

    SvaraRadera
  3. Onpas kiva tapa!
    Ihanaa alkanutta vuotta 2015 sinullekin!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin idé. :)Jag tröttnade också på de några tomtar jag plockat fram så nu skall de få åka ner i lådan igen. Men granen är så vacker så den får nog stå kvar ett tag.

    SvaraRadera
  5. Onpa ihana idea tuo kirje! Vuosi on kuitenkin yllättävän pitkä aika ja alkuvuoden ajatukset ovat voineet jo haalistua mielestä loppuvuonna. Ihana päästä ensi vuonna tähän aikaan aikamatkalle vuoden takaisiin aikoihin ♥ Ja nämä kuvasi ja kattaus, niin pettämättömällä tyylillä kauniita taas. Upeaa alkanutta uutta vuotta Camilla!

    SvaraRadera