11 januari 2015

Dagens outfit

Man får väl ändra sig, tänkte jag och gjorde om min första stickning till en kjol!  Ja, för vad gör jag med två gråa i samma stil? Jag har också stickat en vit, mycket bredare cape, med hög krage.
Eftersom det där med outfits är svåra att med sig själv som modell så bad jag vackert den unga damen att ställa upp, så ni skulle få se den nya vita capen också. Voj vet ni, jag älskar den här!
Och ni skulle bara ha vetat hur ivrig jag blev på morgonen när jag såg hur mycket det hade snöat, för jag visste att ljuset skulle bli fantastiskt!

Här vassego, en drös med bilder!



Kai sitä saa mielensä muuttaa, ajattelin minä, ja tein siitä ensimmäisestä kaulurista hameen!! Mitä minä kahdella harmaalla tekisin, toinen sopi mainiosti hameeksi.
Koska näitä outfit kuvia on vaikea ottaa jos itse on mallina, pyysin neitiä avuksi jotta saisin tämän uusimman käsityöni, valkoisen ihanuuden kuvattua. Tässä mallissa on pituutta ja leveyttä enemmän, ja sommittelin siihen tuollaisen korkean kauluksen. Ai että tykkään!!
Aamulla kun näin miten paljon lunta oli yön aikana satanut, olin heti aivan innoissani sillä tiesin että tarjolla olisi kaunista luonnonvaloa. Olosuhteet olivat mitä parhaimmat!
Eli tässä vassegoo, iso läjä vaatekuvia.















7 kommentarer:

  1. Jösses va fina bilder och jag som aldrig varit nån poncho människa blev helt förälskad i den där...är den svår att sticka ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Liknande finns beskrivning på några inlägg bakåt, Lissu. Den här hade mer maskor bara!

      Radera
  2. Superfint stickat och superfin modell (såklart!)! härliga bilder!

    SvaraRadera
  3. Super makee hame, voisin kuvitella jopa itelläni :)
    Ja aivan ihana malli sinulla, supersöpöliini E, luotu kameran eteen <3!

    SvaraRadera
  4. Wow - vilka bilder & vad superfint du stickat!! Säg sen när man får lägga in en beställning ;) Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja en drös med helt underbara och fantastiska bilder! Så fint du stickat...gillar det verkligen, du kan du!
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Fina bilder, fin modell och fint stickat!!
    Och vad mycket snö ni har! Här bara regnar det.
    Kram Elle

    SvaraRadera