2 januari 2015

Stickflugan

Före jul blev jag biten av stickflugan. Den var länge borta då artrosen i händerna plågade mig under flera år då jag jobbade med många tunga lyft. Nu mår handlefderna bättre så nu viftar jag med stickorna igen. Familjens damer fick luftiga tubhalsdukar och nu har jag gjort en axelvärmare åt mig. Gillar det tjocka garnet och knappdetaljen.Jättekul att sticka med tjockt garn och stora stickor- det blir ju så fort färdigt.

KOTITEKOISTA
Ennen joulua minua puri käsityökärpänen. Moneen vuoteen en neulonut ollenkaan kun nivelrikko vaivasi raskaan työn ja monien nostojen takia. Nyt kun ranteet ovat paremmassa kunnossa, heiluvat puikot taas. Perheen naiset saivat tuubikaulureita joululahjaksi ja nyt tein itselleni hartialämmittimen paksusta langasta jota on tosi kuiva neuloa juuri sen takia että tulee niin nopeaa tulosta. Pidän myös tuosta isosta napista joka oikeastaan toimii vain koristeena.








11 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Ingela, det känns så kul att göra nåt med händerna!

      Radera
  2. Oh, verkligen fina. Gillar den där stora knappen också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carita, ja knappen är som pricken på i:et :)

      Radera
  3. Snygga, skulle gärna vifta med stickorna jag med - vet bara inte vad det skulle bli - kanske en tubhalsduk kunde vara kul.. Gott Nytt År

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den hör är lika lätt som en tubhalsduk den här lilla axelvärmaren. Gott Nytt År till dig pckså!

      Radera
  4. Jättefina!

    Har du använt något mönster till axelvärmaren? Jag vill också testa :)

    SvaraRadera
  5. Gjorde helt på högt, Lena med tjockt garn och stickor i storlek 10. Tror jag lade upp en 30- 40 maskor och stikckade pärlstickat tills den var passligt lång. Det som gör att den får en liten krage är att jag sydde ihop den men inte ända upp utan lät en flik vara kvar som krage.

    SvaraRadera
  6. Kaunista jälkeä! Nappi ihan nappi!

    SvaraRadera
  7. Åh så mycket fint! Tror jag får leta fram stickorna och sätt igång...
    Härliga bilder som vanligt!
    Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR!
    Titti

    SvaraRadera