24 maj 2009

Bara spegeln fattas

Vilken helg det varit! Varierande väder med både åska och oväder med hagel och regn men också solsken. Tyvärr har blåsten varit kall idag så något kaffe på terassen var det inte tal om ens trots att solen gassade. Såhär såg det ut i uteköket igår...En häftig hagelskur överraskade oss. På min länk med Svante idag hittade jag liljekonvaljer. De är tidiga i år. De doftar så underbart...
Skåpet är färdigmålat och står i sitt hörn på glasverandan. Vi hade hoppas att det hade fått plats i sovrummet eftersom det är ett klädskåp, men okej, man kan väl ha sina kläder i skåpet ändå, fast det står på glasverandan? Det är trots allt bara att gå runt hörnet. I sovrummet, vid fönsterdekorationen var det tänkt att stå men nej... Ni ser ju att det är trångt... Vårt sovrum är verkligt litet.
Till glasverandan istället!
Eftersom slagbordet nu fick flytta på sig, fick kronan också göra det och nu står den uppe på skåpet. Men den syns inte så bra där, så kanske jag ändrar mig. Vilket inte är ovanligt...
Tillsvidare satte jag bara in ett tyg i öppningen för dit ska faktiskt komma en facettslipad spegel!! Men det dröjer ett litet tag än, för den måste ju måttbeställas. Men det kommer att bli så bra, det känner jag på mig redan nu! Jag ska visa mer detaljer bara spegeln är på plats.
Nu står vi här och funderar vart slagbordet ska flytta... Upp till bonustjejens rum kanske? Där har det varit förut också. Ojoj...så mycket kära möbler och så lite yta... Nå, en vacker dag flyttar ju barnen hemifrån så sen behöver vi väl ännu fler möbler så det är väl bara att samla på sig! *fniss*

24 kommentarer:

  1. Så ljuvligt med liljekonvaljer! Så är det verkligen försommar och sååå härligt!
    Skåpet är ju hur vackert som helst och så fint med spegeln sen!

    ja, vädret har verkligen varit växlande hos oss också, framför allt de senaste dagarna!

    Hoppas du får en skön majvecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. men oj, så fint skåpet är! men spegel blir den ju värdig en prinsessa :)
    liljekonvaljer doftar gott, men jag som är känslig för dofter kan inte ha dem inomhus :(
    vi fick en liten regnskur på fredag, men annars har det varit strålande solsken i flera dagar nu!
    kram

    SvaraRadera
  3. Det där skåpet var verkligen fint!
    Det är så kul med alla dessa fina möbler, men dilemmat kan ju också vara att få plats med det!

    Jag flyttar också om mina saker! Hade kunnat jobba heltid med det!

    Kram Mariete

    SvaraRadera
  4. Å va underbart skåpet blev!!
    Just ett sånt har jag önskat mig, men tycker att de blir så dyra.
    Ja, idag har det faktiskt blåst kallt, men ibland när solen gassar känns det riktigt varmt också.
    Ha en skön sista vecka i maj!:)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Åh så underbart skåp! Håller med om att det liknar det vi har i matsalen :) Är på jakt efter ett till liknande men de brukar tyvärr vara ganska dyra.....
    Så fint med liljekonvaljer! Min sambo sa att han sett det här uppe i skogen. Ska plocka mig en bukettt en dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja vilket väder det är! Här fick vi inget hagel men grannen fick:) så det är verkligen skurvis....men man får njuta de stunder solen tittar fram:) Skåpet får ni gärna ställa här hos oss så länge om ni vill! ifall det blir för mycket hos er:) Liljekonvalj är bara så somrigt det kan bli! Önskar er en skön vecka!

    SvaraRadera
  7. Oj så härligt att du hittade liljekonvaljer! Är det inte härligt sådåna här överaskningar...?

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Här har det oxå varit väldigt varierande väder med åska och sol!
    Otroligt så tjusig skåpen verkar bli och att lyxa till den med en måttbeställd spegel wow.....
    Ha det bra och hoppas veckan blir bra!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  9. Vilket underbart skåp i ett lika underbart hem!! Jag gillar din veranda och sovrummet är det ngt masgiskt över... vilken hagelskur, mysigt med utekök! Skåpet blev jätetfint och är lika snyggt så där med tyg och ruta som med spegel skulle jag tro... Mari.

    SvaraRadera
  10. Ett så vackert skåp! Jag tror också att det kommer bli perfekt med en spegel i.
    Jaa, ibland önskar man sej ett jättehus för att få plats med mer o mer vackra ting!
    Ha en skön vecka!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  11. Åh, härligt med liljekonvaljer! Såna har vi inte hos oss ännu!..
    Ni har så fint och gammeldags sovrum, gillar det! Gillar även ditt fina vita skåp! Ha en bra kommande vecka! Kram :)

    SvaraRadera
  12. Kanske barnen vill ta med sej några fina möbler också när de flyttar ;O) Jättefint blev skåpet! Och jag känner doften av liljekonvalj....

    SvaraRadera
  13. Liljekonvaljer e alldeles ljuvliga, vill åxå ha :) Skåpet blev helt fantastiskt i vitt.
    Inga hagel här bara några futtiga regnstänk å annars klart solsken hela dagen.

    SvaraRadera
  14. Så underbart skåp!! Det gör sig jättebra där.
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  15. Kieloja tekisi niin mieli! Pitääkin lähteä etsimään, täällä kesä tulee niin älytöntä kyytiä että toivottavasti en ole jo myöhässä.. Täälläkin sunnuntaina aurinko paistoi hullun lailla ja kahden tunnin välein tuli pikasuihkuja :D Sievä on kaappi, uutta järjestystähän on välillä niin mukava toteuttaa eri huonekaluin, sitä aivan unohtaa mitä kaikkea varastosta välillä löytyy, ovat sitten mukava yllätys ;)

    SvaraRadera
  16. Hej!!
    Åh vad fint skåpet blev..jag bara visst att det skulle bli kanonfint!!

    Här har det tillkommit ett till slags skåp med..Det medförde ommöblering det med..

    Ska visa nån dag..
    ha det så bra..
    Kram anna

    SvaraRadera
  17. Känner doften av liljekonvaljerna ända hit!

    SvaraRadera
  18. Skåpet kommer att bli jättefint med spegel och får ju då dubbelfunktion. Du är så händig milca! Här blommar inga liljekonvaljer ännu men så har vi inte haft riktig sommarvärme här heller. Igår var det den varmaste dagen hittills och dessutom nästan vindstilla.
    Har varit in och kikat på lite av dina tidigare inlägg som jag inte hunnit med och blev helt betagen i dina armband av mormorsrutor och det vackra shärpet. Så vackert, så vackert!

    SvaraRadera
  19. Skåpet är helt underbart vackert som det är:)me like!

    Ha en fin dag
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  20. Ett sånt vackert skåp du har. Tycker det var snyggt med tyg också.
    Ljuvliga liljekonvaljer.. synd bara att jag inte tål dem så jag kan ha dem inne.

    Ha de gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  21. Vilket fiiiint skåp!!! så vackert och hur bra ska det inte bli med spegeln sedan!?!

    FINT sovrum ser det ut att vara också!

    -4,5 är inte alls dåligt! Bra jobbat. :) Skulle vara perfekt om jag även fortsättningsvis tappade 1 kg i veckan. -6 kg på 6 veckor... :) Men jag vet att jag måste unna mej gott på helgerna sååå riktigt så snabbt kommer det nog inte att gå. Men man kan ju få drömma. Borde börja på gymmet igen också, men det är ju lite bökigt med en 7 månaders bebis. Hennes storebröder borde börja passa henne snart tycker jag! :)

    KRAM
    /Helena

    SvaraRadera
  22. Vilket härligt bekymmer,det brukar lätt bli en dominoeffekt när något nytt får flytta in. Väldigt snyggt kommer det garanterat att bli, du är ju alltid så himla duktig.
    kram Paula

    SvaraRadera
  23. Hej!

    Denna unederbart god doftande vackra blomma...Liljonkonvalj....

    Och en massa vackra saker du visar....

    Tänk att detta vädret kan man inte lite på...här har vädret varit varmt men tungt som åska fast inte...

    Ditt skåp är ju bara så vacker och blir nog så snygg med din special beställda spegel där i......

    Ha´det så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  24. Halloj vännen !!
    Åhhh vilket underbart skåp...det kommer att bli ännu finare med spegel sen !!
    Sååå himla fint ni har det..överallt !!
    Du , ge Svante en rejäl nospuss från mig o Nisse
    Kraam Anette

    SvaraRadera