27 maj 2009

Skrot för andra, fint för mig...

Familjen tycker ibland att jag är lite knasig när jag rotar i metallsorteringen. Men då folk slänger bort sånt som jag tycker är fint!! Min rostiga bricka som jag en gång fyndat, har många bloggare älskat.
Denna gång hittade jag en emaljskål med lock. Jag tycker den är så söt. Och eftersom jag inte är en helvit inredare, så passar den bra hemma hos oss. Och med rätt sorts rengöringsmedel blev den ren och fin.

Och helt gratis. :)

Ha en skön dag! Lite regn lovar de idag, men för oss allergiker så kan det ju vara en stund av lättnad.

24 kommentarer:

  1. visst är det så, vi gillar det andra ratar. Tycker burken är underbar. Regn här skulle det vara bra väder men det stormar för fullt. Kram

    SvaraRadera
  2. så somrig o hur fin som helst är den ju!

    SvaraRadera
  3. Vi bjuder på att vi är lite knasiga! Jag gillar att man räddar saker från skroten. Folk har alldeles för lätt att slänga saker!!!
    Det var ju hur sött som helst ditt fynd!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Helläcker, och i emalj!! Den kan man ju ha och servera vad som helst i, kul sommrbytta och bricka där är ju så ofantligt vacker!!! Mari.

    SvaraRadera
  5. kan bara hålla med dig, visst kan man hitta en del smått och gott som gör en själv så glad men som andra ser som skräp.
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  6. Vilka fin fina skrotfynd du gjort :)

    SvaraRadera
  7. En riktig sommarskål:)

    SvaraRadera
  8. Onneksi ne aarteet löytävät ymmärtävän vaalijan sinusta :) Metalliesineet ovat kyllä täysin vastustamattomia, eritoten emaloidut. Ihania löytöjä sinulla taas, olen ihan myyty tuolle sinun tarjottimelle!

    SvaraRadera
  9. Hallölchen Kamomilla ! Ich hoffe, dass es Dir gut geht..schöne Bilder zeigst Du uns wieder! Das Rosenmotiv ist sehr nostalgisch mit dieser wunderbaren Türkisblauen Farbe als Hintergrund!

    Bei mir auch alles ok...schicke Dir liebe & sonnige Grüsse, Lisa Libelle

    SvaraRadera
  10. For en flott emaljeskål du fant, skal jammen begynne å lete i metallsorteringen!

    SvaraRadera
  11. Vilken tur att smaken varierar!
    Å skålen var ju helt underbar.
    Så visst kan man ta tillvara så fina saker när man hittar och tycker om dem.Det är ju ren återvinning det.
    Här blåser det stormstyrka så jag tror det blåser upp till regn och kanske åska.

    SvaraRadera
  12. Härligt fynd! Här tror jag inte att man får ta med sig nåt då man åker till återvinningsstationen, annars skulle minsann jag vara där och rota också.

    SvaraRadera
  13. Vissa gånger blir man nog förvånad då man ser allt som folk kastar, saker som ser helt oanvända ut och som e hur snygga som hellst...

    SvaraRadera
  14. Olen niiiin samoilla linjoilla! Eli kurkkaan nykyään joka roskalavalle pienten löytöjen toivossa. Viimeksi katselin sellaista kaapelirullaa meille sohvapöydäksi, mutta en ollut ihan varma saiko sen ottaa. Taidan huomenna käydä tsekkaamassa tilanteen uudestaan. ;) Ihmiset heittävät kyllä todella herkästi tavaraa menemään - ihan pahaa tekee tämä kertakäyttökulttuuri...

    SvaraRadera
  15. Den var ju jättefin!!!
    Det är helt tokigt vad folk kastar saker.
    Är det förstörda och trasiga så kan man ju förstå, men hela och vackra...
    Bra att du tog hand om den! :)

    KRAM
    /Helena

    SvaraRadera
  16. Vilken fin burk!
    Klart att den skulle räddas!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  17. Så söt bricka! Och den turkosa färgen, den är allt för läcker!

    Tack för dina snälla kommentarer hos mig!

    SvaraRadera
  18. Hittar man så där fina saker gör jag gärna en runda dit som sällskap med dig ;)
    ~Marita~

    SvaraRadera
  19. Tjingeling!
    Ahhh vilka fynd!
    Ja du din vackra bricka har jag suktat efter förut!!!
    Önskar vi hade en metallskrot man fick rota i! På vår soptipp vaktar dom nästan varje steg man tar...
    Ha en toppendag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  20. Hej! Vad kul att jag hittade till din blogg, jag är också en sån som fyndar i grovsoprum. Jag tycker de som slänger oftast är dem galnaste.Din turkosa rosenbricka där är helt underbar, kram Katta

    SvaraRadera
  21. Tosi ihana löytö! Tuostahan on paljon iloa kesäkattauksessa ja tottakai muulloinkin. Nähdään vissiin huomenna???

    SvaraRadera
  22. Ditt skrot är skatter..
    Kram anna

    SvaraRadera
  23. Jag håller med, riktigt fina fynd!
    Önskar dig en härlig helg!
    :o)

    SvaraRadera
  24. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera