17 maj 2009

Tjejkväll

Igår hade vi tjejkväll i lusthuset. Min prylsamlarväninna som alltid har den härliga förmågan att överraska, kom med en gåva som blev verkligt uppskattad! Hon gav mig virkade servettringar! Jag måste säga, att fast jag har en hel del prylar, så är servettringar något som inte har funnits i mitt förråd. Att hon virkat dem själv, med stort tålamod och en hel dos kärlek, gjorde det inte sämre precis. Mina egna virkningar bleknar i närhet av dessa...
Vackert paketerade med en bunt söta servetter med...
Vilket handarbete! Jag tycker hon är så duktig!!! Allt är så slätt och snyggt. Jag fick några vita också. De är äldre och kan behöva blekas lite för tidens tand har fått dem att gulna lite.
Typiskt "kamomillig färg" konstaterade vi glatt!Vi hade en hälig kväll med prat, skratt och vin i lusthuset! Sånt vill jag ha mer av!

Idag har jag tagit itu med ett annat projekt. Ett gammalt skåp som ska fixas till. Egentligen har vi inte utrymme för mer möbler, men vem kan säga nej till en sån här goding?

Under helgen hann familjen också njuta av gubbens goda pizza, gjord efter Jamie Olivers recept. Getost, bacon och rucola garanterar den goda smaken! Mums!

Livet är gott!

22 kommentarer:

  1. Det kan inte vara lätt att ge en sån som du ett hantverk, så duktig som du är, men din väninna lyckades tydligen! Jättefina servettringar!

    Skåpet - så superfint och vem kan väl motstå ett sådant. Ska bli kul att se vad du tänker göra med det.

    Åh, pizzan ser ju jätteläcker ut - yammmiiie!!!

    Söndagskramar
    Lisa

    SvaraRadera
  2. va söta servettringar du fick.
    skåpet skulle jag gärna vilja ha såå vackert det är.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin gåva! och den där pizzan såg verkligen inte dum ut, den skulle smaka gott nu! =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  4. Vilka fina servettringar din väninna gjort. Å pizzan ser jättegod ut, men jag måste erkänna jag tycker int om getost. Beror på att jag haft en egen get helt änkelt.

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt skåp förstår att du inte kunde låta bli!
    Om ni använder erat lusthus lika nycket som vi använder vår altan så förstår jag det är Sååå härligt att sitta i kvällsolen och mysa med vänner!!
    Vilken väninna, perfekt gåva till dig!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  6. Härligt med lyckade tjejkvällar. Va fina sevettringar du fick. Min farmor hade ett liknande skåp *nostalgi*

    SvaraRadera
  7. Vem kan motstå det skåpet, jag hade inte kunnat det. Oj vad god pizzan såg ut, jag äter bara hemlagad, köpe klarar inte magen . Kram

    SvaraRadera
  8. Åh, vilken härlig kväll ni har haft kan jag tänka. Såååååå kul att bara sitta och snacka väninnor emellan med några glas vin.
    Fin gåva du fick, kan komma till nytta i lusthuset kanske.
    Kul med nya projekt, blir säkert jättefint när det är klart.
    Den pizzan hade setat fint här i kväll efter en dag i trädgårdslandet. Puh! Vad gör man inte för att få lite blomsterfägring!

    SvaraRadera
  9. Jaa, nog ser ditt liv gott ut med vacker personlig gåva, mysig tjejkväll, mannens goda pizza o det sååå fina skåpet.
    Härligt! Njut o må!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  10. De var otroligt söta servettringar som din väninna har gjort. Vilket superfin present!!!

    Härligt skåp!!! :-)

    Låter som att du har haft en toppen helg!
    KRAM
    /Helena

    SvaraRadera
  11. Men åh vilken mysig kväll!!
    Pizza ser ljuvligt go ut..servett ringarna är kanon fina..Ja de var verkligen kamomilla färger..

    Skåpet..ja vilket skåp..jag letar efter ett skåp i den modellen med..
    De är så fina..
    Ska bli roligt att se vad du gör med det..
    ha det så bra..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. visst är dt härligt med en kväll tillsammans med goda vänner & god mat!!! dt var längesedan man hade tjejkväll, hmmmmmmmmmm skulle vara kul med en snart =)

    ha dt gott och ha en bra start på veckan/ kram junhe

    SvaraRadera
  13. Livet tycks vara gott för jämnan hos er ;O) Så jättefina servettringar du fått. Såg ut att vara rätt många så nu får du ställa till med storkalas... Och skåpet var underbart!! Jag lider också lite av det där, att man drar hem en massa saker som man egentligen inte har rum för... Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  14. sådana servettringar har mamma också virkat någon gång i världen. de är säkert kvar i barndomshemmet. måste kanske ta vara på dem nästa gång jag åker dit.
    så fint skåp, o finare kommer det säkert att bli efter er behandling :)
    mmm... pizza...

    det har hänt massor i naturen nu under helgen, fast ute i skärgården var det inte alla grönt ännu.

    SvaraRadera
  15. Tänk vilken gåva! Jag som inte ens får ihop en kaffelapp med grovt garn:) men vi är olika, och tur är väl det....roligt att ha vänner som vet vad man gillar:)

    SvaraRadera
  16. Så vackra servettringar!! de är ljuvliga. Såna presenter värmer mest.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Aivan ihania servettirenkaita! Samanlaisia on äitimammani minulle aikoinaan tehnyt...

    En minäkään koskaan voi kieltäytyä mistään ihanasta vanhasta mööpelistä...vaikka minulla ei sille olisi paikka kotona taikka tilaa autotallissa sen kunnostamiseen...vintii pursuaa meillä vanhja huonekaluja....niin kotona kuin Huvilallakin...

    Mi-Ma

    SvaraRadera
  18. Å vad vackra servettringar! Sådana handgjorda presenter är verkligen uppskattat. Vilka vänninnor du har :)

    Vissa möbler kan man inte motstå, trots platsbrist! Men det brukar lösa sig ändå i slutänden..Ska bli spännande att se vad du gör med skåpet.
    Mmmm, goda grejer på pizzan :)
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Olipa hieno lahja, sulla on ihania ystäviä!
    Kaappi on hieno ja sopii aivan täydellisesti juuri teille.
    Nyt täytyy rientää töihin, niin nopeasti aika rientää kun istahtaa tänne koneen ääreen ;)

    SvaraRadera
  20. Så trevligt det låter!:)
    Och vilket underbart skåp!!

    SvaraRadera
  21. Ho ho.., vill du vara med i min tävling om den läckra plåt almanackan med sött motiv...?
    Tävlingen pågår tom 26 Maj, hoppas du vill vara med!

    Kram Marianne

    SvaraRadera
  22. Får jag skicka gubben på kokkurs till er? Han är ganska så hopplös i köket nämligen...
    Vilka charmiga servettringar, din väninna är ju så duktig!!
    Skåpet skulle inte jag ha sagt nej tack till heller...

    SvaraRadera