10 maj 2009

Virkade armband

Inspirerad av armbandet av mormorsrutor i senaste numret av Lantliv, beslöt jag mig för en alldeles egen version! Inte lika fint kanske, men duger för mig tillsvidare. Jag hade ingen virknål eller garn här hemma. Här är bilden som väckte mig... (Lantliv Nr 6 2009)Handvirkade spetsar jag fått av prylsamlarväninnan, lite kantband och en träknapp...Voila´! Kamomillas eget! Jag tror faktiskt jag blev lite sugen på att köpa mig en virknål och lite garn...Så kan man ju ha många olika, i olika färger för olika kläder och olika tillfällen. Och varför inte göra hårband också? Som ett virkat diadem..

Jag tycker så om träknappar. Det är mera känsla i dem än i plastknappar...

Ha en kreativ och trevlig vecka! Kamomilla

32 kommentarer:

  1. Vad duktig du är. Blev superfint!
    Kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev, och virkade hårband, ja tack! :)

    SvaraRadera
  3. Armbandet blev jättefint! Härlig detalj med den rustika träknappen mot det vita virkade! Nu önskar jag verkligen att jag kunde virka...

    SvaraRadera
  4. Hej! Hur har ni firat morsdag? Här har vi ätit tårta och plockat vitsippor på en promenad. Det var inte allt för lätt att hitta vitsippor här, kanske trivs de inte riktigt i skärgården.
    Ha en bra vecka!
    Päivi

    SvaraRadera
  5. Jättefint blev det! Kul ide´.
    Jag gillar faktiskt att virka men det brukar mest bli hyllspets.
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  6. Visst blev den fin! Hoppas du har haft en fin Mors Dag.

    SvaraRadera
  7. Hur kunde jag missa ditt förra inlägg om sparrisen??!! Så jätteläckert det låter! Mums!

    Vilken härlig idé med armbandet - set blir liksom en lite förfinad handledsvärmare, fast utan värme liksom....! Hm...jättesnyggt! Och visst skulle man väl kunna få dit lite små vita pärlor också?
    Så jätteduktig du är och kreativ!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Åh, så fint ditt armband blev! Jag har också blivit inspirerad av Lantliv, har försökt göra små mormorsrutor men hade alldeles för grovt garn hemma! Kanske ska leta efter lite spets istället?
    Mums, vad gott det såg ut med sparrisen i ditt förra inlägg!
    Ha det gott.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  9. Vilket fint armband du fick till. :)

    SvaraRadera
  10. "Inte lika fint..."-driver du med oss!!!??? Fattar du att det skulle ta mej ett halvår att göra ngt dylikt, det var ju superfint, gud va vackert, säljer du? Om inte, virka på och börja sälj för detta var ju jättesnyggt!! Lantlivs armband var jättefint det med men ditt mer lättmatchat och så gillar jag att det var lite bredare, skitsnyggt rent ut sagt! Mari.

    SvaraRadera
  11. Jätte snyggt! Jag tycker tom det ser snyggare ut än det i lantliv!:) Du är så påhittig!:)

    SvaraRadera
  12. åhh.. vilket vackert armband! Gillar armbandet a la Kamomilla riktigt mycket! Vilken ide´ och vilken känsla! Ett sånt skulle jag gärna ha på min arm - andas sommar och romantik! Å träknappen blev som pricken över i! Verkeligen fint!

    Ha de gott/ camilla
    ps. tack för den goa kommentaren inne hos mig :)

    SvaraRadera
  13. IIIHANA! Haluaa tuollaisen...Pitääkö nyt todella alkaa "opetella" virkkaamaan vielä vanhoilla päivillään =D
    Puunapit ovat ehdottomasti ne mitä olla pitää.
    Miten teidän äitienpäivä meni?

    SvaraRadera
  14. Så söta armband du gjort.
    Hanna

    SvaraRadera
  15. Oj, så pyssligt, det vita gillar jag skarpt!!

    Kram C.

    SvaraRadera
  16. Snyggt! Virka är kul, bara man skulle ha mera tid :)
    och WOW så jättejättefint ni har gjort det i lusthuset, helhärligt!

    SvaraRadera
  17. Det där armbandet i Lantliv blev jag också sugen på att göra en egen version av (eller i ärlighetens namn beställa då av kära mormor).
    Snyggt!

    Och väldigt trevlig idè!

    Mariette

    SvaraRadera
  18. Din armband är ju jättesnyggt! Och tack för dina rara ord hos mig!

    SvaraRadera
  19. Så fiffigt, och så fint... :O)

    SvaraRadera
  20. Hej!
    åh så fint! tycker att ditt var finare :)
    Kram!

    SvaraRadera
  21. Hej på dig tjejen. Njuter du av gassande sol, eller har ni det grått och regnigt som vi? =)

    Armbandet var otroligt fin, bloggshop nästa?

    ha en toppen vecka. Kram Pirre

    SvaraRadera
  22. Så fint ditt armband var!..och så sött i lantliv!
    Såg gott ut med sparrisen i förra inlägget!
    Ha det gott i veckan! Kram :)

    SvaraRadera
  23. Visst var armbandet i lantliv snyggt, men ditt var ännu snyggare!
    Träknappen blev en härlig brytning mot det skira vita.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  24. Vad du kan! Lusthuset blev superfint! Fina detaljer, mycket stämning...helt enkelt vackert! Ni har gjort ett kanonjobb! Armbandet är hur fint som helst...det finns ju hur många möjligheter som helst bara man kommer på dem ;-)

    kram Anne

    SvaraRadera
  25. Härliga bilder! Ock bilden på kronan i din header är helt fantastisk! Du ä en duktig fotograf!
    Ha en skön kommande vecka!
    Kram S.

    SvaraRadera
  26. Jättefint armband!! =) Så duktig du är.
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  27. det bara lyser kamomilla om det armbandet. grattis till ännu ett lyckat jobb!

    SvaraRadera
  28. Tas minä sanon vau!!!
    Ihastuttava kaikessa yksinkertaisuudessaan....
    niinkuin ennenkin olen sanonut sinulla on ideoita ja kuljet silmäsi auki.... hieno oma versiosi.
    terkuin Jaana

    SvaraRadera
  29. Gud så läckert det blev!!
    Träknappar är verkligen fina!
    Vilken fin bild du har i headern!
    Hoppas du har en bra vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  30. Det blev ju så mysigt! Fick lust att härma dig lite..

    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  31. Hej!

    Har också varit o köpt bomullsgarn för att virka...men jag tänkte göra en lite filt av mormorsrutor...få se hur det går med det.

    Jag tycker att det är väldigt avslappande att sitta o virka.....men nu var det ett tag sen sist....
    Virkade mycket när stora tjejen var liten, koftor, mössor och en massa annat......

    Vilket underbart ARMBAND du gjort...jättefint!!!!
    DU är ju en av de KREATIVA....

    HA´det så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  32. Hej!
    Det har du så rätt i... träknappen och hampa snöret är så snyggt mot det rena vita.
    Väldigt vackra armband. När jag var yngre tyckte jag det var löjligt med virkning och stickning. Det var något som äldre tanter höll på med. Nu vill jag så gärna lära mig. Och snabbt! : ))
    Hmmm... månne om jag har mognat med mina tankar om handarbete eller har det med åldern att göra...? Tihii! Ha det gott.
    /Anneli

    SvaraRadera