29 maj 2009

Doften av en nybakad tidning

MMM...som i magasin! Jag älskar inredninstidningar. Ni vet, den där känslan när man tummar på en ny tidning i affären... Ska jag köpa eller inte? Den platta glansiga vackra tidningen är lockande, full med nya inspirerande bilder, den doftar trycksvärta och färg, papper och nya ideer. Slät och oläst väntar den där på att man ska fördjupa sig i den. Jag kan bli alldeles salig över den känslan. Jag bara måste ha! Jag måste få läsa och njuta av alla vackra bilder! (Jeanne d´Arc Living köpte jag i Villa Wenla)
Jag suger länge på den karamellen. Bläddrar först förstrött, känner på den med fingertopparna, ögnar igenom. Senare, när jag får vara i fred, fördjupar jag mig i tidningen och njuter av fulla drag av varje reportage och varje ny ide´. Och veckor, till och med flera år senare njuter jag av dessa vackra tidningar för de finns alltid till hands, till och med i min bil...
Men så till annat.
Idag har jag köpt små bokstäver. De bildar namnet på vår gård. För sanningen är den att vårt hem inte heter Villa Kamomilla utan något helt annat. Men det vill jag inte avslöja här.
Det står ine ASG as in asgarv utan *****sgård! :D Men å prickar fanns det inte så det får jag fixa till själv för att få slutknorren rätt.
Var dessa bokstäver hamnar vet jag inte än, men just nu står de på kanten av spiskupan i köket. Inte helt fel, faktiskt.

16 kommentarer:

  1. Verkligen fina bokstäver...jag har kikat på dem också och blivit lite kär i dem, men inte ännu kommit fram till vad jag vill "stava till". :-)


    Jag håller med dig om tidningarna! Tyvärr har jag nu börjat känna mig nästan lite "stressad" när jag får dem. Jag får "Lantliv" och "D&T" samma dag i brevlådan. När jag hittar dem i brevlådan har jag oftast barnen runtomkring mig, dagisväskor på armen, min egen ryggsäck och händerna fulla av nycklar. Jag vet att det är så många småsaker som måste ordnas innan jag kan sätta mig i lugn och ro med dem...men...till slut så...och förhoppningsvis är jag inte för trött för att läsa dem då...hihi...

    SvaraRadera
  2. Hej!!Va mysigt med tidningsläsning..
    Bokstäverna är ju ur fina..

    Ha nu en riktigt fin helg..
    Kram anna

    SvaraRadera
  3. Jag håller verkligen med angående inredningstidningarna. De är härliga inspirationskällor!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Ja, men du vet vi är ju alltid före vår tid i blogglandet så rätt som det är så är vi där...ja, vid jul...fniss...skojar bara.....

    Visst är det mysigt med alla härliga tidningar...och visst ska de läsas när man har en massa tid o lugn, helt klart.....

    Och dessa små bokstäver har ju jag också köpt på mig.....

    Vårt hus heter också något i allafall i våra ritningar...ganska roligt namn faktiskt det heter TOMTEBO....ska skriva skylt någon dag o föreviga det.....

    Ha´nu det så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  5. Du din lycko ost har fått den senaste Jeanne D'Arc...! Din ligger fortvarande i posten, hoppas jag får den snart!

    Njut av helgen!

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig ...visst är det härligt med fina tidningar, jag sparar också dem i flera år...och märkligt nog ser man "nya" saker.... så man kan återkomma till dem och ha stor glädje av det! Önskar dig en riktigt skön helg! Kram fr C

    SvaraRadera
  7. Halloj !!
    Jag håller med dig, det är underbart med dessa inredningstidningar !!
    Fina bokstäver du har köpt...
    Du..kika in hos mig idag...lilla Nisse har gjort ett inlägg..hii..hii, det vill nog Svante se..
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  8. Å ja, det är en euforisk känsla att få nya inredningstidningar: ) Ha en bra Pinsgt Kamomilla och du, i dag har jag ditt vackra halsband på mej!! ari.

    SvaraRadera
  9. åh, så fina bokstäver! var har du köpt dem?
    vad ska ni göra i sommar? några planer på en resa norröver?
    ha en skön helg! kramis

    SvaraRadera
  10. Jag gillar också att bläddra i bra tidningar. Lite hit och dit och fastna på favoritsidorna. Ibland finns det lägenheter och hus med en speciell känsla, då tittar jag på alla detaljer.
    Ditt hus är jättejätte fint. Lycka till med att inspirera oss!! Det är roligt, mycket roligt, att läsa din blogg.

    SvaraRadera
  11. Hihii,meillä on tainnut olla samat puuhat:) Olen kohta lukenut tuon ihanan,inspiroivan lehden puhki!

    Nauti ystäväni tästä kauniista,aurinkoisesta viikonlopusta!

    SvaraRadera
  12. Vadfint! Önskar att vårt hus hade ett namn, jag gillar den tanken!
    Här har du en till som älskar tidningar! Jeanne D'Arc. Lantliv, Vakre Hjem, Leilas, Drömhem o trädgård....jag har några prenumerationer....O drunknar snart i alla tidningar!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Har via andra hittat din blogg och följt den en tid. Trevliga bilder och lässtunder! Nu har jag äntligen kommit mej för att börja på en egen blogg här, kika in om du har lust, fastän inläggen inte är så många ännu! /A-L

    SvaraRadera
  14. Vad fint bokstävrena passar på hyllkanten. Ganska kul är de ju att nu veta vad stället ert heter.... Men för att inte förstöra för dig och avslöja för dina övriga bloggvänner så bevarar jag din hemlighet :)

    Vi har nu beställt in av bokstaven som fattades, den kommer i juni tillsammans med vår restleverans.

    Härligt soliga lässtunder till dig i ....ASGA...

    SvaraRadera
  15. De bokstäverna är jättefina, har också sneglat på dem men butiken som jag hittat dem hade slut på de bokstäver jag ville ha ;o)
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  16. Älskar dessa små bokstäver. Var i min favvobutik men då var tyvärr alla vokaler slut, så det får bli en annan gång. =)
    Trevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera