19 maj 2009

Glädje

Många olika saker i livet kan göra en lycklig... Just nu tex ett gammalt skåp som jag långsamt och varsamt fixar i skick. Medan de många färglagren torkar väntar jag på en måttbeställd spegel som ska bli "pricken på i" till detta vackra skåp som vi fått glädjen att adoptera. Men mer om det om någon vecka, då arbetet är klart.
I måndags gjorde jag ett loppisfynd som jag länge hoppats på att snubbla över. En lite söt "fågelbur" *glad*
Jag har virkat och virkat så fingrarna glöder... En hel del armband i glassiga färger. Och det är så roligt!

Mina morgon och kvällspromenader med Svante är oftast också bra framkallare av lyckorus. Man blir salig av allt fågelkvitter!!! Speciellt härligt är det om natten varit fuktig så gräset blänker, solen just har gått upp och fåglarnas kvitter ekar i en vindstilla skog...

Och Svante njuter! Och det gör mig lycklig!
En massa dofter, humlesurr och konstiga ljud...

I morse mötte vi en räv. Räven såg mig, jag såg räven och Svante märkte ingenting!!! Han var nämligen fullt upptagen med att märka ett träd och nuffa på alla dofter på marken... *fniss* Vilken jakthund haha!

22 kommentarer:

  1. Oi, miten olet taas ehtinyt! Ootko todella jo ehtinyt maalaamaankin tuon?! Siitä tulee todella kaunis...En sitten millään osannut kuvitella sitä valkoisena teillä ja olin tosi hämmästynyt kun kerroit maalaavasi sen mutta perun kaikki puheeni, hih.
    Kauniita kuvia ulkoa, eikö kevät olekin kaunista aikaa. Näkee selvästi kuvista että Svantekin nauttii :)

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt skåp. När jag finner någon sådan så ska jag också måla om den. Det är bästa terapin av allt. :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Men så söt han är din Svante.....och vilket skåp...

    Och vilka härliga bilder....

    HA´en bra vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert skåp, längtar att se helheten.
    Du är då flitig som en myra med dina vackra armband.
    Vilken liten sötnos du har i lille Svante!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Oj, morgonpromenader det är nog härligt det. Speciellt nu på våren när naturen också annars är så härlig. Fast det är länge sen jag kommit mig ut på någon morgonpromenad, bara sova sova så länge det bara går :P Man kanske borde ha hund ;)

    SvaraRadera
  6. oj, så härliga bilder på härliga vovven! så flitig du varit med virklnålen. hoppas armbanden går åt som smör i solsken på sommarmarknaden!

    SvaraRadera
  7. Va fina bilder från era promenader, Svante ser faktiskt ut att njuta han me. Han e nog bättre sällskapshund än jakthund å så var väl nog meningen:) Skåpet blir fint.

    SvaraRadera
  8. Så härliga bilder på Svante ute i det gröna, han är för söt...
    Kram sabina

    SvaraRadera
  9. Jag njuter också av våren, skogen, fåglarna och allt annat skirt och vackert just nu. Och jag ser att Svante också njuter :O) Spännande med skåpet. Ser underbart ut!

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt fynd! Armbanden är jättesöta ...och Svante..han är ju bara för bedårande gullig :-)

    SvaraRadera
  11. Jännää, mitäköhän olet siellä jälleen kunnostellut... veikkaan peilipiironkia... :)

    Ihanan kesäisiä kuvia! Ja arvonta nyt pystyyn, jossa palkinnoksi yksi tuollainen ranneke!

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Så mysiga bilder från promenaden med söta Svante :)
    Skåpet verkar vara jättefint! Ska bli kul att få se mer av det sen!
    Grattis till det fin-fina loppisfyndet också!
    Kram.

    SvaraRadera
  13. Det ser ut att vara ett riktigt härligt skåp du fått ta över. Flitig du är med virknålen, armbanden är så snygga.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Hallo Kamomilla!
    Ohhh, die BIlder mit dem Hund sind zauberhaft :) so süss die/der Kleine!!
    Wünsche Dir einen schönen Tag & Grüsse auch den Hund, dicke Umarmung Euch beiden
    Lisa Libelle & Hundi

    SvaraRadera
  15. Hihi, jag känner igen det där.. och vår hund ÄR en jakthund.. eller ska iallafall bli när han blir stor.. Visst är det härligt med morgonprommisar, önskar jag kom ut oftare..
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  16. Så underbart det är att vara tillbaka och så underbart att kika in här......så mycket fint jag missat bara, som jag ska ta igen nu.
    Ha det gott!
    Lotta

    SvaraRadera
  17. Åhhh, så glad man blir att se den där charmisen Svante! Vilken härlig promenad, så vackert!
    Dina virkade alster är hur ljuvliga som helst!
    Kramis

    SvaraRadera
  18. Vilket fint skåp! Så söt fågelbur och vilka härliga utebilder! Nu har jag varit dålig på att blogga ett par dar..har visst missat lite här! Ha en härlig helg! Imorrn ska jag oxå måla! Kram :)

    SvaraRadera
  19. En riktig jakthund du har ;-). Här har vi nästan aldrig rådjur eller andra djur kvar på gärdena någon lång stund. Det är full fart framåt när lukten når mina vovvars näsborrar ;-). Schäfern blåser upp sig till dubbla storleken och pudelns svans står rakt upp som en stel pinne :-). De ser ganska komiska ut. Men din lilla vovve är supersöt ändå och det är minst lika viktigt att märka ut revir i hundvärlden har jag lärt mig :-).
    Skåpet ser jättefint ut och fågelburen är helt underbar. Vilket fynd!
    Ha en bra helg
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  20. Jag blir så glad...och inspirerad när jag läser dina inlägg...och jag håller med dig om att de långa prommenaderna med hunden är underbara, det blir ett lyckorus!!!! Vad du har virkat!!! såååååååå fina de här, det blir bra på markanden i sommar! Nu ska jag ut i min trädgård och röja lite...Kram fr C

    SvaraRadera
  21. Jättefint skåp, så fina detaljer. Det ser ut som att du gjort ett jättebra jobb med att fixa det. Och vilka fina arband du virkat, så härliga färger.

    Jag kikade lite bakåt och såg väskan du sydde av en tröja, urcharmig!

    SvaraRadera
  22. Hihi, min Lilja är lite likadan. Hon har fortfarande inte märkt att grannens katt smyger omkring på vår gård nästan varje dag. Härliga bilder!

    Jag blir riktigt sugen på att virka ett armband jag också!

    SvaraRadera