7 maj 2009

Vårpasteller och romantik i luften...

Nu ska jag inte visa mer bilder på lusthuset. Åtminstone inte i det här inlägget. Men alla ni som lämnat härliga hälsningar och kommentarer till de tidigare inläggen- ett stort tack ska ni ha! Det är riktigt härligt att höra att vi lyckats fånga rätt stämning!

Nu ska jag istället visa mitt senaste loppisfynd som gör mig så glad så glad! En härlig termos. Jag log dessutom lite när jag i senaste numret av Allt i hemmet såg flera stycken liknande på en hel massa bilder. Nu har jag en egen! (Kinatermos tror jag de kallas?) Och åh, dessa färger!!! Vad jag älskar denna ljust blåa med de rosa blommorna!!! Vårigt och fräscht. En riktigt Kamomillig färg vågar jag väl påstå...Man behöver bara se på väggpanelen för att förstå.

En liten söt blomstergirlang fyndade jag också. Jag hör till dem som struntar i om blommor är äkta ellet fusk, bara de är söta. Den här girlangen kan man använda runt takkronor, i dukningen eller vad och var som helst som man vill pigga upp med lite färg.

En tavla hittade jag också. En väldigt romantisk...
Men jag tror faktiskt att jag ska måla ramen svart. Månne det skulle passa?

Ja, det är vårpasteller och fågelkvitter, kärlek och romantik och härliga känslor som bubblar just nu! Njut njut för i lördag lovar de regn och rusk! Åtminstone här i våra knutar...

Ha en skön helg! ( Fast vart försvann veckan? den gick så fort!) Kamomilla

18 kommentarer:

  1. Söt termos! Tavlan är förtjusande och jag tror också den skulle vara fin med svart ram. Jo, i lördag får man väl passa på och baka eller pyssla med något inomhus, eller så sitta i sitt lusthus och mysa, om man har ett sådant ;-)

    SvaraRadera
  2. Jätte fin termos har letat efter en sånn, tavlan är jätte fin och svart ram blir nog pricken över i et

    SvaraRadera
  3. Men att du hade så tur att hitta en termos i "dina färger"
    Den var verkligen jätte fin!
    Ha en skön fredag
    Kram Marith

    SvaraRadera
  4. Sådana där termosar är ju supertrendiga!Trodde inte man hittade sådana på loppis!Jättefin!!Vem gillar inte de färgerna...man blir lite svag i knäna av färgkombinationen...

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Nydelige farger både på termosen og blomstene...Kontraster gjør susen:O)og lysthuset ditt er en drøm...Go`helg til deg fra Maliva

    SvaraRadera
  6. Ja, snipp, snapp, snut så var veckan slut!!!
    Och visst är den här tiden romantisk om man har de rätta "glasögonen" på och det verkar ju du ha just nu!
    Ljuvligt inlägg och en underbar termos och tavlan är såååå romantisk!
    Ha det gott och njut i lusthuset!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Oj vilka vackra bilder!!! och tavlan var ursnygg! Med brun el svart ram! Trevlig helg! Mari.

    SvaraRadera
  8. Vilka fina fynd!!
    Termosen är såå söt! Som gjord för dej! Härligt våriga färger!
    Jag gillar tavlan också, den kommer att bli superfin med svart ram!
    Jaa, nu är köpmandiskprojektet på g, min kära man tyckte att det var en briliant ide´.
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Så fina fynd du gjorde! en sån där termos vill jag också ha :)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Va härlig termos, en riktig vårtermos :) Tror tavlan blir ännu finare med svart ram.

    SvaraRadera
  11. Kjempefin termos!
    Og lysthuset dere har bygget er jo bare SÅ FINT:)
    Hilsen Wenche fra Norge.

    SvaraRadera
  12. de där termosarna dyker upp överallt just nu. jag höll i en i butiken häromdagen, men ställde den faktiskt tillbaka i hyllan. *duktig*
    jag håller med i det där du skrev om blommor!

    SvaraRadera
  13. Precis en sån termos letar jag efter. De är så söta. Trodde jag inte att de skulle finnas på loppis.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Precis den termosen har jag också!:) Men så är den ju våra färger :))
    Trevlig morsdag till dig!

    SvaraRadera
  15. Hej tjejen.

    Jag köpte två såna termosar när jag var till finland förra året. En rosa och en turkos, båda lika fina i färgen...Dags att ta fram dem ur gömmorna, det skar sig rejält i julas när det röda kom fram och termosarna stod framme, så nu får dem komma fram igen =)

    tavlan var så fin..

    Ha en toppen helg. Kram pirre

    SvaraRadera
  16. Oj vilken härlig tavla!!!

    kram Pia

    SvaraRadera
  17. The crown at the top of your page is wonderful! I also love the tiny baby shoes, so cute! And the heart wreath with the jewel hanging down!

    SvaraRadera
  18. Åh vilken fin termos!! Jag har en liknande men inte så hög som din
    kram Malin

    SvaraRadera