15 maj 2009

Pimp my ylletröja

Nu har jag sysslat med ekologiskt pyssel igen. Av en väninna fick jag en ylletröja som blivit tovad i tvättmaskinen, dvs tvättad i för hög värme, och jag älskar att jobba med detta material. Av nedre resåren och midjedelen blev det att klippa till delar till en väska och av ärmarna skall det så småningom bli pulsvärmare, alltså handledsvärmare.
Jag är en glad amatör, jobbar på gehör och sörjer inte om något går snett, materialet är ju gratis ;)
Lite spets för det ska bli lite sockersött. Denna spets har jag fått av prylsamlarväninnan.
Min superenkla maskin "Brother" och jag kommer ganska bra överens. Jag är glad att jag skaffade den!
Så lite mormorsruta till och voila´! kamomillas absolut egenstylade väska är klar. Jag tycker den är lite humorkul! Åtminstone får den mig att le!

...och dessutom är jag absolut ensam om att ha en just sån här väska!

Trevlig helg gott folk! Själv får jag trevliga gäster på lördag och då ska det bli livat i lusthuset!

23 kommentarer:

  1. Tycker väskan blev jättefin!! Så bra att använda gammalt på nytt. Har själv sparat gubbens tröja som jag av misstag tvättat i för hett..krymte en aning gjorde den..ups..hih..
    ~Marita~

    SvaraRadera
  2. Åhh vad du är pysselduktig! Väskan är ju söt som socker o helt unik!
    Jag gillar att du satte en mormorsruta fram på.
    Trevligt med livat i lusthuset, ha så skoj!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Väskan blev verkligen söt :)
    Mmmm, får mej att tänka på nåt gott, marsipan och grädde eller liknande ;)

    SvaraRadera
  4. Den vart jätte fin! Vilken smart idé du fick.

    SvaraRadera
  5. Jaha, så var det dax igen: ) vilken ursnygg väska du har gjort kreativa människa, som är full av idéer och god smak! Väskan blev ju helfin och inne!!!

    Ha en trevlig helg!! Mari.

    SvaraRadera
  6. Ja, den väskan är unik och jättesöööt!
    Du är verkligen kreativ och duktig!
    Vilken tur att "Brother" och du kommer så bra överens!

    Ha en skön helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Den blev ju hur fin som helst! Och sådana tröjor har jag också några av ("tack vare" min lillpojke som vred bykmaskinstemperaturen till 90grader...)

    SvaraRadera
  8. Å du är makalös...har missat lite av dina senaste inlägg..och fick se ditt lusthus..wow säger vilket hus..sååå läckert mysigt snyggt vackert..sanslöst duktig är vad du är:)..på allt verkar det..så många tips man får av dej med...önskar dej en skön och trevlig helg..kram..PIA

    SvaraRadera
  9. Tio poäng! Jättefin väska! Och mormorsrutorna är så söta! Mina ögon fastnade också på samma bild i Lantliv :-) men virknålen har jag ännu inte hunnit ta fram...
    Ha en skön helg!
    önskar Terhi från Korpo

    SvaraRadera
  10. Vilken jättesöt väska! Fint jobbat!

    Trevlig helg!

    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  11. Jag blir också glad av den! Som en riktig gräddbakelse :O) Jättefin!

    SvaraRadera
  12. Dig känner man nu verkligen igen om man möter dig på gatan men den väskan

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Så söt.....
    Blev ju toppen...

    Trevlig helg!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  14. Oj vad du är duktig, den blev ju jättesöt! :-)

    SvaraRadera
  15. Oj, oj vad många underbara inlägg hos dig som jag har missat!!! GRATTIS till ett helt fanatstiskt underbart lusthus!!!!! Jag blir så imponerad av vad man kan göra......och nu fick man ju lust att virka lite också......jag tycker att ditt armband blev finast!!!!!!!!!! jag håller på och stickar en schal i alpacka, det är jätteroligt...vill inte gå och lägga mig, sitter och stickar i sängen på kvällarna!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Annars är det ju fullt upp...jobb...jobb..och åter jobb..Ser fram emot nästa veckas helgdagar! Ha en skön helg! Kram fr C

    SvaraRadera
  16. Jättefin väska!
    Ha en kul kväll!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  17. väskan är jättesöt, ser ut som en prinsesstårta o vad passar dig bättre än en sån :)
    hoppas ni har en mysig kväll i lusthuset!
    kram

    SvaraRadera
  18. Jättesöt väska gjorde du, avundas alla som e duktiga på handarvete. Ha de så härligt med dina gäster i lusthuset:)

    SvaraRadera
  19. Hej..jo du till slut valde jag ..lätthet:)..men nu kommer nästa val???!!..ha det gött..kram..PIA

    SvaraRadera
  20. Hej där!
    Antar att det är livat i lusthuset nu!
    Vill bara ge dig beröm för en härlig väska!
    Supersöt!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  21. Men va du e finurlig! Väskan blev superfin, ett riktigt ögongodis!
    Vacker detalj med mormorsrutan också :)

    SvaraRadera
  22. Den är söt din väska, som en kristyrdekoration på en tårta! En jag känner syr också väskor med grytlappar på. Lite större väskor av påsmodell och dekorationer av grytlappar.

    SvaraRadera