5 maj 2009

Mera lusthus

Tack alla ni som kommenterat det förra inlägget om lusthuset!! Vilken fantastisk feedback vi fick! Nu kommer det lite mer från lusthuset, för den som orkar läsa och se på bilder. Redan första kvällen måste vi ju sitta där och mysa... Vi tände ljus, lyssnade på musik och hade förstås lite rödvin med oss också. Riktigt mysmys!

Hihi, alla andra lägger in fräscha somriga blombilder på sina bloggar men här kommer jag med något som närmast liknar höstmys! Men det var nog en mysig vårkväll med fågelsång och svaga vindar. Klockan tio började det skymma.
Först i flammande ljuslågor kommer de vackra ojämnheterna bäst fram i väggen. Åh vad nöjda vi var att se resultatet som blev bättre än vi väntat!
Loppiskronan i taket...
Bra att man har vänner som vet vad man gillar. Tack för ljusstaken! Och tack mor och far för det fina ljuset som äntligen fick tas fram!
Det var en gång ett staffli som var brunt...
Men med lite färg blev det svart! Tavlan är bara en gammal inramad tidning. Någon vacker dag kommer det säkert en vacker gammal oljemålning emot mig på loppis...

Bildkvaliteten är inte den bästa. Jag orkade inte släpa med stativet utan fotograferade på fri hand och det vill inte riktigt bli skarpt då.

Nu lite detaljer fotogrferade i dagsljus. Nätflöten och små stenar på fönsterbrädet.

Vackra gamla flaskor i fina färger.
Klockan som jag köpte från Villa Wenla fick sin plats ovanför dörren.

Det var allt för idag. Ute regnar det och känns inte riktigt lockande att göra någonting alls. Bäst att koka en kopp te och lägga sig i tid. Imorgon har jag tidig morgon på jobbet.

Ha det gott! Kamomilla

31 kommentarer:

  1. WAU! Olen aivan sanaton ;) Tuo on kyllä niin Kamomillan näköinen huvimaja kun olla ja voi!

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Gud vad ni har gjort fint!!
    Där i lusthuset skulle man ju vilja bo :)
    Jag gjorde precis ett inlägg där jag visar mina föräldrars lusthus som är lite enklare :)
    Tack för de fina bilderna!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Oj vilka stämningsbilder. Säger det igen ett sånt vackert rum, ni måste vara stolta. Kram

    SvaraRadera
  4. Oj,oj, oj, jag kan verkligen inte se mej mätt på ert lusthus! Det är ju som ett litet kapell! Ni kan ju ha bröllop därinne!!

    Helt underbart och jag vill bara se MERA!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Wow! Supermysigt!

    Kan tänka mej att ni hade en trevlig stund där och att många fler mysstunder hägrar.

    KRAM
    /Helena

    SvaraRadera
  6. Oj oj oj.
    så otroligt fint och mysigt, vilken harmoni där inne... jag som är alldeles gotlandsfrälst tycker absolut ni har lyckats med att ge den känslan!!

    Ni är ju helt fantastiska på inredning ni två alltså.

    Kram och godnatt!
    Susanne

    SvaraRadera
  7. Klart att vi orkar titta!!! Jag är bara så glad att ni njuter av er vackra plats! Vilken oas! O lite rödvin på det hela är ju inte fel!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  8. Hej!!
    Åh åh åh!!

    Det är helt otroligt fint..

    Vilket fantastiskt rum och vilken go känsla rummet ger..
    Vilken underbar plats..

    Ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera
  9. Jaaa, du..vilket ooootroligt vackert hus ni har byggt...wow, säger jag bara !! Ni har verkligen lyckats, det ser riktigt gammalt ut..ojj..ojj, jag har kollat på alla bilderna tusen ggr..hhii..hii..
    Jag förstår att det känns underbart att sitta där inne med alla ljusen..kanon !!
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  10. mera åååhhhh... huset funkar superbra också i skymning/mörker - om inte bättre :)
    kram

    SvaraRadera
  11. Tänk också vad mysigt att sitta där i höst när regn och rusk sveper kring knutarna... :O)

    SvaraRadera
  12. orkar nog titta hur mycket som helst, alldeles härligt i kvällens blå skymning, *drömmer mej dit*

    SvaraRadera
  13. Jag känner mig tjatig, men det är verkligen ett fint utrymme ni har skapat!!

    Kram,

    Anna

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Åh så fint och mysigt det är!! Ni har varit så duktiga :)
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Tavattoman hieno tunnelma, sulla on todella yksityiskohdat hallussa! On kyllä niin hieno huvimaja kuin olla voi :)

    SvaraRadera
  16. Vackert! Det ser nästan kyrkligt ut! Ni måste vara nöjda! Tänk så mycket användning ni kommer att ha av lusthuset! Kram :)

    SvaraRadera
  17. Apua, mä pyörryn!!! Siis huvimajanne on kaunein mitä olen ikinä nähnyt!!! Kesästänne tulee uvarmasti upea, kun saatte nauttia kättenne töiden tuloksista.

    SvaraRadera
  18. Hej. Allt väl?

    Jag säger också wow! Mahtavia kuvia =)Så fina bilder i skymningsljuset.....

    Du/ni är riktigt duktiga =)

    ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera
  19. Wow!! vad snyggt och mysigt ni har det i lusthuset. Förstår vad mysigt ni hade det där inne. Skulle kunna bo därinne ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  20. Vilken myskänsla jag fick nu! Tänk att sitta där och njuta med ett glas rött bland alla tända ljus.. härligt!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  21. Kors så mysigt!! Ert lusthus är verkligen fint, dag som kväll! Man blir riktigt avis!! Kloackan fr Villa Wenla passade perfekt där!!! Skulle verkligen vilja ha ett sånt lusthus jag med... Mari.

    SvaraRadera
  22. Jag tror jag tar färjan över havet, jag vill också sitta där och mysa! :o)
    Det ser ganska rymligt ut, men svårt att få en uppfattning om hur många kvadrat......?
    Åhh, så stolta ni kan vara över ert arbete!
    Kram

    SvaraRadera
  23. Hej!

    Här var det mysigt till tusen....härliga kvällsbilder att njuta av.....så vackert!

    HA´det så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  24. men vad snyggt! gillar verklgien dina ljuslampetter på väggen och de gamla flaskorna!!! ha en bra dag/ kram junhe

    SvaraRadera
  25. Helt otroligt vackert blev det! Vilken stämning! Och visst finns det en känsla av kapell också, ståtligt!

    SvaraRadera
  26. Det är hur fint som helst, och man kan riktigt känna myset :)

    Många långa kvällar med myspys och vin där ser jag framför mig!

    *lycka*

    SvaraRadera
  27. Hjääälp, vad vackert ni fått det!!!
    Som ett litet medeltidskapell! Får mig att tänka på Gotland...Inredningen går fint till de vackra väggarna.

    SvaraRadera
  28. Så underbart fint!
    /Tant Grön

    SvaraRadera
  29. Nemen vad stämningsfullt det ser ut! Härligt! Och en massa fina detaljer och dekorationer!


    Nona

    SvaraRadera
  30. Hallo Kamomilla! Schön wieder bei Dir vorbeizuschauen...die Bilder sind wie immer wieder sehr schön & romantisch..wunderbare Atmosphäre hast Du kreiert.
    Ich hoffe, dass es Dir gut geht und wünsche gute Nacht und süsse Träume.
    Bis bald, herzlichst Lisa Libelle

    SvaraRadera