16 november 2009

Brunt...

Av samma Janette som gav mig sparkkälken (som jag skrev om i förra inlägget), fick jag ett halvt dussin härliga tjärdoftande handgjorda servettringar! Hon är kreativ och duktig den tjejen! Ni skulle bara veta hur gott det doftar hos oss nu... Sjömansknopar... enkelt och vackert! Jag är så glad för de fina mäniskor som finns omkring mig. En liten kille har hjälpt mig med att samla naturmateral för julpyntet. Han har plockat en hel påse kastanjer åt mig!! De är så vackra tycker jag. Och han fick lön för sitt arbetet ska ni veta. Speciella spelfigurer som han gillar...
Kängorna som skymtar där i bakgrunden kunde jag inte motstå när jag hittade dem på missionsboden för 50cent...
Kottar har jag plockat på hundpromenaden. De är fina tycker jag, speciellt i en glaskupa såhär.Enkelt, vackert och jordnära. Brunt i många nyanser.
Just nu är orken borta. Jag mår inte så bra. Har lite hälsoproblem och ibland skulle det vara skönt att bara ta det lugnt och samla krafter. Många undrar hur jag orkar med mitt pyssel och bloggandet, men det är ju det som får mig att orka med vardagen! Utan det skulle jag nog inte vara den jag är. Det är avkopplande och får mig att tänka på annat. Pysslet och bloggen är ett lufthål, mitt andrum. Det ställe där jag bestämmer takten och väljer vad jag vill ge av mig själv. Och jag pysslar just så mycket som jag hinner och klarar av. Inget mer och inget mindre.

Kamomilla

43 kommentarer:

  1. Vilka härliga pyntsaker av naturmaterial! Så enkelt och så snyggt och tjärdoft till på köpet! De servettringarna är jättfina du!

    Hoppas att du snart känner dej bättre!
    Kryapådejkramar
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Håller med dig. Kastanjer är väldigt fina. Och härliga att hålla i.
    Det är nog så för många här i blogglandet att det är bloggandet som gör att många orkar med vardan. Men jag hoppas att du känner dig bättre snart.
    Ha en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Man ska göra det man tycker om, det ger och föder kraft i ens vardag..

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Jo, det är det man gillar som håller en igång med allt det där man måste göra. Hoppas du kryar på dig! Brunt är fint, annat kan man ju inte säga! Kastanjer är härliga! Jag älskar dom! Använde dem i blomsterarrangemang på en fest nyligen!

    PS. Jag får väl börja sälja servettringarna :-)

    SvaraRadera
  5. Va fiffiga servettringar. Kängorna e alldeles ljuvliga:) Krya på dej, koppla av med lite lätt pyssel.

    SvaraRadera
  6. Himmel vilken fin blogg du har!
    Såg i Lantliv att du var månadens blogg, men har inte hittat in förrän nu... via Ingela/Alegni in office.
    Jag lägger till dig i min blogglista, hoppas det är ok?

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  7. Nej så trist att du inte är "i skick"...
    Har märkt att det faktiskt är väldigt många bloggare som har nån sjukdom. Det kan framkomma då och då. Förstår så väl att bloggandet är något som får tankarna på annat håll, det var därför även jag började.
    Härligt med naturmaterial! Tjärdoft är för mig sommar :)

    SvaraRadera
  8. Aj aj inte roligt att känna sig krasslig eller ha problem med hälsan. Själv ska jag försöka få tid till kontroll imorgon jag också - har sviter av förra veckans flunssa ;(
    Kottar och kastanjer javisst är de härliga. Mina kastanjer som jag sparat några år har bara blivit ganska mycket mindre...men jag har inte haft någon som skulle kunna fylla på mina lager :O)
    Härliga små skor!!

    SvaraRadera
  9. Vad fina pynt du har framme! Blir inspirerad!
    Härligt att du har hittat ditt "lufthål", det behöver vi nog alla göra för att orka med stressen i vardagen!

    Krya på dig och ha en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  10. Vet du du skrev så fint.." Många undrar hur jag orkar med mitt pyssel och bloggandet, men det är ju det som får mig att orka med vardagen" presis så har jag de med..tack snälla du för alla fina inlägg, bilder, du gör min vardag lättare med att leva med den sjkdomen jag har.

    Kram!

    SvaraRadera
  11. agge sa...
    Aha,hade du spraymålat den?! Det var i alla fall jätteläckert!.Ang tre kolummer så trooor jag att det är en annan mall. Jag har gjort en testmall som jag håller på och testar i eftersom jag är ganska ny på det här och behöver lära mig utan att förstöra allt för mycket samtidigt :-))Tack för att du svarade.. Kramar Agneta

    SvaraRadera
  12. Det e sååå fiint att ta in litet av naturen!
    Fina bilder du har i dag!
    Hoppas du börjar må bättre snart!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  13. Vilken otroligt fin blogg du har! Hittade hit tack vare Lantliv och kommer absolut tillbaka! Lägger till dig i min länklista, räknar med det är ok? :)

    Sköt om dig så du inte tappar formen - snart är det december och jul, jag hoppas du får vila upp dig då!

    SvaraRadera
  14. Roligt med naturpynt! tycker jag med:) Hoppas du hittar hälsan snart igen, inte kul då den tryter:(

    SvaraRadera
  15. Niin tunnelmallista ja lämpöistä sulla siellä ihanassa kodissasi on :) Voimia ja jaksamisia sulle,ystäväni!!

    SvaraRadera
  16. Så vackert du pyntat vännen!
    Jag tror att pyssel liksom trädgård är rena rama balsamet för själen o kroppen. Iallafall för mej ett måste för att må bra!
    Om vi ska orka livstempot som råder idag så är det nödvändigt med en ledig tid som ger kraft och det gör det ofta med skapande.
    Servettringarna är ljuvliga, känner nästan doften ända hit!
    Sköt om dej och kram! Cilla

    SvaraRadera
  17. det är en sådan härlig, varm känsla i bilderna du visar. så vackra de där naturmaterialen är. jag får nog ta mig tid och plocka hem lite kottar från skogen på lördag jag med.
    jag hoppas på snar bättring för din del. här kraxas det också. kram.

    SvaraRadera
  18. Vilka vackra servettringar och ditt pynt var superfint! Sunt du tänker om bloggen- det är precis så det ska vara!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Låter inte roligt att du mår dåligt, hoppas det inte är allt för allvarligt.
    Ja att få blogga och pyssla kan vara som ett andrumshål för en. Så var det för mig.
    Ha det fint.

    Kram

    SvaraRadera
  20. Vad du är duktig på att pynta, det ser så mysigt ut. Hoppas att du känner dig bättre. Kram

    SvaraRadera
  21. Hallå där!
    Tråkigt att läsa att du inte mår så bra...hoppas det vänder snart och vad bra att att små "andnings hål"
    Tack snälla rara för ditt lååånga mail...det uppskattas....jag har säkert fler frågor sen längre fram.

    Tänk ändå vad mycket fint det finns alldeles gratis ute i naturen.
    Kottarna under glaskupan var sagolikt vackert och kastanjer är alltid lika fint;)
    du har så himlans mysigt o hemtrevligt och jag satt nyss o kikade igenom dina inlägg från glasverandan.
    Vi har en jätte stor hall med många fönster runt om...
    Jag vill ta mig i kragen o fixa gardiner dit och suger i mig alla tips...jag tyckte det vara så fint med vimplarna så där....kanske ska ta och sy mig en julig sådan...;)
    Kram o ha en bra dag!
    Här regnar det.....:(
    Kraaaam katarina

    SvaraRadera
  22. Det är fint att bloggandet och pysslandet får fungera som ett andrum och tänk vad bra att det är så lättillgängligt. Tänk nu om t.ex. slalomåkning var det ända som gav dig andrum, då skulle du inte kunna andas lika ofta och billigt ;)

    Krya på dig!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  23. Jättefint med naturmaterial!:)
    Så synd att du inte mår bra..
    Var själv krasslig förra veckan, och det mörka o tunga vädret (tror jag iaf) gör mig alldeles trött o oinspirerad. Tror att lite snö skulle göra susen.
    Vilken tur att det finns andningshål som bloggen tex.:)
    Kram!

    SvaraRadera
  24. Man blir så glad när man tittar in här, du har ett fantastiskt vacker hem och det inspirerar att pyssla här hemma också. Varmt tack för alla idéer!
    Att läsa i din blogg lyser upp vardagen, även då den ibland känns trist och grå :)

    Krya på dig och tack ännu en gång får många härliga lässtunder!

    Annica

    SvaraRadera
  25. Jag älskar också kastanjer men i år han jag inte ut och plocka några. Synd för jag skulle vilja ha en krans av kastanjer. Får försöka plocka ett gäng nästa år. Fint med brunt. Marie

    SvaraRadera
  26. Så vackert,enkelt och naturligt.Jaa pysslande,inredning och handarbeten och bloggande det funkar som andrum för mig med inget stress för det.

    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  27. Här kommer mina varmaste krya-på-dig hälsningar. Tycker du är fantastiskt kreativ.

    KRAMAR
    /P

    SvaraRadera
  28. Fint natur pynt!
    Du gav mig en bra idé, ska nog ta och skicka ut några killar ur familjen i skogen i helgen *s*

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  29. Hej en underbar blogg, jag gillar Din stil, underbara saker

    SvaraRadera
  30. Väldigt vackra bilder, fint med det bruna, och väldigt vackra servettringar. Varma mågotthälsningar. Agnetha.

    SvaraRadera
  31. Härliga jordnära färger! Pynt av naturmaterial är det bästa! Jättesöta kängor har du hittat också! Jag hittade ett par små skrinnskor för 1 euro på loppis, så jag är nöjd!

    SvaraRadera
  32. Å gud så mysiga stilleben och bilder, och jag kan riktigt känna tjärdoften, så vansinnigt hemtrevligt! Mari.

    SvaraRadera
  33. Vilka fina bilder och grejer som du har fotat.

    SvaraRadera
  34. Hej

    fina servettringar, doftar säkert jättegott. Älskar den doften,man får sådan skärgårds fiilis.
    Krya på dig

    Sabi

    SvaraRadera
  35. God afton du pysseldrottning!
    Betong, julepåsar och världens finaste sparkstötting (som var hur grann som helst även utan snö)...
    Du gör något fint av allt du får i händerna tycker jag.
    Ta god hand om dig så du blir piggare snart vännen!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  36. Hej, alltid så fina arrangemang hos dig!! Jag tycker oxå bloggandet är en kul avkoppling! Det ska vara precis så mycket man har lust med, inte mer!! Hoppas du mår bättre snart!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  37. hej! Vad mycket fint du visar.......gillar att man kan ta till vara på vackert material ifrån naturen....fina servettringar med..
    ha det gott!
    Lotta

    SvaraRadera
  38. Hoppas att du är bättre snart, längat efter dina fyndiga tips. Kollar varje dag...KRam

    SvaraRadera
  39. Halloj vännen !!
    Precis så känner jag också för bloggandet, det är mitt lufthål, i vardagen, hade jag inte haft bloggen nu den här svåra tiden som jag har gått igenom så vet jag inte hur jag hade klarat av det !!
    Sååå fint du visar oss...kastanjer..och den där sparken som du fått, wow vad fin...och lilla Svante som kikar genom staketet där på altanen, sååå söt han är..
    Jag gör som du, fotar på helgerna då man är hemma och det är lite ljusare, så har man några bilder till veckans inägg.
    Jag har börjat mitt nya jobb nu, fyyy vad mycket nytt att lära sig..ibland känns det övermäktigt, men det går bättre o bättre för varje dag...
    Ha det gott
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  40. Åh va fint du har gjort och så stämningsfulla bilder! Hur lyckas du ta såå fina foton? Har du nåt knep? Vad använder du för kamera?
    Klart du får härma min väska! Du kommer säkert hittat nåt fint tyg att sy av! Kram :)

    SvaraRadera
  41. Hejsan! Hittade hit! Vilken mysig blogg - fina bilder! Så fint med kottar och annat från naturen... Och tjärat snöre luktar såå gott. Kram Kerstin

    SvaraRadera
  42. Ihastuttavia kuvia.... ja rekvisiittana upeita luonnon antimia.
    Täällä on taitanut iskeytyä pieni remontti väsymys..... niin paljon tuli suunniteltua ja tahtikin mietittyä.. mutta elämässähän ei aina kaikki mene niinkuin suunnittelee eli nyt iski väsymys ja päätimmekin ottaa pienen hengähdys tauon, jotta taas jaksamme.
    Toivottavasti saat itsesi kuntoon ja voit taas pian paremmin!!!

    lämpimin terveiisn Jaana

    SvaraRadera