8 november 2009

Nya små fynd

Loppisfynd från förra veckan blev inte bara löparen från förra inlägget utan också några skålar och bägare som kommer ur House Doctor´s sortiment. (förra årets?) Varför någon velat bli av med dessa sötingar, det kan jag inte förstå...
Jag testade med lite olika ställen. Tv skåpet och skänken... ja det kan bli svårt att besluta sig!
"Julhjulet" från ett tidigare inlägg har bytt plats. För även om det inte syntes på bilderna så var det för stort för fönstret. För där har jag ju faktiskt tänkt placera en adventsstake också! Nu provar jag här, ovanför matbordet. Vad tycker du? Den ger ett jättemysigt sken.
I år kommer det faktiskt att smyga in lite rött i vårt hem till julen. Ifjol begränsade jag det till köket men i år får det pluppa upp små färgklickar lite här och där. Som kuddarna i förra inlägget till exempel.
Men bara i passliga doser. Absolut inte för mycket!

Usch vad det är mörkt ute. Jag är glad att min kamera har ett relativt bra mörkerläge och att jag har ett stativ!

Ha det gott! Kamomilla

43 kommentarer:

  1. Vilken lysande (....) idé att göra om cykelhjul till ljuskrona! Den idén skulle jag vilja stjäla om jag får. Undrar bara: ljusslingan du har i - går den på batteri eller har den sladd och kontakt (vilket ofta gör att jag ger upp alla liknande projekt eftersom sladden syns och inte når till ett uttag och måste ha skarvsladd osv osv)?

    SvaraRadera
  2. Hej Renée!
    Den har sladd (om du kikar noga på närbilden så ser du) Sladden är ovanligt lång, vilket möjliggjorde en sån här lösning. En skarvsladd uppe på ett skåp hjälper på sista biten...

    SvaraRadera
  3. Vilken tur för dej att nån hade ratat så fina grejer. Fint e hjulet ovanför bordet, kanske de hittade hem nu:)

    SvaraRadera
  4. Ahaaa... bra gömt! En annan fråga: vad använder du för sprayfärg till dina projekt och var köper man dessa?

    SvaraRadera
  5. Reneé --> Helt vanlig sprayfärg på burk- köper den i ställen som biltema till exempel.. Alltid den med matt yta, det blir bäst. :)

    SvaraRadera
  6. Ditt kök. Jag säger då bara det! Det är så in i nordens mysigt!!!

    Ja, jag instämmer till fullo med vad du skrev hos mig. Visst är det så!

    Kram och godkävll.

    PS - kul att få ett ansikte på dig :)

    Anna

    SvaraRadera
  7. Hjulet blev ju helt megafint ovanför bordet! Dina fynd förstår inte jag heller att nån velat bli av med, eller så är det nån som köpt sig ett stort lager. Lyckans ost du som hittade dem!

    Kram Sabi

    SvaraRadera
  8. Men vilka fina skålar, lyckost!! Och mysigt i köket (som vanligt):) Kram

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Har inte varit inne här på en tid (tidsbrist kallas det visst) men har dig nog länkad på min blogg... hoppas ok? Jättefina idéer du har och förverkligar! Jätteinspirerade att vara in här!
    Hjulet är jättefint ovanför bordet!

    SvaraRadera
  10. Ditt kök Kamomilla är så beundransvärt vackert & mysigt. Ljuskronan pryder sin plats!
    Att göra fynd är alltid kul.

    Kramar /madelene

    SvaraRadera
  11. Hej tjejen, läget lugnt? =)

    Så fiiiint! Skenet från "hjulet" är mysig och verkligen fina bilder du tar i mörkret. Man kanske ska ta fram stativet och börja använda den =)

    Snart får jag åka hem, sitter här på jobbet och har gjort klart allt, men måste stanna kvar ett tag till om telefonen skulle ringa...Men det är inte synd om mig, jag är ledig imorgon. Jippiiiii.... Det enda som står på "måste" schemat imorgon, är att jag ska ha fyspass för sonens innebandylag. Men det innebär ju träning för min del också...skööönt =)....

    Ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera
  12. Så ljuvliga bilder du visar, gillar dina bilder och stämningen du fångar. Kram

    SvaraRadera
  13. VILKET LOPPISFYND!!! Har någon blivit galen eller???
    Jättemysigt med hjulet över bordet!!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Tur Du har som hittade så fina loppisfynd:o) Hjulet passar ju jättebra över bordet! Så mysigt i ditt kök! Ha det gott!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  15. Hej!!
    Nu har jag hittat en till favoritblogg. Åj så mycket trevligt du bjuder på. Här blir det många besök vill jag lova. Må så gott. // Maria

    SvaraRadera
  16. wow, det var din lycka att någon annan ratat de söta prylarna. de passar ju helt enkelt bäst hos er. jag bara älskar stämningen i dina bilder, inte minst köksbilderna med ljuskronan som pricken över i!
    där ska den hänga, absolut!
    tack för dina vänliga ord. ibland får jag bara en sån känsla att det jag sysslar med inte är riktigt klokt (sett ur andras ögon). stor kram till dig, "orvar" ;)

    SvaraRadera
  17. Hjälp Kamomilla

    hur gör jag så att jag får min blogg som din med två sidoinlägg? Blir galen när jag inte fattar. Inte får jag en bild eller flera bakomrubriken heller, grrr.

    Sabi

    SvaraRadera
  18. Så otroligt mysigt!! Och den passar super där ovanför bordet!!:)

    SvaraRadera
  19. Wow,vilken underbar blogg jag hittade här! Kram susanne

    SvaraRadera
  20. Riktigt juligt ser det ut redan nu hos dig, åh så fint! Min söta man köpte faktiskt två advents ljusstakar och ställde in i det skal som ska bli vårt hus! Lyser upp så fint! I lillstugan har det varit omorganisering på våra 22 kvm, blir snabbt fullt, särskillt nu när vinteroverallerna tar över vår lilla hall! Men på söndag ska vi ha glöggkväll så då ska allt vara klart! Läste du att jag ska få en kamera idag? Jippie, inga fler mobilbilder på bloggen!!! Kram på dig söta du!/ Tess

    SvaraRadera
  21. Perfekt!
    Jag skrev ju att du skulle hänga den ovanför ett bord, hihi ;)

    SvaraRadera
  22. Ja, man kan verkligen undra varför någon tröttnat så fort på den fina bägaren och skålarna! Men det en tröttnat på blir skatter för någon annan istället... :)
    Julhjulet blev jättebra ovanför bordet, där passar det perfekt! Ger ett sådant mysigt sken!
    Beundrar verkligen dina fina bilder, du vet sannerligen hur du ska hantera kameran!

    SvaraRadera
  23. Fin blogg du har!
    Ska på loppistur i dag och hoppas fynda lika fint som du :)

    Ha en fin dag!
    /Pernilla

    SvaraRadera
  24. Sablar så fina loppisfynd du gjort, ja tänk vad folk vill göra sig av med fina saker...Grattis!
    Ljuskronan är också jättefin där den hänger ovanför bordet. Ger ett så mysigt sken!
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  25. Aj, aj, du har smärtsamt vackert hemma Kamilla! Så fint med hjulet ovanför bordet och de där skålarna är ju skitsnygga!!!! Vilken tur du har människa! Mari.

    SvaraRadera
  26. Kauniita kulhoja olet löytänyt, olisivat kyllä lähteneet minunkin matkaan :) Jouluinen pyöränvanne on kyllä yliveto!! Ihan mahdottoman hieno ja tunnelmallinen. Mukavaa keskiviikkoa sinulle!

    SvaraRadera
  27. Hej!
    Du är så påhittig! Det där blev ju super :)Jättefint!

    Vilket klipp att hitta så fina saker på loppis. Undrar vem som ville göra sig av med dem? Tur för dig iaf ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  28. Wow, så fint det blev - vilken härilg idé minsann!

    Skålarna var ju jättefina, vilken tur du har som hittar sånt!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  29. Ser snyggt och mysigt ut där den hänger. Passar faktiskt bättre där men var dock inte fel i fönstret heller. Det ska nog ut i skogen och plocksa ris och jag har ett hjul från en gammal spinnrock som jag ska testa att göra något liknande med. Ser fint ut! Marie

    SvaraRadera
  30. Jättefina skålar, du är ofta på rätt plats vid rätt tidpunkt du ;).
    Du får verkligen fina bilder tagna i dämpat ljus också, ett stativ är något jag tänkt investera i också.

    SvaraRadera
  31. Hei:)

    Takk for inspirasjon, og utrolig vakre bilder:)

    Hilsen Anett:)

    SvaraRadera
  32. Tack för hjälpen , måste pröva mig fram. får fråga nån annan hur man får in den andra spalten.

    Sabi

    SvaraRadera
  33. Kylläpäs on teillä niin kaunista ja kiva tuo koriste katossa. Mistä muuten tuo ylimpien kuvien tapetti on? Näyttää ihanalta.

    SvaraRadera
  34. Jamen ..det var så jag tänkte mig den från början när du skrev att du skulle hitta på något med detta hjul, så vackert...så klart den ska hänga där, KRAM

    SvaraRadera
  35. Ååååå vilken fin blogg du har!!

    SvaraRadera
  36. Tack. Vad händer hos dig då, längtar efter dina spännande tips. Kram

    SvaraRadera
  37. Superfina skålar och vaser som passar perfekt till jul..ja de passar ju jämt! Blev ju kanon med hjulet! Vad har du för typ av ljusslinga?..
    Du är så duktig på att fota, superfina stämningsfulla bilder! kram :)

    SvaraRadera
  38. Verkligen fina skålar. Vissa smågrejer håller jag på och flyttar på hela tiden. Endera har de ingen sätta plats eller så passar de helt enkelt på många ställen :)

    Hjulet är superfint sådär hängande från taket.

    Oj, stativ skulle nog vara guld värt dessa mörka tider. Jag har inget och saknar det mest hela tiden.

    Så undrar Nicke Nyfiken vad du har för kamera ;)

    SvaraRadera
  39. skålarna är ljuvliga! härligt med sådana fynd!!! ha en fortsatt bra vecka/ kram junhe

    SvaraRadera
  40. Men himmel så fint!
    Det är kul att fynda....
    I bland har man svårt att förstå att en del inte vill ha så fina skatter...
    Ditt kök är helt underbart!
    Jag är också sugen på mer färg den här julen så hos oss kommer det nog också "pluppa" upp lite färgklickar i rött här o där...;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  41. Vilka vackra loppisfynd du hittat!
    Jag tycker att din cykelhjuls krans
    blev supersnygg ovanför bordet.
    Där lyser den ju så vackert upp i skymmningen.
    Allt gott till dej! kram

    SvaraRadera
  42. Du e bara för bra:) du hittar då verkligen fynd vart du än vänder näsan:) men roligt! cykelhjulet blev perfekt där över bordet; ser så otroligt stämningsfullt ut! kanske det blir en variant här å:) tiden får utvisa! God fortsättning:)

    SvaraRadera
  43. Vad fint med hjulet i taket i stället, blir jättesugen på o kopiera din ide

    SvaraRadera