14 november 2009

Mera betong

Nu ta jag ett avhopp från julpyntet och går in på det där med betong igen. Ett stort fat ville jag göra och jag hittade ett av plast på loppis. Med en spetsduk till skulle det bli fint... Men det här visade sig att bli ett av mina "misslyckade " projekt, tro det eller ej...

Betongen var för lös, jag var för otålig för att orka rätta till det. Fatet klibbade fast i betongen och gick sönder när jag skulle ta loss det, lagren var för tunna och på vissa ställen vid dukkanten blev det hål så man ser dagsjuset igenom.. Men man kan inte lyckas alla gånger heller. Det enda som grämer mig är att plastfatet inte går att använda flera gånger för formen var ju fin!Men som prydnad duger betongfatet utmärkt! Nu ska jag bara klura ut vad jag ska ha i det. Vill ju inte fylla det helt för då ser man inte mönstret.

Kamomilla

27 kommentarer:

  1. Hej frun!

    Jag gillar verkligen dina betongfat. Jag får aldrig tummen ur själv att blanda. Jag höll på lite i somras och hade så skoj, men nu känns det som ett ogörligt projekt. Visst är det märkligt?!

    Nu skall jag väcka lilleman som sussar ute i kylan. Sköt om dig.

    Kram,

    Anna

    SvaraRadera
  2. Åh,, det var fint! Vilken mysig blogg du hade! Jag återkommer gärna!
    Lilla utlottningen pågår hos mig - välkomna !;)
    kram

    SvaraRadera
  3. I mina ögon ser det då inte misslyckat ut alls! Det ser ju snarare jättefint ut! Men det är inte kul om det blir för tunt och går sönder! Snyggt var det ändå!

    Önskar dej en skön lördag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. det där ser ju verkligen inte ut som ett misslyckande! det är jättefint. jag blir så sugen på betonggjutning jag med. vet bara inte var jag skulle ställa mina alster, jag har ju så få ytor att ha saker på. nå, kanske det löser sig till våren ;)
    ha en skön kväll! kramis

    SvaraRadera
  5. det tänkte jag ju inte på. jag har ju många små rum där ute där jag kan placera saker. tur att jag har dig när mitt eget minne inte räcker till :)

    SvaraRadera
  6. Det ser inte alls misslyckat ut - tvärtom så ser det vackert ut! En annan femma är ju förstås det sedan att om det har blivit för tunt och inte håller för det man tänkt det till...
    Flunssan verkar äntligen idag börja ge med sig - skönt! Om det var nöff nöff vet man väl aldrig då det inte tagits prov. men det kanske var en "lindrigare" variant ???
    ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. I mina ögon ser de allt annat än misslyckat ut, de hittar nog sin plats det me:)

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt betongfat. Jag tycker det var väldigt snyggt, men förstår om du inte är nöjd, man har vissa föreställningar hur saker och ting ska se ut.
    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  9. Skulle vara öeröycklig om jag hade ditt misslyckade försök här hemma, förstår att du blev less men i mina ögon så är det så vackert, ha en skön lördagskväll, kramen

    SvaraRadera
  10. Vad synd att det gick sönder för det var verkligen fint, ha i bland har man intge tålamod att vänta eller ork att rätta till det känner jag mycket väl igen. Kram

    SvaraRadera
  11. Men wow, vilket fat du har gjort. Misslyckat? Hmm.. har jag svårt att tro, verkligen jättefint!

    Ha en mysig lördagkväll!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Hejsan!
    Mycket har jag gjutit men med spetsduk i bunke var något nytt. Får prova när ny betongsäck är inköpt. Har tänkt att gjuta lite småprylar i "fiberbetong" som också ska vara frosttålig. Du har en härlig och inspirerande blogg. Ha det gott, Karina


    htt://karinasblogg.lekame.com

    SvaraRadera
  13. Jag ser då inte att det skulle vara misslyckat!:) Bara fint!:)

    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Tack det värmde när det kommer från dig. KRam

    SvaraRadera
  15. Jag har missat flera ljuvliga inlägg nu för veckan har varit körig. Julhjulet sitter ju perfekt som en takkrona, himla fint!
    House-Doctor-fynden var helt underbara, vad hade den som sålde dom för smak kan man undra???
    Sen ditt fina tips för julklappsinslagning, du har såå fina idéer!!! Tack!
    Och din betong, jag tror ingen annan än du kan se något som är fel med det söta fatet! Det blev superduperfint!
    Ha en mysig kväll! Kram Cilla

    SvaraRadera
  16. WOW! Jag tycker fatet blev hur fint som helst! Synd förstås om plastfatet gick sönder! Ska alltså betongen vara trögflytande när man gör dylika fina saker?

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  17. Hallå där!

    oj vad du är duktig...såå fint!

    jag tycker inte du behöver ha något där i...fatet är ju ett smycke i dig...;)
    Jag ska nog maila dig en massa frågor nu...;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  18. Skulle du inte ha nämnt att du misslyckades hade vi inte vetat något, fatet ser jättefint ut!
    Julpåsarna du hade i förra inlägget har jag sett någon annan bloggare haft också och de ska jag också göra någon dag. Både miljövänligt och praktiskt ;o)

    SvaraRadera
  19. Chamomile,
    I enjoyed looking & reading your
    wonderful blogg. You have given
    me some wonderful ideas to decorate.
    Sue
    from Englewood, FL USA

    SvaraRadera
  20. Lekkert betongfat fra deg. Første gang jeg er innom bloggen din, men det er utoligflott:)

    Juleposene du har lager var også utolig fine.. masse tips her inne gitt:)

    Jeg legger meg som følger.

    Ha en fin søndag.

    Klem fra Norge

    SvaraRadera
  21. Ser ju jättefint ut! Synd om det inte blev så bra som du ville, men jag tror man måste misslyckas ibland för att sen verkligen lyckas :)

    Kram Jojo

    ps gillade verkligen din ide om julpåsarna! Smart :)

    SvaraRadera
  22. Hittade till dig tack vare tipset i Lantliv. Dina bilder från köket den 8 nov är helt magiska! Så vackra och vilket kök!! Som en dröm! Ha en mysig söndag! Kram Anna

    SvaraRadera
  23. Men kanske det är bra att allt inte blir så perfekt:) vi människor är ju allt annat åxå:)så blir det lite mera liv och variation i det hela! men jag vet ju precis hur besviken man är då det inte blir så som tänkt! fast på bild ser man absolut inte att något skulle va fel:)

    SvaraRadera
  24. Det ser verkligen inte misslyckat ut....jag tycker också att de fina tyg-jul-påsarna är en toppen idé!!! Så kreativ du är! säger jag som ligger på soffan idag...... Ha en fin vecka Kram fr C

    SvaraRadera
  25. Jag tycker inte alls att ditt fina fat är misslyckat!! Riktigt charmigt och lantligt!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  26. Jättefina fat! Synd att formen gick sönder. Min granne har cementgjuteri och han använder släppolja som han duschar på/i formen innan de gjuter, typ vägtrummor och sånt. Oljan han använder är rätt tunn så det borde nog gå med matolja av nåt slag. Prova det nästa gång så kanske det blir flera fina fat.

    Härlig blogg!

    SvaraRadera
  27. Misslyckad eller inte, den ser superfin ut. Trevlig helg!

    SvaraRadera