11 november 2009

Julklappar i påse

Varför alltid packa in julklapparna i papper? Varför inte i påsar, som man kan få tillbaka och återanvända, eller som den som får paketet kan återanvända i sin tur? Det blev en rejäl bit lakanstyg över efter att jag sytt kuddarna i förrförra inlägget. Så nu tog jag färg, en stämpeldyna, tyg och lite juligt band och så blev det pysseltime! Bäst är det med textilfärg, men sån hade jag inte hemma. Så dessa påsar går tyvärr inte att tvätta. Men om jag lyckas inspirera någon så ger jag rådet att använda textilfärg som sen stryks, för att hålla tvätt. Stämpeln kom i ett fyrpack-paket i Tiimari.Två små och en större...Jag hann med både kuddar och påsar på några timmar bara och det var så kul att pyssla med tyg för omväxlings skull. Men trots det ska jag i nästa inlägg åter visa lite betong... :)

Kamomilla

46 kommentarer:

  1. Jag har varit inne lite på samma linje som du :O) men här blev det julpåsar bara för flaskor...jag är litet ensidig det ska medges...
    Fina är dina påsar i alla fall, gillar speciellt stämpeln!

    SvaraRadera
  2. Meillä on tätä ideaa käytetty jo monena vuonna. Paitsi, olen ommellut pussit joulukankaista, jotka hankin alennusmyynnistä tai kirpparikankaista. Ilokseni lähipiirin kesken kiertää nämä pussit sitten joulusta toiseen. Saan välillä niitä takaisin, sisältö on vain muuttunut. pusseihin on myös helppo pakata hankalatkin lahjat. Ihana välttää jouluaaton karsea lahjapaperikasa. Valkeita pusseja ei vielä ole ollut, joten ompelemaan niitäkin.

    SvaraRadera
  3. Jätte vackert !
    visade en vän dina fin akuddar..

    som du visade i förra inlägget. Vi tyckte de var så otroligt vackra.

    Du är så duktig..

    kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så snyggt!Ifjol sydde jag påsar av olika paketpapper som också blev en lite annorlunda presentförpackning då sömmarna syntes.T.Gredelin

    SvaraRadera
  5. Bra tips.. det ska jag absolut ta tillvara på.

    Ha det gott och pyssla lugnt!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Ja tänk om man skulle slippa alla högar med papper som kommer och bara få packa ner påsarna för återanvändning till nästa år....fast man borde göra några varje år så blir de lite mer olika:)

    SvaraRadera
  7. Vilka söta påsar du gjort. Och smidigt att ta tillbaka "omslaget".
    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  8. Så fina små påsar, och enkla att fixa också om man är lite händig :) Har själv gått och klurat på inpaketeringsidéer. Så småningom ska det nog bli lite inlägg.

    Trevligt veckoslut,
    kram Hanna

    SvaraRadera
  9. Tosi hyvä idea ja tuli kyllä kauniita! Kiitos nopeasta tapettiaihesiesta vastauksestasi blogissani, ilahduin kovasti:)

    SvaraRadera
  10. Hej
    dom var ju fina, man kunde ju använda de mindre som doftpåsar också, fylla med lavendel och annat som doftar gott.
    Stämplarna vill jag också ha, ibland har dom riktigt fina saker på Tiimari, det är bara så sällan jag ids gå dit.

    Sabi

    SvaraRadera
  11. Vet vad, exakt vad jag hade tänkt och göra i år! Fast inte så snygga som du, mina kommer nog att bli utan stämplar - har inte tillräckligt med tålamod.

    SvaraRadera
  12. Hejsan,
    Va söta påsar.
    Tack för dina fina tips!
    Önskar dig en skön helg.
    Kristina

    SvaraRadera
  13. Jess!!! Dom stämplarna har jag ju, måste testa...tack för tipset:)(igen)
    Kram

    SvaraRadera
  14. å så fina! jag såg om din fina blogg i lantliv! har försökt göra sånnadär betongfat som du, men de går bara sönder! trots att de får torka sakta och allt det där... har du nån armering i dina?

    SvaraRadera
  15. Hittat in till dig,och blir genast inspirerad.Kul och användbara små tips. Kommer igen=)
    Annica

    SvaraRadera
  16. Aa, det kan jag använda mina stämplar till. Tack å tack för ett bra tips igen. Kram

    SvaraRadera
  17. Jisses så fina!!!! Detta tipset kommer jag att härma rakt av!!
    Jag blir så inspirerad här inne!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Vad smart! Att tänka lite på miljön! Tack för alla fina bilder och rolig inspiration Du ger!!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  19. Vilken bra idé!
    Å vilka fina påsar det blev! Ska nog ta och pröva snart!

    SvaraRadera
  20. Fina! Absolut, det här ska jag också göra i år!

    SvaraRadera
  21. vilket toppentips! de där klarar ju till och med jag av att sy! det blir nog en del sådana i år, har jag nu bestämt mig! tack för tipset, vännen!

    SvaraRadera
  22. Oh vad fina och vilken superide.
    Sådana skall jag göra så fort krafterna kommer tillbaka efter denna flunssa...
    Tur att det finns Tiimari i denna lilla stad :)
    Kram,
    Lotta

    SvaraRadera
  23. Ja, mig smittade du definitivt!!
    Jag blev jättesugen på att göra nåt sånt och -tadaaa- jag har ju faktiskt just precis dom där stämplarna redan :D
    Men jag undrar allt om jag får tag i nån textilfärg i vår lilla stad, kanske på bokhandeln isf...
    Textiltuschpennor har jag, dom kan man också göra mycket kul med.

    Tusen tack för idén!!
    Ha en riktigt fin fredag och helg!
    Kramis!

    SvaraRadera
  24. Vilken härlig idé å va söta dom blev. Hur man skall kunna lämna dom ifrån sej e ju sen en helt annan sak. Dom skulle ju sitta fint under julgranen åxå:)

    SvaraRadera
  25. Ihania pusseja, kauniit leimasimet, täytyypä käydä Tiimarissa.

    Ihania löytöjä edellä ja krassi sopii loistavasti paikalleen. Meillä on aina aiemmin jouluna ollut iso havukranssi kynttilöinen lampun tilalla ruokapöydän päällä. Viimeksi kynttilässä oli jotain vikaa ja se valutti älyttömästi ja paloi siten loppuun hurjaa vauhtia, onneksi huomasimme ajoissa, ettei päässyt vahinkoa tapahtumaan ja nyt ei oikein tiedä uskaltaako sittenkään oikeita kynttilöitä laittaa, mutta tuohan voisi olla hyvä vaihtoehto.

    SvaraRadera
  26. Vilken härlig ide. Nu blev jag plötsligt mycket ivrig att komma hem från jobbet och pyssla lite :)

    SvaraRadera
  27. Nej nu tror jag Lilla Kamomilla är i sitt esse, och ingen är gladare än oss för det: ) Här haglar det ju kreativitet! Kors, och allt du gör och återförbrukar blir vackert också!!! Jättefina små påsar, så juliga och vackra!!! Mari.

    SvaraRadera
  28. Så fina påsar!
    Nu längtar jag redan efter att få se vad du fått till i betong. Ett favoritmaterial för mig också, men det blir mest jobbat med det sommartid.

    Kram och trevlig helg!
    /Pernill a

    SvaraRadera
  29. Hej

    Vilka söta påsar. fint och ha till smycken..

    Önskar dig en härlig helg. Kram Pirre

    SvaraRadera
  30. Bra föslag med påsarna, och väldigt vackra blev de, kanske något att fundera på :). Agnetha

    SvaraRadera
  31. Vilken bra idé! Jag har lite stämplar liggande som jag inte använt på länge...
    Tack för tipset!
    Malin

    SvaraRadera
  32. Ihania kuvia ihastelemassa, katselin samoja pieniä "narukummisaappaita "kirpparilla. Hauskaa nähdä ne blogissasi=) Hieman harmitti kun en niitä napannut;)

    SvaraRadera
  33. Tosi hienoja ja kiva idea!!!
    ja muuten ostin lehden josa juttu kodistasi ja tykkäsin!
    Iloista viikonlopppua!

    SvaraRadera
  34. Kauniita ja raikkaita pusseja :)

    SvaraRadera
  35. Enkelt och snyggt! Bra att ta till vara stuvarna från tyget och göra något kul av. Ha en skön helg! Marie

    SvaraRadera
  36. Så fina saker du pysslar ihop! Dessa påsar blev ju hur fina som helst!
    Trevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  37. Var får du allt ifrån!?
    Kanonfint.....vilken idé!!
    Och ljuskronan i förra inlägget är så vacker.
    Här är gudagott att vara....jag tror jag kommer och bygger mig en hydda!
    :o)
    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  38. Vilken härlig ide! Och barnen kan ju också vara med och skapa nåt eget. Toppen!!!
    Ha en härlig helg
    Kram Paula

    SvaraRadera
  39. OM du lyckats inspirera någon... du är knasig du.
    Det var ju en jätte fin ide, klart jag måste göra påsar jag också.
    Ha det bra!
    Nu blir det fredagsmys.
    Kram vännen
    Marith

    SvaraRadera
  40. En sån jättefin ide och dessutom ekologisk!

    SvaraRadera
  41. Vilken fin blogg du har, underbart hem med en massa fina grejer, jag har nog inte varit inne hos dig förut men jösses vad fint det va. Påsarna är bedårande. / Carre

    SvaraRadera
  42. Hej! vilka underbara påsar du gjort.....och jag gillade kuddarna med det röda.
    ha det gott!
    lotta

    SvaraRadera
  43. Hej!
    Oj så mycket fina kommentarer du får, måste säga att du verkligen förtjänar varenda en.
    Visade din blogg häromdagen för min man och vad hände? Jo han blev helt förälskad i din blogg!!
    Han satt och kollade igenom dina fina inlägg och blev helt lyrisk.
    Men kan inte göra annat än att hålla med honom.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  44. Löytyipä ihana blogi vaikka ruotsia en kunnolla osaakkaan, kuvia katselen kuitenkin sujuvasti! Hyppäsin tänne Mimmulin blogista :)

    SvaraRadera
  45. Så mycket pyssel du gjort, det e ju så kul. Jätte mysig blogg. Kram Camilla

    SvaraRadera
  46. Fantastiske poser du har dekorert..blir alltid så inspirert når jeg besøker bloggen din.Bare så synd jeg ikke har tid..vel jeg produserer jo mine hønsenetting hjerter da..men skulle gjerne prøvd meg på betong også:o)Fortsatt god kveld til deg fra Maliva

    SvaraRadera