29 november 2009

Vinnarna dragna!!

Oj ett sånt jobb det blev med alla lotter! När jag räknat alla som lämnat hälsning och lagt till de som länkat för två lotter samt lagt till alla de e-mail som strömmat in så kom jag till 292 lotter!! Huvudvinsten, detta smycke: Går till tjejen med bloggen Lantliv i Norregård !!! Stort grattis till dig! Maila mig din adress så ska du få smycket på posten!

Det andra smycket går till Veronica som skrev en e-mail och ville delta. Veronica, detta smycke blir ditt bara du mailar mig din adress. Grattis till vinnarna!!!!

Hos oss firar vi inte lillajul på något annat sätt än med att ta fram julpyntet sådär på allvar och kanske med lite glögg och något gott att äta. Jag fick för första gången julduka i lusthuset. Oj vad det blev mysigt! Stig på!Ingen elektricitet här, bara stearinljusens sken...

Jag vet inte om det behövs så mycket text här... bilderna talar väl för sig?
I höstas köpte jag en livsmedelstork, med avsikten att torka svamp och frukt. Då måste jag ju testa den på appelsinskivor också och de blev så fina, och snabbt gick det!
Lite tomtar måste det ju vara också. De här är mina favoriter. Svante och Nisse heter de och är skojigt nog faktiskt döpta till det långt innan jag anade att det i bloggvärlden skulle finnas två Westisar med de namnen... LantlivsAnettes och min.

Första adventsveckan är här. Nu börjar den bästa tiden på året. För mig är julen inte alls bara julafton och jag räknar helst inte ens dagarna som är kvar dit, utan för mig är hela december lika med jul! Jag vill njuta hela månaden, julafton är bara en härlig avslutning på det hela.

Ha en skön vecka allihop, så hörs vi igen!

Kamomilla

54 kommentarer:

  1. Jösses, så vackert! Helt underbart...där skulle jag vilja sitta och fika. :)

    Ha en fortsatt fin söndagskväll! Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinnarna!!
    Oj vad det ser mysigt ut i lusthuset. När det gäller den bästa tiden på året så håller jag fullständigt med dig.Nu bara vill jag att dagarna ska gå långsamt lååååångsamt. Härligt!
    Njut av veckan som kommer!

    SvaraRadera
  3. Underbart vackert! Ni har då det vackraste lusthus jag någonsin sett. Vilken stämning!

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag skulle vilja sitta där och smutta på glöggen! Härligt härligt häääärligt!!

    SvaraRadera
  5. GRATTIS till vinnarna! Vilka lyckostar som får så fina smycken!!

    Ditt uterum är helt bedårande vackert! Oj, vilken stämning och så fint det ser ut med alla levande ljusen!
    Där skulle man vilja sitta och fika eller dricka en mugg glögg!*suck*!

    Ha en fortsatt skön söndagskväll!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Så stemningsfult lysthus...Grattis til de heldige vinnerne:o)God ukestart til deg fra Maliva

    SvaraRadera
  7. Herre gud!! Är det sant!!?? Har jag vunnit detta fina smycket som du gjort!! Och jag vet ju hur mycket känslor som ligger bakom!! Jag ska bära det med stolthet och glädje!! Du kan inte ana hur glad jag är!! Och hur vackert är det inte hos er, jag blir alldeles betagen av dina fina bilder!!
    Var rädd om dig! Jag mailar min adress!!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  8. Bilderna talat verkligen för sej! Såå vackert! Och när det dessutom är mörkt syns det ju inte att snön fattas :O)

    SvaraRadera
  9. O så vackert...du har VERKLIGEN FÅTT DE FINT! Ska sitta och mysa till bilderna en stund och känna stämmingen! :)

    SvaraRadera
  10. Gratulerar alla vinnare!
    Va det ser underbart ut i ert lusthus! Tycker precis osm du, tiden före julen är den bästa med alla ljus!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  11. Grattis till vinnarna!
    Härligt mys i lusthuset, där får du sitta och ta det lugnt nu när du inte får göra något. Kom ihåg att ta det lugnt, läkarens order.

    Skön start på den nya veckan.

    Sabi

    SvaraRadera
  12. Det är nog helt fantastiskt vackert och stämningsfullt där i ert lusthus. Hoppas du får en bra vecka :)

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  13. Hej på dig, Hur står det till?

    Ett stort grattis till vinnarna, "lyckos er" =)

    Herreguuuud vad fint ni har det. Så mysigt.... där vill ju jag sitta och dricka glögg =)

    Ha det gott och en bra start på nästa vecka. Kram Pirre

    SvaraRadera
  14. Grattis till vinnarna!!

    Mysiga bilder från ert lusthus! Trevligt!
    Hoppas du får en bra vecka!

    SvaraRadera
  15. Grattis till vinnarna - de fina halsbanden skulle man ju ha velat vinna.... :-)
    Vilka fina stämningsfulla bilder du visar Kamomilla! tack

    /Marie - Systrarna -

    SvaraRadera
  16. Å så fint och mysigt du har gjort. VAd är en livsmedelstork för de blev så fina inte alls så där bruna och tråkiga. Tack för komentaren, vad kul att du gillar det. Måste säga grattis till vinnarna lyckos er. KRam

    SvaraRadera
  17. Såå vackert och mysigt du gjort i lusthuset! Där skulle man gärna vilja sitta och dricka lite glögg.

    Vill passa på att gratulera vinnarna av de fina smyckena...man blir lite "avis"

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  18. Grattis till vinnarna!!
    Åh vad det är vackert i ert ute rum..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Grattis till vinnarna! Oj såå mysigt i lusthuset, jag fick lite luciamorgonskänsla när jag ser bilderna!
    Ja visst ska vi njuta av julen hela december :) Ha en bra start på ny vecka!

    SvaraRadera
  20. Hej tjejen!
    Ett stort grattis till vinnarna! De måste vara överlyckliga över de jättefina halsbanden...
    Himmel vad fint det är i ert lusthus!!!!!!!
    *fniss* Så roligt med namnen på tomtarna...
    Stor kram //Susanne

    SvaraRadera
  21. GRATTIS till vinnarna!

    Så stämningsfullt ni har haft i ert lusthus! Man blir helt mållös, så vackert det är!

    SvaraRadera
  22. Gratis till en mycket lottad vinnare som vann detta otroligt vackra smycke..Massa kramar till bloggerskan själv..Kram Susanne

    SvaraRadera
  23. Vilken magisk stämning i lusthuset!!! Så vackert!
    Och du har så fina arrangemang. Jag gillar när naturens gåvor används, frukt, nötter, kanel, stjärnanis m.m, det är inte bara vackert, det doftar ju så gott också!
    Ha en mysig vecka! Kram Cilla

    SvaraRadera
  24. grattis till de lyckliga vinnarna!
    som du vet tänker jag precis lika om julen som du!
    åh, vilken stämning i lusthuset. gissa om jag hade velat vara där med er?
    kramkram

    SvaraRadera
  25. Åhhh himmel vad fint ni har det, sååå mysigt !!
    Men finast är nog tomtarna Svante och Nisse !!!!
    Ha en fin dag vännen
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  26. Oj, vad avundsjuk jag blir på dig när jag ser bilderna på ditt underbara lusthus. Det ger verkligen själ till ordet LUSTHUS. Må så gott.
    Yvonne

    SvaraRadera
  27. Grattis till vinnarna! Skulle kunna tänka mej att sitta i ert lusthuset hela december:) Så stämningsfullt å mysigt.

    SvaraRadera
  28. Åh så vackert! Jag får riktigt rysningar i hela kroppen!

    SvaraRadera
  29. Ja, bilder talar för sig själva! Så otroligt vackert det var i ert lusthus!!!

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  30. Tuo teidän lusthuset on aivan uskomaton!

    SvaraRadera
  31. Grattis till vinnarna! =) Så mysigt och trivsamt det är i lusthuset, kaminen värmer väl bra. Dagarna innan, ja hela december kan man njuta;) j

    SvaraRadera
  32. Voihan kun ei arpa osunut kohdalleen, mutta upeata oli katsella näitä kuvia huvimajasta! Niiiiin tunnelmallista ja kaunista, on se vaan mahtava paikka!

    SvaraRadera
  33. Stort grattis till vinnarna! Vilka fina bilder från uterummet...
    Som gjort för att dricka glögg i och sitta och njuta av julefriden.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  34. Vilka super härliga bilder!!!

    Kram Jojo

    SvaraRadera
  35. Härligt med ett utehus. Mitt växthus lyser upp fint här ute på landet i mörkret. Det blir så stämningsfullt med levande ljus. Väldigt vackert och mysigt hos er. Ha en skön vecka nu och pyssla på i din takt! !-) Kram - Marie

    SvaraRadera
  36. Så vacker och så juligt, underbara bilder.

    SvaraRadera
  37. Grattis till de lyckliga vinnarna! :-)

    Vilket otroligt fint lusthus ni har, det ser så stämningsfullt och vackert ut på bilderna!

    Kram
    Beatrice

    SvaraRadera
  38. Grattis de de lyckostarna!! Helt underbara smycken.
    Nu äntligen har jag blivit färdig med att lägga en länk till din så inspirerande blogg!
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  39. Vad mysigt och härligt det blev i ert lusthus! Det känns så inbjudande ut.
    Visst är hela december juletid, då man får pyssla extra mycket och göra det mysigt i mörkret.
    Ha det gott och sköt om dej! kram

    SvaraRadera
  40. Ihana, ihana ja niin tunnelmallinen huvimaja.

    SvaraRadera
  41. ohhhhhh drar mig i håret, hur har jag missat detta och samtidigt som jag hjular sååååååå glad att hitta hit, vilken blogg alltså, tog sig rakt in i lottens hjärta, guuuuuu vilka bilder, vilket lusthus, kommer snart igen, läkar så jag aldrig tappar bort dig!!!!
    tack till pirre som länkade hit****

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  42. Underbart att använda lusthuset även till jul! Gillar Er kamin. Letar efter ngt liknande till vårt "stor-rum". Är Er gammal? Den ser svensk ut, men liknande fanns säkert i Finland.Vart fann ni den!? Ha det! Mitt Egnahem

    SvaraRadera
  43. Otrligt fint lusthus,nu måste jag prata allvar med den jag delar tidningen med. Ett lusthus kan man väl önska sig av Tomten??
    Annica

    SvaraRadera
  44. Grattis till dina lyckliga vinnare, underbara stämningsbilder så fint ,med kaminen, kramen

    SvaraRadera
  45. Visst är adventstiden speciell! Den underbaraste av tider faktiskt och att få tända ljus och känna dofter av saffran, kanel och pepparkaka - det är gudomligt.
    Att få uppleva dessa julens dofter i ditt mysiga lusthus... det vore toppen!
    Ha det underbart/
    Ulrika

    SvaraRadera
  46. Sååå mysigt och vilken skön julstämning!! Blir så inspirerad!!

    Grattis till vinnarna!

    Kram

    SvaraRadera
  47. Såååå mycket fint du visar och vad fint det blev och enkelt med äpplet och mossan i kruka.....ksnske snor din idé där:)
    Ha det gott!
    Lotta

    SvaraRadera
  48. Ert lusthus är så härligt!
    Det var roligt att vara med om lotteriet. Jag är ju så lyckligt lottad att jag ren har ett vackert Kamomillahalsband!
    Kram!
    Maj

    SvaraRadera
  49. Grattis till de lyckliga vinnarna1 :)
    Så mysigt det ser ut i lusthuset, där skulle man gärna sitta och bara njuta och koppla av! :)
    Kul att du råkade döpa tomtarna till just Svante och Nisse, hihi!
    Hos oss har det alltid varit tradition att äta lutfisk och skinka på lillajul, och att dela ut små lillajulklappar. Så även i år! :)
    Önskar dig en fin advent och 1:a december! :)

    SvaraRadera
  50. ohh vad härligt...
    grattis till vinnarna, de lyckostarna!
    Och en stor kram till dig.
    Susanne

    SvaraRadera
  51. Å så mysigt i lusthuset, så stämningsfullt! Oj nej, nej jag har missat din fina utlottning.
    Har tyvärr nästan ingen bloggtid alls för tillfället.
    Grattis till vinnarna av de fina, unika smyckena!!

    SvaraRadera
  52. Såå fiint! Vilket uterum:) Jag blir hänförd.gissa om jag blir avis!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  53. Ditt lusthus är så otroligt fint! Ett sådant skulle jag också vilja bygga. Får jag låna några av bilderna och visa på min blogg? Jag hänvisar såklart till dig.

    SvaraRadera