6 november 2009

God Hjul med budgetpynt

Tusen tack till alla för trevliga mail och hälsningar på bloggen! Jag försöker alltid efter bästa förmåga besöka de bloggare som lämnar en hälsning, men alltid räcker tiden inte till. Nu har vi varit utan nätkontakt ett dygn så jag har en hel del på bloggkollen att uppdatera mig med. :)

För den som inte är bekant med bloggkoll så kan jag berätta att det är ett utmärkt redskap för den som vill veta när favoritbloggarna uppdateras med nya spännande inlägg! Länk till bloggkoll finns i högra spalten på sidan.

Men nu till recyclepyssel med cykelhjulet, det lovade jag ju i veckan. Jag målade det vitt, som så många kanske anade. Och så band jag en blåbärsriskrans runtom. Jag vet att det är långt till jul, men å andra sidan är det bäst att börja med sånt här pyssel i tid- i december har man mycket annat att göra!!!
Ut på bykstrecket och fram med vita färgen igen...
Och så en ljusslinga som jag fyndade secondhand för en euro... Jag vet ännu inte var detta hjul ska placeras, för det känns ganska stort i köksfönstret. Får se, det finns ju gott om tid till advent... jag hinner fundera.Totalkostnad: cykelhjulet, ett containerfynd=gratis, blåbärsris från skogen=gratis, färgen= hälften av en färgburk-ca 2e och secondhandfyndad ljusslinga 1e, sidenband, en restbit=gratis. Totalkostnad 3e.

Tid för detta pysslel sådär på högt uppskattat: ca 3-4timmar. Sen kan man ju spendera en hel del tid med att fundera var den ska placeras... På lodrätan eller vågrätan, (den kunde vara fin ovanför ett bord?) i fönstret, vid dubbeldörarrna eller på väggen- eller???

Nu ska jag njuta av en skön och rofylld lördag. Antagligen i betongens tecken. Kamomilla

36 kommentarer:

  1. Vau miten kaunis siitä tuli! Minusta se sopii loistavasti tuohonkin! Sinulla kyllä noita ideoita piisaa! Ihanaa, että jaat ne kanssamme!

    SvaraRadera
  2. jag undrar ibland vart du får alla dina fina idéer ifrån..Denna var ju super fin..Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Todella hauska kranssi, taas paras uusiokäyttö :) Onneks ei ole siinä ongelmaa kun sijoittelee kun käy niin hienosti minne vain.

    SvaraRadera
  4. Tack för titten hos mig!

    Det var ingen dum idé att göra en krans av ett cykelhjul! Blev jättefint med blåbärsriset och stämningsfullt med ljusslingan i...och framförallt till en billig peng!

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  5. Hej Kamomilla! Det här är nog det bästa av allt med din blogg, att du tar nåt vanligt och hips, vips har du trollat fram något helt fantastiskt! Vad fint det blev! Tänk att det snart är advent...här snöar det för fullt, har nog snöat hela natten, härligt =)
    Ha det gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Cykelhjulet blev jätteläckert. Inte alls som jag trodde. Kul.
    Ha en bra helg! Kram...

    SvaraRadera
  7. Oj, vad cykeldäck det kommer att försvinna från folks cyklar nu en tid fram över...... Den är superfin! Fantasi har du minsann och det blir ju himla snyggt det du gör. Tack för en bra inspirationsblogg! Marie

    SvaraRadera
  8. Vad sött de blev, å de e väl bara att pröva sej fram tills de hittar sin plats.

    SvaraRadera
  9. Hejsan svejsan!
    Det var då det smartaste och snyggaste tipset jag har sett på länge! Mycket fiffigt du gör!
    Ha en trevlig helg önskar fru Ekeby.

    SvaraRadera
  10. åhhh... du och dina helt underbara ideer. Sååvackert och mysigt!
    Du är en hejjare på att återanvända på alla möjliga vis. Allt blir vackert!

    Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  11. Snyggt som tusan!! Jag tycker inte alls att det är för stort där i köksfönstret men smak och tycke är ju olika och det kan ju hända att det finns nåt ställe det passar bättre på. det brukar klicka till och falla på sin plats i något skede. ha ett skönt veckoslut!

    SvaraRadera
  12. Sinulta ei kyllä ideat lopu!! Todella hauska ja toimiva keksintö.

    En ole ehtinyt kommentoimaan teiltä tehtyä kotireportaasiakaan ollenkaan - kuvat ovat aivan hätkähdyttävän kauniita, aivan uskomattomia siis! Onnittelut, odotus kyllä palkittiin!!!

    SvaraRadera
  13. Du är helt otrolig...att bara komma på dessa härligheter!!!
    Det är sååå roligt att kika in på din blogg titt som tätt.
    Ha en skön helg!
    Kram Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig krans!!! Du är verkligen återvinningen personifierad!!! Vilken underbar idé!
    Kul att du gillade mina inlägg! Tack för rar kommentar! Ja du, vilka grejer det finns och vilka idéer sen! Nej, man behöver inte köpa allt, men titta in på deras sidor och inspireras...men du har ju själv så fullt av idéer och är så inspirerande!
    Jo, jag ska se om jag kan färdigställa målningen, men det är så jäkla mörkt!!!
    Ha en härlig lördag och TACK för ditt fina tips idag!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Du är otrolig! Helt ljuvlig! Och grattis till reportagen och Lantliv! Roligt!

    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  16. Återigen en helt fantastisk ide! Så vackert du skapar med enkla medel!

    SvaraRadera
  17. Ja du får alltid så fina ideér...
    Jättefin bild med hjulet i fönstret!
    Ha en trevlig lördagkväll!!

    SvaraRadera
  18. This is so clever! You have a lovely blog...
    Thank you for sharing!
    Ulla in California

    SvaraRadera
  19. du borde nog ha ett eget tv-program!

    SvaraRadera
  20. DU ÄR HELT FANTASTISK!!!!!!!!!!!! Helt underbart!!!!!!!!! Jag är stum av beundran! Kram fr C

    SvaraRadera
  21. ...så härlig sida du har!

    Fina bilder och skojiga tips,
    Jag blir inspirerad och pysselsugen.
    Har nu lagt in dig, på min sida, under "Kolla in..."

    Soliga hälsningar från Elis.

    SvaraRadera
  22. Huippuhieno oivallus!!! Mukavaa viikonloppua :)

    SvaraRadera
  23. Fniss, va rolig du ä, jag svär oxå över havet =)
    jag ha haft en toppen dag =) sååå glad!!!!

    Kram j

    SvaraRadera
  24. Ihana juttu nuo mustikanvarvut. Noin en ole hoksannut käyttää. Maljakossa on ollut ja tavallisena kranssina. Mutta maalata ne... Kokeilaan. Hyvää sunnuntaita teille.

    SvaraRadera
  25. ; ) Jag förstog att det var nått kul jul finurligt du hade på lurt. Gisses vad snyggt det blev. Nu har jag letat fram ljusstaken som skall målas, hoppas min blir åtminstone hälften så fin som din. Kram

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Måste bara säga vilket FINT hjul!! Vilken toppenidé =)
    Tänk vad man kan hitta på hihi.

    trevlig helg på dig
    kram johanna

    SvaraRadera
  27. Superfin hjul! Idag km jag mig för att köpa och läsa tidningen med stort T, som ert fina hus var med i! Underbart!

    Hon i soppan

    SvaraRadera
  28. Du är bara så otrolig vännen...trodde nog att det skulle bli ljus i denna men att du skulle hänga den kanske över ett bord..ha en fortsatt skön helg, kram

    SvaraRadera
  29. Tjena idésprutan!
    God Hjul blir det garanterat hos er då, hihi!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  30. Hej!

    Du är för rolig med alla dina spännande idéer!! Det är en av de saker jag gillar så mycket med dig och din blogg...

    Trevlig helg,

    Anna

    SvaraRadera
  31. Men vad du har fantasi!!! Otroligt. :)
    Det blev ju jättefint.

    Ha det så bra!
    KRAM

    SvaraRadera
  32. Du är ju makalös!!! Vilken idé och så jäkla snyggt det blev!!! Ett cykelhjul i fönstret med ris och belysning i, Genialt!!! Och så himla fint!!! Mari.

    SvaraRadera
  33. Ännu ett lyckat billigt jul pyssel!
    Som blev riktigt vackert!
    Det är nog bara fantasin som sätter gränser när det gäller att pyssla:-)
    Ha det gott! kram

    SvaraRadera
  34. Hej! Jisses, vilken fantasi Du har! Fint blir det oxå!
    Ha en trevlig kväll!
    Hälsningar Malin

    SvaraRadera
  35. Jättefina idéer du kommer med!
    Läste reportaget igår & blev helt såld. ;)

    SvaraRadera