22 november 2009

Tacksam

Oj så otroligt fin respons jag fick på förra inlägget! Det har fullkomligt rasat in kommentarer och mail i mängder, med uppmuntrande ord och rara hälsningar! Jag är helt överväldigad! Tusen tack!

Det var ingen lätt sak att hänga ut sina tankar här, men det kändes som att det behövde komma ut, jag ville ventilera lite. Bloggen kan ge lite fel bild, med sina harmoniska bilder och lugn, men människor är vi alla, och dras med våra besvikelser och livets knaggligheter mellan varven...Men jag ska inte vältra mig i det, bloggen är nog ändå tänkt som en positiv källa för inspiration. Ett lugnt och skönt andrum att återvända till... Och oftast är ju livet faktiskt riktigt gott!
Jag försökte febrilt först kika in hos alla som kommenterat, men med över hundra hälsningar på listan och med tiotals e-mail blev det ganska hastigt omöjligt att hinna med, jag hoppas ni förstår!!
Men nu är det dags att visa lite av det jag gjorde på terassen för en tid sedan. Budgetpynt och skrotfynd var temat alltså här. Naturmaterial och loppisfynd i en salig röra. Ett "nästangratis" projekt. En korg från en gammal damejeanne (klicka på ordet om du vill veta betydelsen) fick jag av Janette . Den vände jag upp och ner på och hängde en lykta i den. Lite som en gigantisk rostig klocka...
Skrinnskor och skidor är från återviningscentralen för en struntsumma.
Det gamla barnbadkaret fick jag också av Janette. Det har hål i botten men det är bara bra, så behöver jag inte tömma det efter dessa arma regn som håller i...Skivan ovanpå är en överbliven bit från den gamla vedlåren som mannen min gjort om till köksö.

Mitt stora problem i inredning är att tänka stort. Vår terass är enorm ( ca35 kvm) och jag pillar på i ett hörn... Man borde ha ett utemöblemang som skulle fylla upp lite, men jag vill inte offra vårt med att låta det stå ute i snöslask och rusk. Det blir lite för dyrbart pynt det...

En Irisch Coffee har varit guldkanten på kvällarna denna helg. I mina secondhandfyndade muggar som jag gillar så. Inte alls så dumt att skämma bort sig lite då och då.


Glöm inte att utlottningen av smycket är i gång ännu till adventssöndagen. Vill du delta har du ännu en chans! Lämna en kommentar i förra inlägget eller skicka en mail åt mig. Så är du med och tävlar om detta smycke... tidlosating@gmail.com

Voit vielä osallistua arvontaan jättämällä kommentin edelliseen postaukseen tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: tidlosating@gmail.com Voittaja arvotaan sunnuntaina 29.11


Lycka till! Kamomilla

29 kommentarer:

  1. Jag tycker det är skönt när människan bakom den vackra bloggen visar att hon just är.. människa..Desto vackrare tycker jag att bloggen blir..Och din blogg älskar jag alltid så härligt inspirerande bilder..jag har tvekat många ggr när jag öppnat mig för mycket ang min sjukdom och liv men har bara fått positivt tillbaka..Förstår att du inte kan svara på allt du får..Tack för titten idag..Kram Från ett mörkt Fare..Susanne

    SvaraRadera
  2. Hejsan svejsan!
    Så är det med livet. Mörkt och ljust, alla bär på något.
    Du ger oss så mycket inspiration! Tack för det! Från fru Ekeby!

    SvaraRadera
  3. förhärdat också, vad fint du pyntat på terrassen! och dina bilder är skarpa som en knivsegg!
    ta en irish coffee ikväll också ;)
    kramis

    SvaraRadera
  4. Vad modig du är som är öppen om din smärta, det tror jag är jätteviktigt - att få släppa ut sin frustration när man behöver det. Och din blogg är din egendom, så ingen kan säga att du inte "får" skriva om det som är jobbigt också. Det blir bara mer trovärdigt. För som du säger så är livet inte alltid pyssel och mys-pys och ljust och vackert. Ibland är det bara skit. Och det måste man få säga.
    Jag har själv en muskelsjukdom som innebär ständig värk och de inskränkningar på livet som det ger, och ibland blir det bara för mycket. Vissa dagar kan man tänka "jaja, det finns många som har det värre". Och andra dagar känns det som om "ingen har det så illa som JAG!". Och det måste få vara okej det också.

    Du har en fantastisk blogg och jag hoppas den ger dig lika mycket positivt som den ger oss andra som tittar in och läser och inspireras av dig!

    Sköt om dig!
    Kram :)

    SvaraRadera
  5. Ja du, Kamomilla - undra på att du fick så mycket respons - du bjuder verkligen på dej själv på så många sätt - både genom att blotta dej lite - och kanske flera känner igen sej där, som inte minst genom dina fantastiska skapelser som du visar!

    Dagens utebilder visar ytterligare din fantastiska kreativitet! Jag kan också tänka att - den som hade en Janette i bekantskapskretsen! Ha-ha! Oj, så fina saker du fått, men du vet ju också hur du ska avnända dem!
    Ha nu en härlig kväll och vecka!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Ett härligt sätt att använda damejeannen på:)Din terass e så härlig, å njut av en Irish coffee i lugn å ro å beundra dina händers verk.

    SvaraRadera
  7. Du har så rätt så, bloggen visar ju inte allt. Krämpor och sjukdomar syns ju inte, tänk all den kraft och ork att försöka få fram något som vi sedan är så lyckliga över att ha klarat av. Och du gör det med bravur är så tacksam att du visar det vackra du gör. KRam

    SvaraRadera
  8. Du verkar vara rätt person att förvalta ett arv av den kalibern=)Så fina saker du fått! Gillar speciellt lyktanordningen,fiffig var ordet.Irishcoffe glasen var ett superfynd,snygga som tusan.
    Nice måndag på dig!
    Annica

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Gud vad jag blir intresserad av det inlägg jag tycks ha missat! Här skall läsas...

    Gillar dina budgetpåhitt skarpt. Men det vet du säkert redan :)

    Stor kram till dig.

    Anna

    SvaraRadera
  10. Ja ofta är det ju så att den som ger mycket får mycket - och så tycks det vara i ditt fall angående förra inlägget.
    Men till terasspyntet, det där att tänka stort är inte lätt...men kanske nån ser ditt lilla rop på terassmöbler och vips så har det fixat sig utan att ni behövde låta era egna stå ute i regn och snö :O)
    Lyktanordningen är helt underbar!!!

    SvaraRadera
  11. Superdupervackert!!!

    Jag började på att pynta på altanen men kom liksom av mig... Borde allt göra nåt fint där eftersom man ser det genom köksfönstret.
    Gamla sparken har jag lyft fram! Nu väntar den på lite snö också :)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  12. Så fina grejor du hittar på! Återviningscentralen har blivit min skrot fynd plats med..nu när vi river ner gamla huset. Förra gången vi åkte dit min man skrattade att jag får inte följa me längre..dykade lite för ivrigt allt;D Ja men fick med en gammal stol, nord...ovs..=D

    Kram, värme glädje åt dig..hoppas vi får snart snö..=)

    SvaraRadera
  13. Sååååå himla snyggt! Jag blir så impad av vad du får till av dina fynd och överblivna saker! Supersnyggt! Ser ut som direkt ur en inredningstidning! Har du tak över där så ditt fina arrangemang inte blir förstört?! Nu blev jag oxå sugen på att pynta! Kram :)

    SvaraRadera
  14. Vad fint och mysigt du gjort det på er stora vackra terass. Det behövs verkligen ljus i mörkret nu!
    Jag önskar så att vi fick lite snö som lyser upp lite på marken.
    Det finns ingen stämmning med att pyssla och pynta i detta mörker.
    Vilka vackra muggar du hittat oxå!
    Man måste få unna sig något gott i mörkret och få varva ner lite oxå mellan varven. Ha det gott vännen! kram

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Å kära du! Jag läste ditt förra inlägg och känner så med dig!
    Som vanligt imponeras jag av din fantasi och kreativitet! Jättefint har du gjort det på terassen.
    Stora kramar / Vanja!

    SvaraRadera
  16. Men så fint pyntet blev på trappen!! Sååå fint med alla gamla saker! Vilken tur du har som får så fina saker!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  17. vad läckert du gjort med vinflaskkorgen och barnbadkaret!!!
    ha en fortsatt bra vecka/ kram junhe

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Oj, en del inlägg som jag missat! Jag har en likadan rostig stor korg som jag tänkte använda till ved. Jättefiffigt det du har gjort med din! Tyckte om dina smycken också, väldigt tråkigt med din värk, satt och kollade in halsbandet av silverskeden, du är verkligen duktig! Betongpållarna var också superfina!

    Ha en bra dag!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  19. Ahaa, det är en demejean som jag förvara veden i i vardagsrummet, det visste jag inte. Det var ju kul med den upplysningen, tack. :)
    Och du har ju använt din kreativt, det blev verkligen fint! Wow!

    SvaraRadera
  20. Hej tjejen

    Härliga bilder som alltid =)

    haha, precis så tänker jag också, att hoppas det inte händer nåt, för jag har inte ens kläder på mig =)))



    Ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera
  21. Åh vad fint du gjort på er veranda!
    Kraam susanne

    SvaraRadera
  22. Kämpa på, de e inte säkert lätt me sådan sjukdom.. O dedär me att öppna sig på bloggen, mpnga i liknande situation får säkert stöd av de så keep going! :)
    Ser man på.. världen e liten, jag har gått på samma klass son Janette. :)

    SvaraRadera
  23. Eine wunderschöne Weihnachtsdeko hast Du gezaubert. Bei den Bildern fühle ich mich wie im Märchenland.
    Zauberhaft.

    Einen schönen Voradvent wünscht Dir

    heidi

    SvaraRadera
  24. Hej!

    Ditt tillpiffade "hörn" av verandan der iallafall jätte mysigt ut. Jag brukar tänka att jag ska fokusera på det som är och inte på det som inte är eller inte blivit gjort :-)

    Ha en härlig onsdag!

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  25. Kikar in här för första gången efter tips från en av dina trogna läsare - Zäta. Här var det härligt att vara och nu ska jag spankulera runt lite till bland dina inspirerande inlägg.

    SvaraRadera
  26. hej och tack för hälsningarna hos mig *hihihi*
    betongfatet är köpt på ica maxi i somras =)
    ha dt gott/ junhe

    SvaraRadera
  27. Hej!!! Så vintrigt och fint pyntat! Om det bara ville komma lite snö oxå...Jag tycker du har riktigt julfint utan snö men tänk med....Ha det bra!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  28. Det var verkligen modigt av dig att så öppenhjärtigt berätta om dina problem med hälsan här - man beundrar bara din kreativitet desto mer! Att du, trots att det säkert alla gånger inte är så lätt, lyckas åstadkomma den mest fantastiska inredningen och pysslet man kan tänka sig!
    Bilderna du visar här är verkligen bevis på att du har öga för det där - du vet verkligen hur man kan förvandla nästan vad som helst till något fint! :) Tack för all inspiration! :)

    SvaraRadera
  29. Du det där halsbandet skulle muntra upp..får gå in och ta en lott, här börjar livet återvända långsamt men rejält ont fortfarande, kramen

    SvaraRadera