19 januari 2011

Glada koppar

Just före jul märkte jag till mitt förtret att jag inte hittade mina glöggmuggar. Tills jag kom ihåg att jag inte ens hade tillräckligt många- vi skulle ju ändå bli 11 pers. Vid ett snabbt besök vid återvinningscentralen i annat ärende råkade jag springa på dessa koppar- exakt elva stycken till antalet- för bara 2 euro!
Sen råkade det sig så, att jag blev så pass kär att de fick stanna kvar efter jul också. :) Inga fat har de, men det gör mig inget- jag blir glad av dessa koppar!
Kamomilla

Ennen joulua kaipasin glögimukejani jotka olivat täysin hukassa. Muistin kuitenkin ettei niitä tarpeeksi ollutkaan, olihan meitä 11 glöginjuojaa jouluna... Kävin ekotorilla sattumalta ja nämä kupit heittäytivät syliini. Kahdella eurolla ne sain- ja arvatkaa mitä?? Niitä oli tasan 11kpl!!! Glögimukeiksi niitä vain ajattelin alunperin, mutta rakastuin niin että saavat olla esillä koko vuoden!
Kamomilla

23 kommentarer:

  1. Hej hopp Kamomilla och ljuvliga glöggmuggar, de passar året runt och din header är så snygg!! Mari.

    SvaraRadera
  2. Oh ja, jag blir också glad av dem :)

    SvaraRadera
  3. Hej hej,
    jag håller med!! :-)
    Vad kul att få se vad du hittar på med stilleben och Photoshop, jag har gett mig den på att lära mig det programmet någorlunda. Lite att bita i kan man säga...
    Kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Mä tykkään punaisesta yli kaiken... tosi kivat mukit. En malttais laittaa kaapin perälle minäkään noita.

    SvaraRadera
  5. Så smukt et ornament du sætter på dine billeder

    SvaraRadera
  6. Jättefina och glada koppar! Ekotorget är varuhuset nr 1!!

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Dina koppar är fina tänk vilken tur man har ibland då bara står det där och verkar ropa på en. Då gäller det att gripa det i flykten eller får det stanna i drömmen.

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  8. Det kan man kalla bra timing och vilken tur du hade. Söta koppar, fast året runt:)

    SvaraRadera
  9. Ja tänk vad man kan hitta trevliga billiga saker som får en ny funktion :O)

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga koppar och så passande som glöggmuggar också och visst kan man ha dem året runt och bli lite glad varje dag...!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. jepp, glada färger, så jag förstår att de piggar upp där de står. jag läste förresten rubriken till "glada kroppar" så jag hann fundera både ett och annat innan jag läste inlägget och kunde korrigera mig själv ;)

    SvaraRadera
  12. Tittar in i stugan så här på torsdagen. Vilka mysiga koppar. Kul när man hittar sådant här ju. Ha en trevlig helg nu kramar från Maria

    SvaraRadera
  13. Det är ju riktiga gladkoppar så jag förstår att du blir glad av dom!

    SvaraRadera
  14. Although I don't read and talk Swedish (I really tried to learn it at a Swedish course, but found it very difficult :)) I enjoy your blog very mutch! Your pictures are lovely and at the same time I try to understand what you have written...in Swedish ofcourse! Sweden is my 'dreamcountry', and by following your blog, it is as if I can be there from time to time... Lupineke from Holland

    SvaraRadera
  15. Väldigt fina retroinspirerade koppar du har hittat! Någon dag hittar du nog passande assietter också ska du se! Måste göra en loppisrunda i dag...

    Ha en fin torsdag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  16. Så söta! Ja, de är ju inte så juliga så du kan ju använda dom året om! Härligt! :)

    SvaraRadera
  17. Perfekta för glögg OCH kaffe ;)

    SvaraRadera
  18. Rött och vitt är verkligen fint, det kan man absolut ha året runt!

    Jätteglad att jag hittade till din fina blogg! Underbart hem ni har!

    /Sophie

    SvaraRadera
  19. Jaha! Du bara tar dig en snabbis in till återvinningcentralen, promenerar sedan ut med en hög helt fantastiska koppar - så gott som till inget pris alls!!!! Var finns ditt snabbköp???? ;)

    Önskar dig en sköööön helg!

    Kraaamar!!!
    -Pia-

    SvaraRadera
  20. Pigga färger, så visst blir man glad av sådanna glögg muggar.

    Trevligt, skönt veckoslut till dej min vän! kramisar

    SvaraRadera
  21. Onpa täällä kaikkea kovin ihanaa, pitää poiketa myöhemmin paremmalla ajalla.

    SvaraRadera