6 januari 2011

Hos väninnan

Jag är så urled på att fota eget hem och lite blind blir man väl också, så jag frågade glatt väninnan om jag fick fota hos henne. Det var jätteroligt, men ganska jobbigt för idag ville dagsljuset inte infinna sig alls, eftersom en snöstorm var i antågande.
Det blev som det blev, jag fick redigera en hel del, men vi ska ta om det senare i vårvinter, när ljuset är lite bättre. Hon har ett vackert hem, värt att visa för er alla. :) Det kommer mer bilder, bara jag hinner, nu får ni nöja er med ett litet collage.
Kamomilla
Oman kodin valokuvaaminen alkaa jo kyllästyttää eikä se juurikan tuo mitään uusia haasteita. Kysyinkin siksi ystävättäreltä lupaa valokuvata hänen kotiaan ja tässä tulos hänen ihanasta kodistaan! Lisää kuvia on tulossa kunhan ehdin...Valo oli haastava, tai pikemminkin valon puute- joten otamme homman uusiksi kun päivät pitenevät ja aurinkokin ehkä näyttäytyy...
Kamomilla

23 kommentarer:

  1. Moikka!
    Löysin ihanan blogisi!Kotisi on todella kaunis ja eilen illalla selailin koti ja keittiö lehteä missä oli juttu kodistasi!
    Tosi hieno tuo keittössä oleva kierrätyslaari!!
    Mukavaa loppiaista!

    SvaraRadera
  2. Bli aldrig trött på att fota ditt egna hem för vi älskar det och din stil, Svante också:)

    Men din vännina hade vackert också, personligt, så kul att ha en inredningsintresserad vännina!! Mari.

    SvaraRadera
  3. Hej Kamomilla!

    Första gången jag kikar in på din blogg, och hjälp vad inspirerande :-). Jag länkar till dig på direkten.

    Hittade din blogg via Anna (My lovely things.)

    Mvh Linda

    SvaraRadera
  4. Det verkar lovande också med tanke på fortsättningen! Dina bilder är ju ljusa och jättefina!!

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig idé, att fota hos någon annan! Håller med dig om att man blir lite "hemmablind" efter ett tag. Dock är det väldans trevligt att se hur du bor, så jag hoppas du lyckas klämma in både och framöver! =)

    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Hej.. nej för allti världen ..sluta inte att fota ditt hem..det är en ren inspirationskälla. men för den delen så är det lite spännande att se din vänninas hem oxå.. vackert .. ha de ..kram..Pia

    SvaraRadera
  7. Kodikasta on ystäväsi luona...viihtyisin:) Meitä on miehen kanssa askarruttanut viinitarhan näköinen viljelys jonka näimme siellä Nauvossa syksyllä ollessamme. Muistaakseni siellä jossain Norsskatan lossin lähellä. Tiiätkö paikan ja onkos siellä oikeasti viiniviljelmä? Mukavaa loppuviikkoa:)

    SvaraRadera
  8. Det ser fint ut! Jag tycker det märks att du studerar foto, dina bilder blir bättre och bättre. Och då var de ju inte direkt dåliga från tidigare ;)

    SvaraRadera
  9. Fina bilder från väninnans hem!
    Sen måste jag ju tillägga att även om du blir less att fota ditt eget hem så är det nog ingen av oss bloggläsare som tröttnar på ditt vackra hem o dina bilder:)
    Ha en fin helg!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  10. Javisst är det superkul att fota hemma hos andra!! Så jag avundas dig som kommer få besöka en massa härliga hem i samband med reportagen du ska göra ;)
    Nej, det är verkligen inte alls lätt att få snygga bilder i detta mörker, men nu blir ju dagarna ljusare och ljusare. Fast du hade ju lyckats med fina bilder hos väninnan!

    Må så gott!

    SvaraRadera
  11. Väntar på mera :)

    SvaraRadera
  12. Tröttnar inte på att se bilder från ditt vackra hem, men det är också skoj med vänners hem... fortsätt med båda du.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  13. Tuon valon puutteen takia tuskailen minäkin. No, päivähän pitenee onneksi koko ajan :)

    SvaraRadera
  14. Jag förstår dig. Även om man gillar sitt eget hem så är det kul att fota och visa något annat då och då. Din väns hem ser jättefint ut!

    SvaraRadera
  15. Själv kan jag då aldrig se mej mätt på bilderna från ditt fina hem!
    Här var också ett vackert hem och fina bilder - trots bristen på ljus, men det märks då inte!
    Önskar dej en fin fredag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  16. Du som har det så supervackert hos dig! Hur kan man tröttna på att fota det? ....men jag förstår dig ändå, för man ser ju sitt hem varje dag och det känns som att man fotat varje vrå och visat på bloggen om och om igen.

    Men jättekul att se bilder från din väninnas hem också, jättefina tycker jag!

    Kramar, carina

    SvaraRadera
  17. Din header är så otroligt vacker.
    Njuter av den varje gång jag är in här :)
    Vilket fint hem din vännina har!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  18. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  19. Vilka mysiga bilder från väninnan, här tändes det ett hopp idag, sol och takdropp, ha en skön helg, kram

    SvaraRadera
  20. Ha, ha, ja tack för din kommentar och att du gillar min stil! Ja, jag har min grundstil men detta var främst till min sambos rum som ska gå i skogens tecken sedan vill jag ha mer grönt, men det har jag haft förr och så lite mer lila detaljer så inga större förändringar blir det av Nordingården- lovar:)Jag är inte så lättköpt, men ville bara visa lite av årets trender, tycker sånt är så kul men hade jag varit det hade jag målat allt vitt för 5 år sen:) Mari.

    SvaraRadera
  21. Oj, va fint, både färgerna och alla fina saker. Sittgruppen påminner mig om ett av stilrummen på Österbottens museum i Vasa. Men detta är mycket fräschare :)
    Duktigt fotat!

    SvaraRadera
  22. Kauniita kuvia, ihastelin eritoten tuota tapettia...
    Hyvää viikonloppua!

    SvaraRadera