28 januari 2011

Häftigt!

Idag besökte min klass en utställning i kulturhuvudstaden Åbo. Lisa i Underlandet hette den, och där presenterades flera fotografers spännande verk. Jag fastnade för en fotograferingsateljés fina idé- att göra nya foton i gammaldags stil. Vill du veta mer ska du kolla in länken här under. Jag blev verkligt imponerad! Vilken underbar idé!!

http://www.ohaapala.com/studio/index.html

Kävin tänään koululuokan kanssa Turun Logomossa katsomassa Liisa Ihmemaassa näyttelyä. Yllätyin positiivisesti ja innostuin yhdestä tietystä aiheesta- tsekkaa ylläolevasta linkistä, saatat yllättyä! Olen todella otettu näiden ihmisten taidoista ja ihanasta ideasta!
Kamomilla

11 kommentarer:

  1. Täällä pitkään miettinyt, että pitäs kunnon perhekuva otattaa. Tuossa kuvvaamossa se varmaan tapahtus...Pittääpä kysellä vastaavia täällä meilläpäin. Mukavaa viikonloppua sinulle:)

    SvaraRadera
  2. Verkligen kul och annorlunda idé! :-)

    SvaraRadera
  3. Morjens!
    Ja, den idén skall jag nog försöka mig på - bara jag får ledigt och inspiration att skaffa listerna...ja suck så "arbetsmat" ;)

    Skall kolla fotoateljé länken!

    Ha en underbar helg där ute i det fria och sköna!

    SvaraRadera
  4. Så coolt! Beundrar verkligen de underbara människorna som poserar och klär sig så häftigt!

    SvaraRadera
  5. Det var häftigt! Håller med! I like! :)

    SvaraRadera
  6. Ja en sån kul idé...vad fin din blogg blivit...Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Oj, så kul med gammaldags stil! De gamla fotona är väldigt vackra så varför kunde man inte göra likadana bilder i dag också.

    Ha en skön helg!

    Kram Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig ateljé dom hade. Häftiga kort.
    Fick mig att tänka på de foton som jag har från femtitalet som är färglagda med tunn akvarellfärg på de svart-vita förstoringarna av foton.
    Ha en skön fortsättning på helgen.
    Förresten så är din nya header jättefin.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  9. Åh, vilka snygga foton! det var säkert en inspirerande utställning. Kul med porträttfoton där man ska se allvarlig ut också - sånt händer inte så ofta nuförtiden, och det ger ett helt annat uttryck. Smart idé som det där gänget har kommit på.

    Och jättefina bilder i din header också!

    SvaraRadera
  10. det låter onekligen som om du skulle ha väldigt många järn i elden just nu ;) Fin ny header! ornamentet i mitten är vackert !

    SvaraRadera