22 januari 2011

Söndagsbilden

Många bloggare längtar efter våren har jag märkt. Det gör väl jag också, men jag ids inte fundera på det så mycket. Det är låångt dit ännu. Enligt kalendern så har vi ju bara halva delen av vintermånaderna avklarade så det är onödigt att plåga sig själv. Jag vill leva i nuet! Att jag ändå fotograferat pastelliga bilder beror inte på vårlängtan utan på skoluppgifter. Men om nu någon finner tröst till sin längtan av dessa bilder så bjuder jag på det! :)
Ha en skön söndag!

(och ps. Gunilla- det är dina saffransskorpor i skålen-vi njuter av dem länge och väl! De är för goda för att slukas i ett nafs!)
Kamomilla

Kevät on kaukana mutta moni bloggaaja kaipaa jo... Minä haluan elää nykyhetkessä ja nauttia. Kevään tulo on kaukana joten miksi kiusata itseään? Odotus on pitkä jokatapauksessa ja nyt ollaan vasta talvikuukausien puolessa välissä. Kalenterin mukaan joulu-, tammi-, ja helmikuu ovat talvikuukausia...
Nämä pastelliset kuvat otin yhtä koulutyötä varten, en kevätfiilistelyn takia. Mutta jos joku saa niistä lohtua omaan kaipuuseeen niin siitä vaan. Nauttikaa valosta ja väreistä!
Kamomilla

32 kommentarer:

  1. Fräscha färger.... Man blir på gott humör när man ser dina granna och vackra foton....
    Jag är nog och njuter av vintern för fulla muggar ännu...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Blir så glad av din ceriseröda inredning, så uppiggande i vintermörkret. Äntligen äntligen mer färg ser man lite varstans på bloggarna!
    Låter som en spännande utbildning du går!
    Eija

    SvaraRadera
  3. Vakre friske farger hos deg,frue. Riktig lekkert. Ønsker deg en fortsatt fin helg.
    Klem

    SvaraRadera
  4. Piggar upp med dina härliga färger och bilder:)

    SvaraRadera
  5. Ur en rosenknopps-kopp, smakar nog kaffet extra bra, en vintersöndag som denna. Kan jag tänka mig. :)
    /helena

    SvaraRadera
  6. Jag håller så med dig att det fortfarande är vinter och jag älskar det. Allt har sin tid och nuet är det som gäller. Och vackra bilder kan man titta på ändå, som dina här och nu!
    Kram

    SvaraRadera
  7. On se jännä,että heti kun joulu saadaan ovesta ulos,niin keväästä aletaan jo puhua.Nämä talviset pakkaspäivät ovat todella virkistäviä...tuota lunta kun vain ei enää tulis,mut varmalla turha haave.
    Ihanan raikkaan tunnelman olet kuviisi saanut...sanoisinko ihan "keväisen"hih,hih.

    SvaraRadera
  8. det var ovanliga färger i villa kamomilla! jag hajade till ordentligt ;)
    fast jättefint är det!
    ett kulturhuvudstadsbesök låter inte alls dumt. vem vet, det är mycket kvar av året än. kramis

    SvaraRadera
  9. Vilka otroligt fina bilder, så inspirerande och uppiggande! Tack! :)

    SvaraRadera
  10. ja, det är ju så att våren dröjer.Vi har härlig vinter nu. Gick på isen på sjön i går..Det är härligt!
    Ljuset har ändrats och det känns bra..

    Fina bilder du tar!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. underbara bilder, vill vara där och sitta i det härliga ljuset och fika

    SvaraRadera
  12. Heipparallaa...näin on että pastellit pukkaa täälläkin sisustukseen...vaikka kynttilöinä:)

    SvaraRadera
  13. Jag är en av dom där som bara klagar på vintern, och tycker det är skönt med såna färggranna vårlängtande bilder som dom här! Önskar att jag också kunde "gilla läget" lite mer, men tycker det är jätteskönt att du skriver om det - det får en ju att kanske lite mer stå ut med det, det är ju ändå inte nånting man kan göra åt vädret ändå... Lika bra gå ut och njuta av det!

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder! Visst är det viktigt att njuta i nuet men när det kommer små vårtecken tar jag gärna dom till mitt hjärta även om jag vet att det inte är vår i slutet av januari.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Åh så fint du har stylat dina bilder. Man blir verkligen glad av färg!
    /Kristina

    SvaraRadera
  16. Oj, vilken energikick den bilden gav, den med stolarna!!! Den nästan kändes i kroppen. Så glad jag blev. Precis vad jag behövde nu när det känns som om man går i sirap och allt känns kallt och trist. Tänk att färger påverkar oss så mycket. Dina bilder är helt underbara.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  17. Visst är det långt kvar till våren ännu, särskilt en dag som denna när snön ligger djup och termometern visar på -17. Idag har vi äntligen sol, så då visar vintern sig än en gång från sin vackraste sida. Har precis kommit hem från en uppfriskande promenad, dagar som denna är det så fint att gå ut! Och sen sätta sig framför datorn och förlora sig i bloggarnas värld en stund. Underbara färger i dina bilder, piggar verkligen upp så här i januari när vårens och sommarens färgprakt ännu ligger utom räckhåll!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  18. Man får nog börja drömma om våren redan, tycker jag :)

    SvaraRadera
  19. fräscht var rätta ordet!! ;)

    SvaraRadera
  20. är det hemma hos dig???
    herregud, så vackert! vilka härliga färger o ja vill BO i de där fåtöljerna XD
    Ha en fin kommande vecka, o meeera bilder tack :D

    SvaraRadera
  21. Härliga färger!! Ja, det låter ju vettigt att försöka leva i nuet och inte längta sig förstörd efter våren.
    Kram!

    SvaraRadera
  22. Helt sagolika bilder. Älskar det cerisa och ljuset som är i din vackra veranda! Vårkänslor? JA!!!

    SvaraRadera
  23. Hej på dej vilka läckra interiörer och färger du bjuder!

    Själv njuter jag av nuet, men drömmer ändå om varmare tider. Ändå har snön smält rätt bra här och solen har varit framme en stund både igår och idag.

    Vintern är inte min favoritårstid men samtidigt håller jag med dig varför spilla kraft på något man ändå inte kan göra något åt!

    Hälsnigar Ingela

    SvaraRadera
  24. Så ljuvligt med pastell färg. Kramen

    SvaraRadera
  25. Så fina koppar!!!
    Jag har själv börjat samla på mig lite färglada koppar att dryga ut min tråkiga servis med!
    Ha en go vecka!
    Mvh Ida H

    SvaraRadera
  26. Så pigga och fräscha färger! Det kan väl vara intressant att som omväxling fota sånt som man annars inte har hemma.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  27. Vad ovanliga färger för att vara Kamomilla..;) Jag har faktiskt också fått ögonen för cerise just nu, få se om det dyker upp i köket..

    SvaraRadera
  28. Vilka läckra färger, vårligt i a f och visst vill man leva i nuet, men jag mår när solen skiner och det är ett par plus som idag, då kan man låtsas att det är vår...:))))))hoppas helgen varit skön, kram

    SvaraRadera
  29. Härligt med riktigt stark rosa! Love it!

    Ha en skön arbetsvecka, kram Linda

    SvaraRadera
  30. vilken underbar röd färg......älskar den!!!

    SvaraRadera
  31. Va duktiga ni är...här e dom slut för länge sen, nu gäller det bara att få bort spåren av dom också, och då menar jag inte smulorna...
    Skönt med vinter och långa skidturer...snöskottning också förallandel:)
    Kramisar

    SvaraRadera