24 januari 2011

"Hjort är gjort"

Jag minns att jag i en blogg såg hjorthuvuden av betong, med någonsorts horn av grenar. Min version är gjord av en gammal cykelsadel. Nu har jag en egen jakttrofé på väggen :) En ganska djurvänlig sådan. :) (Cykelsadeln målade jag svart, för att den ska urskilja sig bättre från väggen)
Kamomilla

Jossain blogissa näin peuranpään joka oli tehty betonista ja oksista. Tein oman version vanhasta satulasta ja kelohongan harmaista oksista. Satulan maalasin mustaksi jotta se erottuisi vaaleasta seinästä paremmin.
Kamomilla

45 kommentarer:

  1. Uskomaton idea - ja erittäin hieno toteutus!!

    SvaraRadera
  2. Vilka bra idéer du har! Riktigt rolig hjort!! Den sprider glädje. /Maria

    SvaraRadera
  3. Strålande idé!

    Ja, nog hade jag hellre jagat en cykel än något annat vilt ;-)

    SvaraRadera
  4. Hauska...)))
    Ihastuttava idea...
    Mukavaa viikkoa sinulle!!
    Lämpimin terkuin Jaana

    SvaraRadera
  5. Vau..... Tokig-rolig ide´. Du har otrolig fantasi......
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  6. Oj vilken rolig idé! Ler med hela ansiktet! /Marie

    SvaraRadera
  7. En typisk "Kamomilla-grej"! Bara DU kan komma på en så fyndig sak!
    Jag måste säja att jag gillar bättre en cykelsadel än ett hjorthuvud! Åh, så kul och snyggt!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Den var bra! Jätte genialisk och kul! :o)

    SvaraRadera
  9. Kanon va bra...tack för tipset. Ha de gott från Marias Hörna

    SvaraRadera
  10. Siis aivan ihanasti oivallettu...vauh:)

    SvaraRadera
  11. Häftigt! Men HUR kan du komma på allt? Jätte kul att följa dig på bloggen och allt fin å "kuligt" du gör!
    Kram Veronica.

    SvaraRadera
  12. Kyllä luovuus on mahtava asia. Tää oli hauska!

    SvaraRadera
  13. Vilken idé! Har aldrig sett något liknande. Du är för härlig!

    SvaraRadera
  14. Haha så fyndigt och kul, :-) det var en riktigt snygging!

    SvaraRadera
  15. Hihi, vilken rolig trofé! Och inte har du behövt skjuta heller..man blev ju faktiskt på gott humör..

    SvaraRadera
  16. Du hittar då på de alldra finaste ide`er! Verkligen djurvännligt!
    Ha det gott! kram

    SvaraRadera
  17. Vautsi! Jättefin, ser ut som ett riktigt hjort huvud!

    Den där idén är något att hänga upp...

    Kramis!
    -Pia-

    SvaraRadera
  18. Kan inte låta bli att le ;)

    SvaraRadera
  19. vilken härlig variant:) betydligt snällare än en riktig!

    SvaraRadera
  20. wow vad coolt
    det ska nog va kamomilla för att komma på en sån ide´
    verkligen HÄFTIGT!
    bästa DIY projekt jag sett på länge!!

    ha det gott!

    SvaraRadera
  21. Men guuuuudars vilken uppfinningsrikedom, tokhärlig skapelse!
    Eija

    SvaraRadera
  22. Jättesmart idé! vilken kul grej, sånt som man blir glad av när man ser den där hängandes så fin på väggen.

    p.s. tack för dom fina kommentarerna i min blogg! kul att vi bor i samma stad, och kul med andra som gillar det här med att fixa om och ta tillvara - gillar skarpt den här "trenden" med mer återvinning.

    SvaraRadera
  23. Du måste vara en riktig, riktig djurvän!

    Ha en skön tisdag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  24. Men det blev ju jättebra. Det där huvudet i betong är faktiskt på väg hem till mig. Jag var inte lika fiffig som du och fixar ett eget :)
    /Kristina

    SvaraRadera
  25. Ha haaa- vad kul den blev, och snygg där den hänger..

    SvaraRadera
  26. Men vilken häftig idé.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  27. hihi, som sagt, jag har alltid sagt att sådana där kunde man fixa av gamla cykelsadlar :)
    snygg blogglayout och gårrfin header!

    SvaraRadera
  28. Nämen jösses en sån rolig grej du har kommit på =) Urhäftigt!

    Hoppas allt är bra med dig =)

    Kram Pirre

    SvaraRadera
  29. Å va många roliga idee´r du har!!! Agneta

    SvaraRadera
  30. Det ska ju var du som kommer på något sådant :) helläckert, kramen

    SvaraRadera
  31. Haha så fiffig du är... kanske ska sätta upp det istället för Peters förskräkliga älghorn (asgarv) undrar vad han skulle säga då?
    Vilket fint kort på dig du satt in!!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  32. Du är bara för fiffig du, Milli!

    Javisst blev jag uppiggad av pastellbilderna i förra inlägget! Härliga dom där kopparna med rosor på.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  33. Vinkeä oivallus ja toteutus! Mukava kun voi sanoa että "yhtään eläintä ei satutettu tämän askartelun valmistuksessa" ;)

    SvaraRadera
  34. Så snyggt det blev!! Är så impad av alla dina idéer!!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  35. Voi että mikä idea ja toteutuskin mitä mainioin!

    SvaraRadera