3 januari 2011

Rensat- till en del i alla fall

Julgranen flög ut men elljusstaken får hänga med länge än. Svante verkar nöjd över att det finns mer golvyta att busa på och jag är nöjd med rensningen. Jag har inga planer på att sätta tillbaka min fågelbur som stått där på skåpet redan en längre tid- nej istället får den gamla symaskinen stå där.
Jag har spenderat en hel del tid bakom kameran och framför datorn, för att bli klar med en skoluppgift. En del av bilderna dyker nog upp här också, bland annat den här med Svante snällt poserande.
Kamomilla

Joulukuusi lensi ulos mutta sähkökyntteliköstä aion viela nauttia pitkään! Tulipas ilmavan oloista, Svantekin näyttää nauttivan! Lintuhäkkiä en tuonne taustalla olevalle kaapille enää laita, pidän tästä hieman pelkistetymmästä tyylistä.
Kamomilla

23 kommentarer:

  1. Svante är en riktig goding! Så fint han sitter där. Passar verkligen in... hur får man en 57 kilos rottis att passa in? När vi skaffade honom så vill jag ha en liiiten hund, cairn-terrier helst, men blev utröstad av familjen. Gissa vems hund rottisen är mest nu?
    Det är så skönt att städa in ljuset...
    Ska bli spännande att se dina projekt från skolan.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Skönt att få slänga ut julen. Det vill jag åxå, men kanske det får bero nån vecka än..har liksom annat att tänka på just nu :)

    SvaraRadera
  3. Han är en riktigt stjärna på att posera, den där Svante. Ser så pigg och söt ut.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Julen e ju nog förbi nu. Svante är så söt å van att posera redan:)

    SvaraRadera
  5. Men duuu så söt han är!

    Vilken duktig liten modell...;)
    Jag har all min jul kvar iår...brukar också kasta ut den så fort det går men inte i år.....vet inte varför men jag tycker det är sååå mysigt iår....;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Gosiga Svante får gärna komma hit och fria med mina hundtöser :)

    SvaraRadera
  7. Här kommer nog inte julgranen att vara kvar alltför länge till heller pga att den börjar vara knastertorr och barrar så fort man rör den... Övrigt pynt hänger kvar till tjungondag knut enligt tradition. Jättefin bild, så ljust och luftigt det ser ut! Och Svante kan det där med att posera han.

    SvaraRadera
  8. Har ingen jul att kasta ut.. ;o) Men igår visade jag faktist mina julgrejer åt lillesyrran, tog fram alla lådor från skåpet. Hon trodde inte att jag hade några och blev förvånad (vilket jag själv oxå blev då jag glömt vilka fina grejer jag har....) Nå, det kommer en jul i år igen. Kanske jag ska vara med på den då.. *ler*

    SvaraRadera
  9. Inte bara köket som är ljust och luftigt nu ;) snyggt!

    SvaraRadera
  10. Tittar in och önskar en god fortsättning på 2011/Marias Hörna

    SvaraRadera
  11. Hyvältä näyttää..:)))
    Niinkuin myös Svantekin....
    Meillä vielä kuusi lapset haluaa pitää, minä jo korjaisin pois,joten sovimme, että torstaina lähtee.
    Enhän ole tainnut sinulle toivottaa edes vielä hyvää alkanutta vuotta!!!!
    Lämmöllä Jaana

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Vad söt han är lilla Svante! Sitter stilla och fint gör han också:)
    Jag lyckas nästan aldrig få några bra bilder på våra två busar:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  13. VIlken snygg vovve..:-) tala om att kunna posera, här har jag oxå röjt dagarna två men granan och stakarna får vara kvar till helgen sen så...ha det gott, kramen

    SvaraRadera
  14. Aivan...jotensaki tosi ilmavaa kun joulutavarat sipsi kaapin uumeniin...Isäntäkin tykkäs:) Lepposata loppiaisviikkoa sinulle.)

    SvaraRadera
  15. Fin blogg, fina bilder och jättefin vovve ;)
    Ha en bra vecka,kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Svante ser ut att gilla att bli fotograferad. Hen är ju så söt oxå.
    Här har vi inte börjat rensa ut någon jul ännu.

    Kram till dej!

    SvaraRadera
  17. Svante, den godingen..så lika han o Nisse är..
    Vad du är duktig på att fota !!
    Ha det så bra vännen
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  18. har inte hunnit kommentera på länge, du har varit så flitig med att blogga! Jättefin kryddhylla ni fixade i köket! Tycker ni har det så fint i ert hus oavsett årstid, du är bara så duktig på att skapa en hemtrevlig stämning! Hoppas du får njuta av några ledig dagar till (bortsett från att du tydligen har en del skoluppgifter att göra) Ha ett bra och inspirerande nytt år! Kramar, Nuppe-Noah o Juanita

    SvaraRadera
  19. Så skönt det måste kännas att ha rensat! Det ser jätteljust och fint ut på bilden!
    God forsättning på nya året och fortsatt lycka med studierna!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  20. Svante er jo bare supersøt:)
    kos deg
    kelmklem

    SvaraRadera
  21. Kyllähän noista kyntteliköistä pitää nauttia vielä joulun jälkeenkin. Ovat niin kauniita.

    SvaraRadera
  22. Ihanaa löytyi kaksikielinen blogi, luen tätä ruotsiksi, mutta kommentoin suomeksi, ellei ala kieli tarttumaan på svenska.

    Sinäkin olet vähentänyt hiilareita :)

    SvaraRadera
  23. Svar:
    Jamen titta! Visst liknar det mycket! Fast mitt skåp har bara en låda där uppe, en låg sådan. Den syntes inte under handduken ;)

    SvaraRadera