27 oktober 2009

En av många...

make-overs jag gjort. En ljusstake, fixad för julen. Men först såg den ut såhär. Och så det gamla vanliga... sprayfärg! (känns som jag börjar upprepa mig själv?)
Inget märkvärdigt, har inte haft tid för så mycket pyssel annat än betong på sistone. :)
Ett enkelt trähjärta som dekoration och dalahästar i bakgrunden.
Och en liten madonnasak fyndade jag i secondhandboden idag. Månne det kan vara en ljusstake?Isåfall för ett väldigt tunnt ljus. Söt var den i alla fall och för 50cent blev den min.

Usch så kvällarna blivit korta. Och värre blir det. Men snart snart får vi omge oss med ljus i mängder! Så fort jag täcks så ska jag slänga ut alla ljusslingor jag får tag på!

Ha det gott i mörkret! Kamomilla

28 kommentarer:

  1. Men vad fin den blev. Gillar inte mässing (längre)och jag har en massa ljusstakar idet så.... en makeover måste det bli. Vad anv du för färg? Å den lilla madonna ljusstaken var underbar. Kram

    SvaraRadera
  2. Ihania löytö, tuunaus ja kuvat! Sinä se osaat!

    SvaraRadera
  3. Ja det blev verkligen fint! Hur får du ytan så jämnfärgad, grundar du med något? Läste just om er underbara lördagsmiddag, det är ju nästan så man börjar drägla här (vad pinsamt..), tror skall gå och göra mig en smörgås..

    SvaraRadera
  4. Sprayfärg och betong - tummen upp hela vägen :) Nu skakar jag dock den svarta burken en tid. Det hade jag aldrig anat för en tid sedan...fast samtidigt vet jag ju om att tjusningen ligger i att aldrig bli färdig, att ständigt leka sig fram och förnya! Med små medel. Som en sprayburk till exempel.

    Sov gott!

    Anna

    SvaraRadera
  5. Verkligen hur söt som helst i sin nya skrud! Tänk vad lite färg o Kamomilla kan göra;-) Du är såååå duktig på att få det snyggt!
    Lilla madonnaljusstaken var supersöt också!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  6. Madonnaljusstaken känns väldigt katolsk. Kanske för ett bivaxljus eller för rökelse?

    SvaraRadera
  7. Oooh så fin ljusstaken blev ! Du är duktig och pysslig Du !

    Det blev så läckert !


    Kram, Anneli W

    SvaraRadera
  8. Före och efter bilder tröttnar man aldrig på! Blev ju finfint.
    Som tur är lyckades vi berömma och prata bort vår kladdkakebakare så mycket att han inte märkte att kakan förblev oäten... smaken kan inte ha varit den bästa :-)

    SvaraRadera
  9. dina makeovers är alltid fina, kamomilla. så tjusig den lilla madonnaljusstaken är. den skulle jag ha kunnat tänka mig, även om madonnor inte riktigt är min grej!

    SvaraRadera
  10. Halloj där !!
    Åhh vilken fin ljusstake du har fixat...sååå fint med det lilla hjärtat på !! Du kan du..
    Jaa, visst blir kvällarna kortare och kortare, men snart får vi plocka fram julpyntat, det blir grejer det...
    Kraaam Anette
    P.s Vilken fin bild där uppe på dig och Svante !!!

    SvaraRadera
  11. Snyggggt! Undrar var du får plats med alla saker du fyndar hem...?
    Ser fram emot att få läsa Koti ja Keittiö snart. Spännande!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  12. Hej!! Eftersom jag är ny här på din sida så var det ingen upprepning utan ett stort välkommet tips! Har många ljusstakar som jag inte känner passar hemma färgmässigt men du har just räddat dom från sitt öde vill jag lova. Färgaffären nästa, här ska inhandlas sprayfärg! Stor kram och tack för det fina tipset!

    SvaraRadera
  13. Snygg makeover!
    Om min ljusstake varit så där guld-gul och blänkande hade jag också sprayat den, hehe! Men nu var ju min sliten och skruttig istället :D

    Må så gott!

    SvaraRadera
  14. Vad roligt att se dej på bild :O) Tidningen skall jag garanterat köpa! Och ljusstaken blev jättefin som vit!

    SvaraRadera
  15. Kyllä srayaten saa kaunista! Hieno tuli :)

    SvaraRadera
  16. Snyggt och smakfullt som vanligt hos dej! Den lilla madonnagrejen var ju kul också, undrar hur man använder den, men den är fin i sej..!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  17. Har köpt en ljuskrona i mässing...den väntar oxå på den vita färgen...:) det blev verkligen en förvandling och den lilla madonnastaken...ljuvlig, nu har man fått nya batterier så nu ska här djupdykas i flyttkartonger igen, ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  18. Va söt den lilla ljusstaken e, å makeover lyckas du alltid med. Å de e praktiskt!

    SvaraRadera
  19. Grattis till reportaget, å Svante e så fin på första sidan!

    SvaraRadera
  20. Posti tuli, jeee....Kivan artikkelin olivat tehneet koti ja keittiöön!! Svantte on aivan syötävän suloinen :)

    SvaraRadera
  21. Så fin och fräsch ljusstaken blev, vilken skillnad lite färg kan göra!
    Ja usch, nu är kvällarna verkligen korta och mörka. Man hinner ju knappt någonting längre innan det är mörkt, och värre blir det ju dessutom ju närmare jul vi kommer... Men sen vänder det, tänk det är ju inte alls länge kvar till det egentligen! Så länge får vi njuta av ljus och så småningom alla ljusslingor och andra juldekorationer. Mysigt och ombonat! :)

    SvaraRadera
  22. Jippii, tänään se oli postilaatikossa odottamassa! Onnittelut! Ihana nähdä lisää kuvia kodistanne ja lukea vielä juttukin!

    SvaraRadera
  23. Lyckat igen! jag köpte också en mässingsljusstake på loppis häromdagen men eftersom jag en tid tyckte om mässing har jag inte riktigt vågat spraya den vit även om det lite kliar i fingrarna - för tänk om mässingslusten kommer tillbaka...?? ombytlig som man är...
    Imorgon är det torsdag och då kommer väl koti ja keittiö :O)

    SvaraRadera
  24. Hei,
    Käyhän hakemassa blogistani aiheeseen liittyvä haaste ja tunnustus.

    SvaraRadera
  25. Man bara måste älska sprayfärg! Så enkelt och snabbt!
    Så fin din ljusstake blev :)
    Jag har också några spray-projekt på gång :)
    Kram!

    SvaraRadera
  26. Oj va Svante är söt - on the cover of Koti ja keittiö - WAU:)))

    SvaraRadera
  27. Oh, how I love all your photos, they are so inspiering.
    Have a nice weekend, Ati

    SvaraRadera
  28. Jollet ole vielä saanut vastausta kysymykseesi, mikä madonnan kuvainen kynttilänjalka on alunperin, päästän sinut pälkähästä. Vaikka tiedän, että mystiset kirpparilöydöt on kiehtovia... Mutta tämä paljastus siltä varalta, että haluat saada kynttilänjalkaasi sopivia kynttilöitä. Löytösi on ortodoksien tuohusjalka, johon saa tuohuksia eli ohuita kynttilöitä esim. nettikaupoista. Tunnistin löytösi, koska äitini osti samanlaisen matkamuistoksi Valamosta 80-luvulla. Taidankin kaivaa sen esiin...

    Blogisi on inspiroiva, kaunista katseltavaa ja mukavaa luettavaa. Kiitos siitä!

    Terveisin,
    Mia, Vaasa

    SvaraRadera